Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Franchise eller lignende i Norge - ideer/tips søges

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har efterhånden kørt Sliknet.dk i Danmark i 4 år, og kunne rigtig godt tænke mig at udvide til Norge.

Norge fordi konkurrencen er lille, udvalget dårligt, priserne tårnhøje, efterspørgslen god...

Om det skal være Franchise eller anden form for samarbejde ved jeg ikke rigtig.

Jeg har allerede undersøge en del, men tror fysisk tilstedeværelse i Norge er krævet for at få svar på mange detaljer ( bedste fragtløsning, fødevarebestemmelser mv.) så der ikke kommer nogle grimme overraskelser.

Hele konceptet har jeg jo klar her, med leverandører, shopsystem osv. , og ville være ganske enkelt at overføre med småændringer/tilføjelser i varesortiment.

Hvor går man lige hen og finder interessante partnere til sådan en ide ?

Fra København Ø
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Hvis dit koncept kan kupiers og systamatiseres/konceptualiseres 100% med manualer, træning, udannelse, backend adm. markedsføring osv.. og der samtidig er en rentabel ok forretning for mulig franchisetager ( altså plads til en ok løn og en gulerod i overskuddet) så er franchise en god ide med mange muligheder.

jeg har selv haft stor succes med at finde eksisterende virksomheder med ligne koncept, og så trække mit koncept ned over deres forretning og de er så indgået som franchisetager... der er mange fordele for dem i det ( bedre priser, sparring, ekspertise, hjælp, være en del af noget større, stå stærkere osv.)

og på den måde kan du hurtigt ( på 4-6) mdr indtage et nyt marked... da de er etableret og kender spillet de skal bare trænes osv...

Hels og lykke med det

mvh thor

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thor

Jo tak - det er netop det, alt kan forholdsvis enkelt kopieres over - selvfølgelig med korrektioner for det pågældende land.

4 år, så har man været møllen igennem :)

Det kan være udvalget skal justeres lidt osv. , men alt i alt bagateller..

Men jeg tænker bare på hvor man lige går hen og finder egnede emner...

Måske sites ala Amino :)

 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)