Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebook - fatter ikke en meter!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen,

Som overskriften lyder, så er jeg lige blevet bekendt med at der er mange regler omkring ens Facebook fan side, og konkurrencer.

Jeg har den sidste tid kørt "konkurrencer" hvor jeg udlodder en præmie blandt mine likers for hver 50/100 likes jeg får.

Mine fans deler mine konkurrencer på deres væg eller hvad de nu gør, men jeg ved ikke om dette er ulovligt.

Hvordan er reglerne helt konkret?

Jeg har hidtil offentliggjort vinderne på fansiden - det kan jeg forstå er ulovligt.

Men udover det, er mine konkurrencer så ulovlige?

Lotte

Finkena

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 01:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Finkena:
Hvordan er reglerne helt konkret?

Sådan her

Det vigtigste i forhold til dit spørgsmål:

Kampagner på Facebook skal administreres inden for Applikationer på Facebook.com, enten på en kanvasside eller en sideapplikation.

Du må ikke give meddelelse til vindere via Facebook, herunder via beskeder, chat eller opslag på profiler (tidslinjer) eller sider.

Du må ikke betinge en tilmelding eller adgang af, om brugeren foretager en handling via en Facebook-funktion eller -funktionalitet, ud over Synes godt om-tilkendegivelsen på en side, indcheckning på et sted eller oprettelsen af forbindelse til din applikation. F.eks. må du ikke betinge tilmelding eller adgang af, om brugeren synes godt om et vægopslag eller kommenterer eller overfører et billede på en væg.

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 02:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.

Det jeg så kommer i tvivl om er, hvad en applikation er eller et kanvassite. Har godt set dit link, men hvad kan jeg sige - jeg er blond :)

Finkena

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 02:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Finkena:
Det jeg så kommer i tvivl om er, hvad en applikation er eller et kanvassite. Har godt set dit link, men hvad kan jeg sige - jeg er blond :)

Det kunne laves sådan

I tillæg til alt dette: Hvad er dit primære formål med dine konkurrencer på facebook-siden? 

Fra Aarhus
Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 579
Fra  bSocial ApS Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Finkena:
Som overskriften lyder, så er jeg lige blevet bekendt med at der er mange regler omkring ens Facebook fan side, og konkurrencer.

Ja, Facebooks "Promotion Guidelines" begrænser konkurrencer, som skaber dårligt indhold i nyhedsstrømmen, da Facebook ønsker at bringe indhold af høj kvalitet, så brugerne ikke forsvinder.

Finkena:
Jeg har den sidste tid kørt "konkurrencer" hvor jeg udlodder en præmie blandt mine likers for hver 50/100 likes jeg får.

Denne teknik er desværre ikke i orden - Facebook kræver, at der er en reel slutdato. 

Finkena:
Mine fans deler mine konkurrencer på deres væg eller hvad de nu gør, men jeg ved ikke om dette er ulovligt.

De mennesker, som deler konkurrencer på deres vægge, er typisk konkurrencehajer. Disse mennesker er typisk personer med lav købekraft, som er fans er så mange Facebook Sider, at de kun vil engagere sig i de af dine opslag, som omhandler konkurrencer. De har dermed hverken værdi for din Facebook Side eller din virksomhed. Din rigtige målgruppe derimod, bliver skræmt væk at disse "Del"-konkurrencer. De ønsker nemlig ikke at agere reklamesøjler over for deres venner. Husk på at vi bruger Facebook til at "vise hvem vi er", og vi gider ikke genere vennerne med spam. Og ja, så er det også ulovligt. 


Finkena:
Hvordan er reglerne helt konkret?
 

Jeg har skrevet en artikel om Facebooks konkurrenceregler for at overskueliggøre disse.  

Finkena:
Jeg har hidtil offentliggjort vinderne på fansiden - det kan jeg forstå er ulovligt.
 

Ikke helt - du skal bare have vinderens samtykke først. Dvs. at du skal sende vinderen en mail eller ringe hende op, og i den forbindelse spørge, om du må offentliggøre hendes navn på væggen. Får du hendes samtykke, er det okay.

 
Finkena:
Hvad er en applikation?
 

Vi har udviklet dette konkurrencemodul til Facebook netop for at virksomheder kan udskrive konkurrencer lovligt på Facebook. Du kan se hvordan en sådan applikation kan se ud her: KB-Contest Demo - Kombinerer man dette modul med Facebook annoncering får man et utrolig godt værktøj til at skaffe nye fans samt engagere de eksisterende. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper,

Mange tak for dit fyldestgørende svar, så forstår jeg bedre tingene.

Sjovt nok kan jeg se at der er RIGTIG mange der gør det samme som jeg - når man når op på et bestemt antal likes, så finder man en vinder blandt disse, men dette er altså ulovligt ifølge dig, istedet skal der slut dato på, og det er uanset om man opnår det antal likes man havde håbet på?

Jeg beder ikke mine fans om at dele konkurrencerne, dette er noget de gør selv - så er jeg vel ikke ansvarlig for at de gør det?

Er gået over til at offentliggøre mine vindere af konkurrencerne på hjemmesiden, så det skulle være okay.

Jeg må heller ikke slå konkurrencerne op direkte på min væg, men altså kun via denne app du beskriver.

Du spørger mig om hvad jeg vil have ud af konkurrencerne. Jamen det er selvfølgelig at jeg kan dele mit budskab med flere og flere. 

Jeg har valgt at købe varer hjem fra England til spotpriser, men af høj kvalitet. Idet jeg ikke har mærker som folk kender, så er jeg nødt til at kæmpe for at få folk gjort bevidst om min side, og det er faktisk billigere for mig at udlodde konkurrencer engang imellem, end bruge 5-10.000kr om måneden på markedsføring - jeg driver min shop på "hobby" basis - forstået på den måde at jeg ikke skal leve af den, ikke at jeg ikke bruger meget tid på den!

Har ikke den store økonomi pga lukket butik (for ikke at sige slet ingen), men jeg har et hav af gode produkter og et okay stort varelager.

Jeg ved godt at mange kalder de der deltager i konkurrencerne for konkurrencehajer, og kan også sagtens spotte dem på min fanside. Men jeg kan samtidig også se, at efter jeg er begyndt at gøre mere ud af min side og være aktiv derinde, så får jeg flere og flere salg derinde fra. 

Jeg ved også godt at mange siger man skal tænke på kvaliteten af fans kontra kvantiteten. Men vi ved jo også godt at der skal MANGE kunder igennem for at lave salg - kan ikke huske hvor stor procentdel det er, men den er høj. Så jeg tænker at des flere fans man har, og des mere man er aktiv på siden, des mere vil det give i sidste ende.

Finkena

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)