Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gratis og reklamer eller betalings app?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Danmark
Tilmeldt 12. Oct 12
Indlæg ialt: 261
Fra  Click In Dandele Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Amino'er

 

Jeg er i gang med en app der udelukkende er til det danske market da det har noget med fart grænser osv.

og jeg er i tvivl om hvordan jeg skal have indtjeningen på min app, er det nogen der der give en formel på hvor meget man ca. tjener på 1000 reklame annonce?

og hvad der er bedst mulighed i? 

Fra Danmark
Tilmeldt 12. Oct 12
Indlæg ialt: 261
Fra  Click In Dandele Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Rettelse til mig egen*

Hvor meget man tjener pr. 1000
in-app-reklamevisning?

Fra Fredericia
Tilmeldt 3. May 12
Indlæg ialt: 117
Fra  mitAPP.dk Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det kun er Danmark, vil jeg ikke satse kun på reklamer.
Der er dog en del flere faktorer der spiller ind.

Dog er det en rigtig god ide at lave app'en gratis, men med begrænset funktionalitet. Og så vise reklamer i den begrænset del. Hvis brugeren så ønsker at gøre brug af alle funktion og slippe for reklamer, kan de lave et in-app køb som giver adgang til alle funktioner eller ubegrænset brug.

Der er flere og flere der hopper på denne "model" og det viser også at indtjeningen er størst ved denne måde.

Hvis du vil tjene ekstra på reklamer, kan du evt. selv gå ud og forsøge at sælge noget reklame plads i din app. Da det er noget med fart grænser, kunne det sagtens være der var nogle bilforhandlere der vil smide en del flere penge, end f.eks Google.

iOS-udvikler
Søg i App Store: Dinsen.biz

Fra Danmark
Tilmeldt 12. Oct 12
Indlæg ialt: 261
Fra  Click In Dandele Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian.

tusind tak for dit svar.

- men jeg tænker, da der ikke er det store salg her i dk og hvis det kun er for bilister så er det måske ikke den bedste betalings app eller hvad tænker du om det?

måske er der større indtjening i at lave en gratis app få sat nogle reklamer ind med fx bil forhandlere ind som du siger?

Fra Fredericia
Tilmeldt 3. May 12
Indlæg ialt: 117
Fra  mitAPP.dk Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer lidt an på hvad app'en kommer til at kunne.

Nu kender jeg ikke hele din ide. Men hvis vi antager du f.eks vil giver brugeren besked om hvor der er fart kontrol. Så kunne en løsning være, at brugeren kunne få 5 meldinger på en uge. Hvis brugeren så vil have mere ud over de 5, skal de lave et in-app køb på f.eks 19-25 kr for ubegrænset brug. Eller betale for et slags abonnement, hvor de for 13 kr i måneden får ubegrænset brug.

I dit tilfælde vil du kunne tjene mere ved selv at sælge din reklame plads, til f.eks en bil forhandler. Din app henvender sig til en specifik målgruppe af brugere, i forhold til hvis din app henvendte sig til at større uspecifik målgruppe.

Det handler om for dig, at vise nogle reklamer i din app, som dine brugere kan blive fristet til at klikke på.

iOS-udvikler
Søg i App Store: Dinsen.biz

Fra Danmark
Tilmeldt 12. Oct 12
Indlæg ialt: 261
Fra  Click In Dandele Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

nu kan jeg jo ikke bare fortælle min idé herinde, men kan fortælle at den fx. vil advare bilisten når han køre for stærkt.

Fra Fredericia
Tilmeldt 3. May 12
Indlæg ialt: 117
Fra  mitAPP.dk Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var heller ikke fordi du skulle afsløre noget. Dog må du kunne begrænse funktionerne på en eller anden måde.

Hvis funktionen kan spare brugerne for f.eks at få en bøde, vil de være villige til at smide nogle penge, i sted for at skulle betale 1500+ i både.

 Men håber det har givet en ide om hvordan du kan gøre. Ellers skal du være velkommen til at sende en besked. Så kan vi altid drøfte tingene :-)

iOS-udvikler
Søg i App Store: Dinsen.biz

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)