Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp angående virksomheder

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Nørresundby
Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg håber, at I kan hjælpe mig med at få afklaret mine spørgsmål. Det ville jeg sætte stor pris på.

1. Jeg skal snart have lavet et socialt netværk, hvor virksomheder kan reklamere på. De kan for et vist beløb reklamere. Nu er mit spørgsmål så; Skal jeg have en aftale med Nets, når jeg får betaling af andre? Det er ikke en webshop. Jeg sælger ikke nogen form for varer.

2. Er det en god ide at oprette det som virksomhed, selvom jeg i starten måske ikke tjener noget? Eller skal jeg vente til jeg tjener penge på det? Er meget i tvivl omkring det her.

3. Angående virksomhedstyper er jeg også i tvivl. Kan jeg oprette en virksomhed gratis. Jeg får nemlig ikke i starten råd til at købe mig ind i et APS, A/S eller hvad de nu hedder. Er der ikke noget, som hedder et IS, som ikke koster noget at oprette? Kan jeg ligeledes bare oprette det, selvom jeg ikke tjener noget i starten?

4. Kan jeg oprette f.eks. oprette to forskellige IS virksomheder?

5. Får jeg automatisk sådan et cvr-nummer til min virksomhed, når den oprettes?

6. Hvordan er det, at det foregår med moderselskab og datterselskab. Jeg har flere projekter i gang, og med tiden håber jeg at kunne oprette et overordnet selskab. For bare at tage et eksempel, så bruger jeg lige mit efternavn. Hvis nu det overordnet selskab hedder "Sørensen" og jeg samler mine virksomheder i det. Hvordan opretter jeg så sådan en modervirksomhed. Hedder det ikke noget med INC.?, og hvordan gør man det?

Håber I får tid til at hjælpe mig med de spørgsmål, I har viden om. På forhånd tak for hjælpen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

1 - det afhænger helt af hvordan du vil kunne modtage penge - du kan godt bede folk indsætte penge på din konto men nets vil nok være lettest

2 - umulig at svare på, du kan gøre det nu eller vente til du tjener penge - du må bare ikke omsætte for mere end 50.000 kr på 12 løbvende måneder uden at være registreret for moms - og du kan ikke lige lave 8 mdr og så nå 50.000 og registrere dig, uden at få moms af den første del ogsp

3 EN personlig virksomhed (og man kan kun oprette 1 personlig) koster ikke noget hvis du selv stifter den på virk.dk - det må du google hvordan

4 nej - kun en personlig virksomhed, men gerne flere SE eller P numre som du kan dele den lidt i, men du kan vel lige komme igang først

5 ja

6 se pt 4 - Du kan poste penge i div selskabsformer og ha moderselskab og døtre osv men kom igang først vil jeg sige

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Nørresundby
Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene. Jeg vil kigge nærmere på det. Det virkede bare lidt uoverskueligt.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)