Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskab vedr. udlejning af lejlighed

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus Møller:
Husk at du også kan trække udgifter fra til vedligeholdelse. Der skal skelnes mellem vedligehold og forbedringer så du ikke laver noget i bedre stand end før og dermed mister fradraget.
og netop den er ganske stram - ex vil udskiftning af vinduer mig bekendt alt tid være forbedring - alt der bliver nyt, selv om andre sikkert i virkeligheden ville se det som en nødvendig vedligeholdelse - så klogt at være opmærksom når man skilner

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er vinduer jo ikke normalt en lille udgift. Men hvis man udskifter et vindue fordi det er i stykker til et tilsvarende slags så går den.

Man kan jo også godt sætte en ny vandhane i hvis den gamle er gået i stykker, men det skal være en tilsvarende en og ikke en der er væsentlig dyrere end den gamle.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus Møller:

Nu er vinduer jo ikke normalt en lille udgift. Men hvis man udskifter et vindue fordi det er i stykker til et tilsvarende slags så går den.

Man kan jo også godt sætte en ny vandhane i hvis den gamle er gået i stykker, men det skal være en tilsvarende en og ikke en der er væsentlig dyrere end den gamle.

Lyder helt rigtigt - husker bare Peter Revisor engang netop skrev at udskiftning af vinduer altid blev set som forbedring (formentlig fordi hvis de var så dårlige, at de skulle skiftes - så var det en forbedring - man skifter altid til klart bedre) men jeg kan sagtens følge argumentet Claus 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke uenig i de tidligere indlæg, så her er et link til SKAT

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=2048553&chk=205780#2048554

Det viser netop, at der er en meget lang og rimelig restriktiv vurdering af omkostninger til vedligeholdelse og/eller forbedring på fast ejendom.

vær dog opmærksom på, at forbedringsudgifter ikke fortabes selvom de ikke giver et direkte fradrag i den skattepligtige indkomst, men derimod tillægges ejendommens anskaffelsessum og giver fradrag ved et senere salg jvf. avanceberegningen i overensstemmelse med Ejendomsavancebeskatningslovens bestemmelser.

Tonny

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis lånet vedrører anskaffelsen af lejligheden er der ingen problemer i
at have lånet i virksomhedsordningen, hvilket betyder at afdrag ikke
først skal over hævekontoen i virksomhedsordningen, hvorved denne del af
overskuddet kan blive opsparet overskud med en a'conto-skat på 28%

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

kah:
denne del af
overskuddet kan blive opsparet overskud med en a'conto-skat på 28%
eller måske snarere 25%

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Mar 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hej

Har læst de udemærkede svar du har fået indtil videre og der er mange rigtige ting men der er efter min opfattelse væsentligt flere muligheder spørgsmål der trænger sig på, hvis du er interesseret vil jeg gerne tilbyde dig en gratis og uforpligtende snak du er velkommen til at skrive på johannsen7307@live.dk

 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:

Jeg er dog ikke sikker på, at VSO er det optimale i denne situation, idet det afgørende for dette valg er rentesatsen på finansieringen af ejendommen samt de personlige indkomstforhold.

Min umiddelbare opfattelse er, at det formentlig vil være en fordel for trådstarter at anvende Kapitalafkastordningen, som derudover er væsentlig enklere at håndtere ligesom kravene til bogføring m.v. er lempeligere.

Ja, KAO er en mulighed, men med det nuværende rentenivaeu, og en kapitalafkastsats på kun 1% for 2012, så er det langt fra sikkert, at KAO er bedre end VSO.

Kigger man på tallene fra trådstarter, så er der også kun angivet 14.000 kr. til renteudgifter (1.167 kr. pr. måned), så det er jo ikke de store renteudgifter, der er tale om i dette tilfælde.

 

Fra Horsens
Tilmeldt 1. Nov 12
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :

@claus ja udgifter til vedligehold der er nødvendig kan trækkes fra og forbedringer kan ikke er jeg nogenlunde med på.
Nu skriver du man kan lave en forskudsopgørelse på skat, så jeg kan se hvad der passer bedst for mig, vil det give det samme som at udfylde den formular jeg linkede til tidligere?

@tonny jeg vil kigge linket igennem, tak

@rejo det kunne godt blive aktuet hvis jeg ikke syntes jeg får overblik gennem denne tråd med tiden. Det er noget mere omstændigt end først ventet at leje ud...

@Martin ja de 14.000 er renteudgifter på et real kredit lån, vi har ikke banklån i lejligheden så renteudgifterne er ikke så store.

 

vil en ekstraordinær indbetaling til ejerforeningen vedrørende forbedring/reperation af fællesarealer være fradrags berettiget?

Tilmeldt 1. Mar 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har en ejendom som vi har planer om at udleje her i 2015, men vi er bosiddende i udlandet.

vi har et cvr nummer som vi enten overvejer at lukke et bruge i denne forbindelse.

før udlejning vil vi isætte nye vinduer fra udlandet.

spørgsmål:

-er der fordele ved at registrere udlejningen under firmanavnets eller privat?

- hvilken orden bør vi vælge vos eller kap.afkastordning?

køb af vinduer under Cvr eller privat ved fradrag for forbedringer?

Er der andre ting vi har overset?

på forhånd tak for tilbagemeldningen 

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)