Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det VIGTIGT at ha et firmanavn?

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Et spørgsmål til jer folk på Amino
Jeg er professionel historiefortæller og er i gang med at "starte på en frisk", med ny hjemmeside og nyt hjemmesidenavn og en reetablering af mit koncept. 
Martin Thorborgs tanke om at hjemmesiden godt kan hedde: Blue banana, selvom den lejer plæneklippere ud, passer mig godt. Hvis min hjemmeside skal hedde noget med fortælling, storytelling, historiefortælling eller lignende, ja så minder den om alle de andre historiefortælleres hjemmesider. Kald den noget andet, noget der taler til sanserne, noget man ser tydeligt for sig (som en blå banan), noget der vækker nysgerrigheden - jeg tænker den vej i forhold til navnet på min hjemmeside.  
I så fald tænker jeg at navnet på hjemmesiden er helt vildt vigtig, og kan som eksempel være: Den gule ugle.
Når man har tastet sig ind på. denguleugle, står der i den øverste banner: Mit navn + historiefortæller, forfatter, foredragsholder...altså en præsentation af mit produkt. 
Så ved interesserede hvad jeg har at tilbyde.
Er et firmanavn så decideret VIGTIGT? 
Når jeg skal guide folk i min retning, via twitter og andre veje, er det jo hjemmesidenavnet jeg vil pege på. 
Hvis det er vigtigt ligesom at have et firmanavn, kan det så ikke "bare" være: Søren Bramsted. 
Denne lille frustration smider jeg ud til jer folk, fordi at spørgsmålet blokerer mig i mit arbejde med min nye hjemmeside. Håber der er nogle af jer der har nogle tanker og gode råd omkring denne problematik. 
Mange hilsner Søren Bramsted
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Din vare er dig selv.
Brug derfor dit eget navn.
Det er der langt mere troværdighed i end farvede dyr.
Jeg kan godt huske, at du hedder Søren Bramsted, men jeg har allerede glemt, at du kalder dig Den stribede Elg... eller var det Den sprøde Goble?

Venlig hilsen

Hans

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 02:07
Hvor mange stjerner giver du? :

f

Hans Stokholm Kjer:

Din vare er dig selv.
Brug derfor dit eget navn.
Det er der langt mere troværdighed i end farvede dyr.
Jeg kan godt huske, at du hedder Søren Bramsted, men jeg har allerede glemt, at du kalder dig Den stribede Elg... eller var det Den sprøde Goble?

Venlig hilsen

Hans

Meget enig, firmanavn kan sagtens være eget navn når det er dig selv der er varen :-)

Fra Ølgod
Tilmeldt 28. Aug 06
Indlæg ialt: 92
Fra  Astina.dk A/S Skrevet kl. 08:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:

Din vare er dig selv.
Brug derfor dit eget navn.
Det er der langt mere troværdighed i end farvede dyr.
Jeg kan godt huske, at du hedder Søren Bramsted, men jeg har allerede glemt, at du kalder dig Den stribede Elg... eller var det Den sprøde Goble?

Venlig hilsen

Hans

Kan ikke være mere enig, især fordi du har et specielt efternavn, brug helt klart det :o)

astina.dk alt i styling unikt biludstyr

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres hurtige svar. Men jeg er i tvivl om i mener at det er en god ide at Bramsted indgår i hjemmesidens navn, eller om jeg skal holde fast i det som et slags firmanavn - og så kan hjemmesiden godt hedde noget andet. 

I forhold til hjemmesidenavnet er det jo vigtigt at der under ingen omstændigheder er tvivl om hvordan det staves. Bramsted giver ikke sig selv tænker jeg:

staves det med e og ikke a. Med eller uden stumt h. Desuden har folk tit hørt det forkert så jeg er blevet kaldt: Brøndsted, Brandsted, Bramsfred og alt muligt andet mærkeligtSurprise...

hilsner Søren

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Ja efter min mening er et navn vigtigt da du så nemmere kan referere til det. Samt

det er nemmere at sprede ved hjælp af et navn end en lang forklaring.

mvh

Thomas

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren Bramsted:

Tak for jeres hurtige svar. Men jeg er i tvivl om i mener at det er en god ide at Bramsted indgår i hjemmesidens navn, eller om jeg skal holde fast i det som et slags firmanavn - og så kan hjemmesiden godt hedde noget andet. 

I forhold til hjemmesidenavnet er det jo vigtigt at der under ingen omstændigheder er tvivl om hvordan det staves. Bramsted giver ikke sig selv tænker jeg:

staves det med e og ikke a. Med eller uden stumt h. Desuden har folk tit hørt det forkert så jeg er blevet kaldt: Brøndsted, Brandsted, Bramsfred og alt muligt andet mærkeligtSurprise...

hilsner Søren

De fleste tager en tur forbi google.dk, når de skal ind på en hjemmeside. Når google har lært din hjemmeside/dit navn at kende, vil google automatisk foreslå dit rigtige navn, når folk staver forkert.

Fra Ølgod
Tilmeldt 28. Aug 06
Indlæg ialt: 92
Fra  Astina.dk A/S Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren Bramsted:

Tak for jeres hurtige svar. Men jeg er i tvivl om i mener at det er en god ide at Bramsted indgår i hjemmesidens navn, eller om jeg skal holde fast i det som et slags firmanavn - og så kan hjemmesiden godt hedde noget andet. 

I forhold til hjemmesidenavnet er det jo vigtigt at der under ingen omstændigheder er tvivl om hvordan det staves. Bramsted giver ikke sig selv tænker jeg:

staves det med e og ikke a. Med eller uden stumt h. Desuden har folk tit hørt det forkert så jeg er blevet kaldt: Brøndsted, Brandsted, Bramsfred og alt muligt andet mærkeligtSurprise...

hilsner Søren

Jeg havde helt klart satset på "bramsted" du hedder det "ligeudad landevejen" ja det kan staves anderledes, mit firma hedder Astina.dk og det kan da også forstås og staves forkert, men har faktisk 7-9-13 aldrig oplevet problemer med det i nu 6-7 år, så gå efter Bramsted jeg syntes det er et fedt navn, evt. Bramsted Story Telling, altså ment som om Bramsted efterfulgt efter noget, hvis du gerne vil have et firma navn, jeg havde helt klart brugt det på den eller på den anden måde, drop at finde et andet navn, det er i min verden kun hvis du vil sælge produkter, du vil sælge dig selv, mere beskrivende bliver det ikke, men det er klart hvis du har planer om du vil sælge bærbare computere eller andet, så er jeg helt enig med Thorborg, vælg et navn der ikke er "produkt specifikt" men syntes din situation er lidt enderledes? :O)

astina.dk alt i styling unikt biludstyr

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Well, gode indlæg I er kommet med, tusinde tak for det. Jeg vil kikke lidt mere seriøst på Bramsted, og se om jeg kan finde en god løsning. 

Hvor er det dejligt...spørg og du skal få svar.

Mange hilsner Søren

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen aminoer

Nu har jeg kikket lidt på navnet bramsted, og bramsted.dk er optaget. Min kæreste foreslog mig navnet: bramsteds.dk - som er ledigt. Jeg har siddet og rodet lidt med en header til hjemmesiden og navnet ser godt ud. bramsteds.dk er uden dikkedarer, lige ud ad landevejen. Der er ikke gjort de store kringlede overvejelser, som jeg normalt ville gøre...og ærlig talt passer det mig vældig godt. 

God dag til jer alle

Søren

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)