Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Partner kopierer forretningskoncept .,

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Skanderborg
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan godt være at jeg har været naiv...

I forbindelse med udvidelse af eksisterende forretningskoncept baseret på en App løsning til bl.a. turistbranchen, inviterede jeg en god og pengestærk bekendt indenfor til en snak om muligheden for at ekspandere forretningskonceptet. 

Efter mange, lange, gode, dybe snakke fandt jeg ud af, at vores forretningsmetoder ikke var forenelige - og meddelte ham, at samarbejdet ikke skulle blive til noget.

Nu kan jeg så konstatere, at han har stjålet min forretningsidé helt ned til mindste detalje (funktionalitet, design m.v.)- og startet konkurrerende virksomhed, der tilbyder et produkt, der 100% identisk med mit.

Jeg er den lille uden mange penge - men med masser af gode idéer. Han ejer ingen idéer, men har til gengæld kapital til at overhale mig indenom med min egen idé.

Kan man overhovedet gøre noget ...?
Nogen gode indput udbedes. 

Stor hilsen

Peter

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan kan han stjæle det, når du selv delte det med ham!

En ide har man ikke patent på.

Fra Skanderborg
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har nok ret ... 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, surt show, og dårlig stil af fyren, men med mindre han har underskrevet en erklæring ( nda), så er der nok ikke så meget at stille op.

Du må bare få nogle flere gode ideer, og passe lidt mere på næste gang :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Nu er penge ikke alt, og ville bestemt ikke "give op" hvis jeg var dig. Du brænder nok mere for det end han gør, og hvis du er mere "iderig" end ham kan det komme til din fordel. 

Jeg kæmper selv mod nogen af de største og mest pengestærke i landet, og klarer mig rigtig godt.

Egentligt vil jeg bare understrege at penge ikke er lig succes. Så find de områder hvor du kan snige dig til et forspring eller en fordel.

Fra Skanderborg
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Ideer er der heldigvis nok af ... 
Smile

Og tror mig. Næste gang skruer jeg bissen på - og er knap så naiv.

Har allerede vækstkonsulenter på nsæte idé, som jeg forventer at lancere i begyndelse af næste år.
Her skal der sælges know-how online. Og det er jo lidt svært at kopiere... 

Tak for input !

Stor hilsen

Peter 

 

Fra Skanderborg
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian 

Har selv droppet vellønnede chefjobs for at gå efter min egen ambition om at lave "det bedste jeg ved - det bedste jeg kan"

Næste koncept er på banen og lanceres i det nye år.
Her skal sælges knowhow, så det bliver lidt svært at kopiere.

Tak for godt input

Stor hilsen

Peter 

Fra Hadsten
Tilmeldt 8. Feb 07
Indlæg ialt: 157
Fra  Bahnhof Grafisk Design Bureau Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Peter,

Nu har jeg været så heldig at tilbringe noget tid sammen med dig, da jeg skulle opstarte min egen virksomhed - og til dette vil jeg gerne takke dig! Det har været inspirerende og lærerigt!

Jeg fik bestemt også fornemmelse af at du er en idémager og har en masse kreative og innovative tanker. Derfor er det også trist at høre, at en du har betroet som desværre viser sig ikke at have hjertet på rette sted.

Jeg er ikke ét sekund itvivl om, at du med din energi og drive kan komme langt længere end vedkommende med kapitalen. Som Christian nævner, så kan man når man brænder for det, og derfor jeg vil personligt også tro på DINE evner og din idé. Giv ikke op!

Med venlig hilsen Rune Breinholt Andersen

LabelLand.dk

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)