Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Magento markerer fuldendt ordre som værende "Mulig svindel"

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Jul 09
Indlæg ialt: 74
Fra  BodyMod.dk Shop - Blue Monkeys in Space ApS Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har i et par år kørt med en webshop der sælger piercingsmykker. For et par uger siden fik vi PayPal på som en betalingsmulighed. Når der kommer en godkendt ordre ind i systemet og denne bliver pakket og afsendt, bliver ordren markeret som "Fuldendt", som alle mine andre "normale" ordre også bliver, når de er pakket og afsendt.
Men når jeg så går ind på PayPal og hæver pengene, så bliver den fuldendte status ændret til "Mulig svindel" (Suspected fraud). Jeg synes jeg har søgt internettet tyndt efter løsninger, men intet har givet et resultat.

Og noget skal der gøres, for jeg vil naturligvis ikke have, at mine kunder skal beskyldes for at svindle i min forretning.

Så er der nogen der har haft samme problem og som har fundet en løsning?

Det drejer sig om Magento ver. 1.5.0.1

BodyMod.dk, en portal for alle med interesse i tatoveringer. Vi sælger også smykker til alle med en piercing.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Jul 09
Indlæg ialt: 74
Fra  BodyMod.dk Shop - Blue Monkeys in Space ApS Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogen med samme problem her i formiddagstimerne? :)

BodyMod.dk, en portal for alle med interesse i tatoveringer. Vi sælger også smykker til alle med en piercing.

Fra Odense C
Tilmeldt 26. Feb 11
Indlæg ialt: 280
Fra  Devilfish Media Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jeppe

Det har intet med Magento at gøre. Det er Paypal der markerer betalingen som "Suspected Fraud" eller "Payment review". Dette er en sikkerheds foranstaltning for dig, så du ikke sender varer ud inden at tjekke betalingen igennem.

Hvis du vælger at acceptere betalingen logger du ind på Paypal og trykker "Accepter betaling" eller noget lignende. Kan ikke lige huske udtrykket, men det står ud for den pågældende ordre.

Ved ikke helt hvad der udløser denne markering, men det er noget der sker under nogle bestemte forhold, hvor Paypal vurderer der er en sikkerhedsrisiko for dig som forhandler.

Med venlig hilsen Mikael

Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Jul 09
Indlæg ialt: 74
Fra  BodyMod.dk Shop - Blue Monkeys in Space ApS Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikael,

Jeg har været hele PayPal rundt, for at se om der var forskellige måder at hæve betalingerne på. Man kan enten gøre det enkeltvis eller man kan gøre det via deres "Batch capture tool".

Jeg har vedhæftet fire billeder, som viser forløbet skridt for skridt og jeg kan umiddelbart ikke se hvad jeg ellers skal gøre.

Her trykker jeg på "Detaljer", for at komme ind på selve overførslen

Her ses overførslen, hvor jeg trykker "Overførsel" nederst.

Her skal jeg angive hvor meget jeg vil hæve. Jeg indtaster naturligvis det fulde beløb og trykker "Continue"

Her bekræfter jeg at jeg vil hæve pengene, ved at trykke "Capture Funds"

Så umiddelbart kan jeg ikke se hvad jeg skulle gøre anderledes...

BodyMod.dk, en portal for alle med interesse i tatoveringer. Vi sælger også smykker til alle med en piercing.

Fra Odense C
Tilmeldt 26. Feb 11
Indlæg ialt: 280
Fra  Devilfish Media Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Den/de ordre der i Magento har status som "Mulig svindel", hvilken status har de når du logger ind på Paypal?

Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Jul 09
Indlæg ialt: 74
Fra  BodyMod.dk Shop - Blue Monkeys in Space ApS Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Så snart ordren går ind og de endnu ikke har betalt, får den statussen "Afventer betaling".
Når ordren er betalt ændrer den sig til "Behandler".
Når ordren er pakket og afsendt er statussen "Fuldendt".
Herefter går jeg ind og hæver pengene og så er det at status bliver ændret til "Mulig svindel"

BodyMod.dk, en portal for alle med interesse i tatoveringer. Vi sælger også smykker til alle med en piercing.

Fra Odense C
Tilmeldt 26. Feb 11
Indlæg ialt: 280
Fra  Devilfish Media Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Så snart du hæver pengene?

Ved betaling hos Paypal bliver pengene hævet fra kundens konto med det samme. Jeg er ikke helt klar over hvad du mener.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Jul 09
Indlæg ialt: 74
Fra  BodyMod.dk Shop - Blue Monkeys in Space ApS Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved mig reserverer PayPal pengene fra kundes konto og når jeg så har pakket og afsendt varen, kan jeg gå ind og godkende reservationen og dermed trække pengene over på min konto.

Så pengene må gå fra kunden til PayPal og fra PayPal til mig og ikke direkte fra kunden til mig.

EDIT: Men det kan muligvis være fordi jeg har valgt "Autorisation" som betalingshandling i backend under Paypal, for at undgå at den fakturerer ordren med det samme.

BodyMod.dk, en portal for alle med interesse i tatoveringer. Vi sælger også smykker til alle med en piercing.

Fra Odense C
Tilmeldt 26. Feb 11
Indlæg ialt: 280
Fra  Devilfish Media Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Beklager, så har jeg misforstået dig. Prøv at kontakte Paypal og få dem til at hjælpe dig. Var slet ikke klar over at denne mulighed med Paypal eksisterede.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Jul 09
Indlæg ialt: 74
Fra  BodyMod.dk Shop - Blue Monkeys in Space ApS Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil jeg prøve. Du skal ellers have mange tak for forsøget :)
God weekend.

BodyMod.dk, en portal for alle med interesse i tatoveringer. Vi sælger også smykker til alle med en piercing.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)