Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af pladeselskab

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle fantastiske Amino'er.

Jeg har længe gået med tanken om at starte et pladeselskab op, i forbindelse med mit musiksite Lytter.dk

Målet er at spotte de nye talenter, og give dem en chance for at træde ind på den danske (muligvis internationale) musikscene.

Lytter.dk har eksisteret siden 1. januar 2012, og vokser stødt og positivt. Pladeselskabet vil være et tiltag til at styrke brandet og udvikle konceptet.

Derfor ville jeg høre, om der er nogle herinde, som kunne kaste nogle erfaringer min vej. Hvem skal jeg hive fat i, og hvordan foregår opstarten af et label? Hvordan griber jeg det an?

Alt hjælp bliver taget imod med kyshånd. 

På forhånd tak.

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael:

Hej alle fantastiske Amino'er.

Jeg har længe gået med tanken om at starte et pladeselskab op, i forbindelse med mit musiksite Lytter.dk

Målet er at spotte de nye talenter, og give dem en chance for at træde ind på den danske (muligvis internationale) musikscene.

Lytter.dk har eksisteret siden 1. januar 2012, og vokser stødt og positivt. Pladeselskabet vil være et tiltag til at styrke brandet og udvikle konceptet.

Derfor ville jeg høre, om der er nogle herinde, som kunne kaste nogle erfaringer min vej. Hvem skal jeg hive fat i, og hvordan foregår opstarten af et label? Hvordan griber jeg det an?

Alt hjælp bliver taget imod med kyshånd. 

På forhånd tak.

Glem alt om at lave et pladeselskab. Der er ikke penge i det.

Find derimod nogle der vil være med til at skabe en online platform der sparker røv, og brainstorm 2 gange pr. uge i mindst 1 måned hvor i også hjemmefra inden gennemtærsker online markedet og ser hvordan andre gør. Søg derefter kulturmidler, EU midler eller investorer og spark projektet i gang.

Går du ene og alene i gang med sådan et projekt, så er du kørt flad inden der går 12 måneder.

Husk at tage alle aspekter tænkelige og utænkelige med i projektet, og kig også realityprogrammerne over skulderen,

Men held og lykke med projektet.

Køb ren argan olie her

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 07:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jan.

Kort og kontant, det kan jeg sgu lide. 

En online platform kan være mange ting, og der er også et helt nyt site på vej til Lytter.dk. Det kan godt være, at det er den vej man skal gå, nu hvor siden allerede er godt igang. Tanken har i hvert fald hele tiden været der. 

Samarbejdspartnere har du nok ret i, det er hårdt helt alene. 

Men tak for input - altid fedt!

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)