Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arbejdsgivers 1. prioritet: CV eller motiverede ansøgning?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Rødovre
Tilmeldt 26. Dec 11
Indlæg ialt: 157
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er

Vi er enige om at livet som iværksætter kan være fantastisk, stimulerende og livsbekræftende.

Men man kan risikere at komme i en situation, hvor man må tage sig et lønmodtagerjob - måske blot indtil der er samlet ressourcer og kræfter til det næste projekt - men ihvertfald: et lønmodtagerjob. Og det er netop den situation jeg er havnet i - og det leder frem til det overordnede spørgsmål:

Jeg har hørt fra flere sider at cv'ets vigtighed er skiftet - fra at være et bilag til den motiverede ansøgning, til at være det første, arbejdsgiveren læser.

Har cv'ets betydning ændret sig? Giv et bud her, eller giv dit besyv på http://jespersommers.dk/?id=blog

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror, ud fra egen erfaring med mange ansættelser, at du kan ha ret i CV´et læses tidligt i processen. Ofte skimmes det lige hurtigt, for at kende alder, køn, uddannelse, erfaring - helt kort, inden man så læser ansøgningen. 

Jeg tror derfor CV kan være af større betydning, specielt hvis det er kort og koncist og får læseren med ind over i første forsøg

Det betyder ikke at selv ansøgningen er ligegyldig, for man vil jo ofte ende med f.eks. 10 personer man vil have ud til samtale, og der er både ansøgning og CV vigtige. 

Jeg vil også fremhæve muligheden for selv at aflevere en ansøging - ofte kun i receptionen, HR chefen eller salgschefen eller hvem det måtte være man skal ha fat i, har sjældent tid, og jeg vil også råde til at ringe nogle dage efter ansøgningen er sendt, og høre lidt til hvordan processen går (afhængigt af hvad der står i annoncen, for er der sat dato for hvornår man får besked, virker det i mine øjne ikke at rykke)

god vind med søgningen

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Randers
Tilmeldt 21. Feb 06
Indlæg ialt: 254
Fra  Jobfisk.dk Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Ærgerligt at det er blevet nødvendigt med lønmodtager job. Jeg håber, at det hurtigt lykkes dig at finde noget relevant og spændende.

Mht. til dit spørgsmål, så kan du have ret. Fra flere steder (i det private) forlyder det, at det er CV'et der i første omgang er det vigtigste - og det fungerer som døråbner for selve ansøgningen.

Der er i denne artikel samlet en række fakta om jobsøgning: http://www.jobfisk.dk/jobsoegning/1115-10-rad-til-jobsogeren-nu-med-fakta.html så det hele ikke kun skal bygge på formodninger Wink

Der er selvfølgelig ikke kun én rigtig måde at gøre det på men mange. Og det kommer bl.a. an på om jobbet er i det offentlige eller private, er det en stor eller lille virksomhed, og er det opfordret eller uopfordret jobsøgning.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)