Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-mail til foreninger - må/må ikke?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 2. Jun 12
Indlæg ialt: 80
Fra  SponsorDB.dk Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Må jeg som (kommende) erhvervsdrivende, sende uopfordrede e-mails til potentielle kunder (foreninger) uden en forudgående accept, hvis ikke indholdet af mailen bærer præg af reklame? Jeg er ved at udvikle en (gratis) service, som vil komme mange af de udvalgte foreninger til gode, og har i den forbindelse brug for nogle inputs og ideer fra foreningerne. Dette påtænker jeg at gøre via en online spørgeskemaundersøgelse, som vil kaste lys over de spørgsmål, jeg ønsker besvaret.

Henvendelsen vil som udgangspunkt udelukkende omhandle en kort introduktion og en problemstilling, samt et link til undersøgelsen. Det vil være løgn at sige, at jeg ikke ville håbe på, at de fattede interesse for projektet, og samtidig signede sig op til nyhedsbrev på mit pre-launch site. Det er dog helt klart undersøgelsen, der vil være det vigtigste for henvendelsen.

1. Må jeg kontakte foreningerne pr. e-mail, hvis jeg KUN omtaler undersøgelsen?

2. Må jeg kontakte foreninger pr. e-mail, hvis jeg holder undersøgelsen i fokus, men samtidig gør diskret opmærksom på sitet (evt. blot med logo i signatur)?

Jeg ser frem til at modtage nogle gode svar.
Fortsat god aften til jer allesammen!

Med venlig hilsen
Jesper 

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du har en kommerciel interesse, også selvom det er en gratis service lige nu, så er det pr definition ulovligt at sende uopfordret: Både til virksomheder, foreninger og private.

Da du faktisk har en kommerciel interesse (besvarelser på dit spørgeskema), så er det spam.

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 347
Fra  Art-tek Ingeniør Rådgivning ApS Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Holdgaard:
Da du faktisk har en kommerciel interesse (besvarelser på dit spørgeskema), så er det spam.

Helt enige, men du må gerne sende det med alm. post (hvilket jeg synes er helt mærkeligt!)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Rådgivende ingeniør:
Helt enige, men du må gerne sende det med alm. post (hvilket jeg synes er helt mærkeligt!)
Mærkeligt? Det er vel klart, at alle kan sende 1000 Emails med reklame på ret kort tid for meget lille omkostning - hvor 1000 printede og postede breve da tager langt mere tid og give mere omkostning. Det sætter grænser for post - men ikke for email. Det er vel den enkle årsag til spam forbud, eller hvor lever du? Kalder jordenBig Smile 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rådgivende ingeniør:

Lars Holdgaard:
Da du faktisk har en kommerciel interesse (besvarelser på dit spørgeskema), så er det spam.

Helt enige, men du må gerne sende det med alm. post (hvilket jeg synes er helt mærkeligt!)

Mon ikke det har noget med mængder og omkostninger at gøre? - Det koster 8 kr. at sende et brev, og man kan godt nok sende mange emails for 8 kr. - Så måske man antager det for usandsynligt at der bare, uden videre, sendes 100.000 breve ud. Men 100.000 emails derimod er hurtigt klaret.

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 347
Fra  Art-tek Ingeniør Rådgivning ApS Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay... Kan jeg se jeres pointe... Men det er jo stadig at e-mail er tidens breve.

Men så har jeg fået en ide lige nu (den skal nok lige tænkes grundigt igennem) som giver gratis her til folk.

Jeg ved ikke om det er teknisk muligt.
Ligesom ved din postkasse, hvor du kan sætte en mærkat med nej tak til reklamer, så bør man kunne definere ved sin mail adresse (måske ved Host sted) ingen reklamer tak. Det kræver selvfølgelig at afsenderen skal markere sin mail som reklame..... Tror I det kan lade sig gøre?!!!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)