Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forretningsplan for et Destination Management Company

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Mar 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er igang med at undersøge muligheden for at opstarte et Destination Management Company (DMC). Er der nogle der kan hjælpe mig igang eller endnu bedre - er der nogle der har en forretningsplan for et DMC? Det kunne give mig en masse inspiration. Synes det er svært at finde på nettet, så hvis nogle har viden om noget hører jeg meget gerne fra jer. På forhånd tak!

Vh.

Dikeb

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 03:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Destination Management Company er et meget bredt grundlag. Det kan være, hvad som helst. Det du skal gøre er, at du skal finde på en idé, der er unik, og som du tror på har potentiale. Når du er kommet på sådan en idé, så vil jeg med glæde komme forslag til, hvordan du udarbejder en forretningsplan. Idéen behøver hverken være banebrydende eller innovativ, men det vil ofte være en fordel, hvis det er noget nyt.

Skal virksomheden have noget at gøre med events, overnatninger, transport eller noget fjerde at gøre? Skal det være i én eller flere byer? Hvis du ikke har en idé eller et udgangspunkt, kan du ikke forvente at få den store hjælp.

Tilmeldt 17. Mar 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel. 

Tak for dit svar. Jeg har her kort redegjort for serviceydelserne jeg vil tilbyde og kort beskrevet hvad jeg mener min virksomheden dækker af behov hos kunden. Hvordan synes du det fungerer? Må indrømme, at jeg ikke har nye produkter, som jeg ved er bedre at konkurrere med. Jeg vil forsøge at bruge mine kontakter og netværk til at få en bedre pris end konkurrenten og på den måde få en forskelsværdi. Ved bare ikke helt om det er muligt. Håber på noget konstruktivt feedback.

Vh.

Dikeb

Virksomhedens ydelser

  1. Flersprogede guidede ture i bus, til fods, på cykel (eller andre specifikke transportønsker) i og omkring vores destinationer
  2. Booking af overnatninger
  3. Shuttle-bus service
  4. Møder, seminarer, kurser og foredragsarrangementer
  5. Belønningsture og aktiviteter (muligheder for både aktive oplevelser, afslapning, underholdning, kultur, nordisk gastronomi osv.)
  6. Teambuilding (mulighed for den mere krævende ”overlevelsestur”, som udfordrer deltagerne både fysisk og mentalt – og den hyggelige oplevelsestur, hvor alle kan deltage)

Kundebehov virksomheden dækker

Det kan nemt være ganske besværligt, tidskrævende og dyrt at indlogere en større gruppe turister på et hotel, få en bordreservation på en restaurant eller skaffe en bus til rimelige priser. Derfor kan det ofte være en fordel at benytte en destinations partner til at håndtere disse udfordringer. Jeg har gode aftaler med diverse leverandører jeg allerede kender, og som dermed kan garantere en god kvalitet og fordelagtige priser.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ser ud til, at du har mange idéer. Det var det, der manglede. Nu bliver du så nødt til at lave en forretningsplan, der er mulig at lave, og som ikke spænder så bredt, at du ikke selv kan overskue det.

Skal din virksomhed selv tilbyde alle disse ydelser eller vil du bare videreformidle dem eller have partnerskab med virksomheder, der tilbyder ydelserne? Hvis du selv ønsker at tilbyde alle de ydelser, så bliver det stort set umuligt at overskue, når du starter helt fra bunden. Du bliver nødt til at finde ud af, hvad du ønsker, der skal være din kernekompetence.

Umiddelbart bliver det for uoverskueligt, hvis du ikke begrænser dig ved i hvert fald at vælge nogle punkter fra eller kun være formidler af det, ved f.eks. at finde en samarbejdspartner, der gør sig i nogle af tingene. Sørg for at starte i én by, så du kan få testet dit koncept. Det gør det også mere håndgribeligt, hvis du f.eks. starter med at vælge Århus, Kbh eller hvor du tror, der er potentiale for det, og en by du samtidig måske har mange erfaringer med. Det er altid en fordel.

Tilmeldt 17. Mar 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg fandt lige vores korrespondence for efterhånden over 4 år siden. Så jeg tænkte, at jeg lige ville sige, at jeg i dag bor i Berlin og har en mindre tour-guide virksomhed. Jeg har netop startet op i DK også, hvor jeg vil forsøge at henvende mig endnu mere til det danske publikum, da jeg oplever en ganske stor efterspørgsel på ture i Berlin med dansk guide. Derfor har jeg også startet en hjemmeside, så jeg forhåbentlig kan skaffe flere kunder end mine nuværende samarbejdspartnere (primært lokale hoteller) giver mig. Du finder den på www.primaberlin.com hvis du skulle have lyst til at give lidt feedback på denne? :)

I hvert fald vil jeg sige dig tak for dine - om ikke andet få ord - men det var nok til at få skubbet mig videre i den rigtige retning. Specielt ift. det du skrev me at have et klart fokus og ikke mere end man kan overskue. Tak for din hjælp dengang. Og lad mig endelig høre hvad du synes om min nye hjemmeside.

Vh. Dikeb

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)