Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktureringer, servicevilkår, Regnskab m.m

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Oct 12
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg står og skal til at opstarte en mindre virksomhed som skal levere IT-Support til private i fritiden. Jeg mener ikke at det er nødvendigt at CVR registrere mig, men er selvfølgelig interesseret i at kende forskellen mht. ansvar, regnskab osv.

Mange opgaver løses via fjernstyring. Hvordan sender jeg regning til personen efterfølgende, og skal jeg kunne dokumentere at kunden har fået ydet en service? Kan jo være lidt svært eftersom jeg bliver nød til at optage telefonsamtaler. - Kan jeg i det hele taget sende regningen via. mail når jeg ikke er cvr registreret? Hvis ja, hvordan?

Derudover vil jeg gerne vide hvordan jeg ligger ansvarsmæssigt, både som CVR registreret og uden CVR. Selvom mine intentioner er gode, kan der jo altid ske en ulykke med kundens PC. Elektronik udstyr er jo aldrig 100% pålideligt, og derfor vil jeg gerne kunne fraskrive mig ansvaret hvis noget går galt. Men hvordan? 

Såvidt jeg kunne forstå er man forpligtet til at føre regnskab, men i og med at jeg ikke har haft virksomhed aner jeg heller ikke hvordan man fører et regnskab, eller hvor meget information der påkræves af SKAT. - Hvis der er en guide til hvordan og hvorledes det hele fungerer? 

Mvh. NB

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 347
Fra  Art-tek Ingeniør Rådgivning ApS Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal registrere dig hvis du forvente en omsætning på 50000 kr eller over i løbende 12 mdr.
Hvis ikke, kan du sende en faktura med din cpr nr. Selvfølgelig må du ikke opkræve moms.
Når kunden kontakter dig, sender du ham en mail med tilbud på dine ydelser og forventet tid / omkostning for ham og kan bede ham bekræfte skriftligt og giver dig fuld navn og adresse.

Tilmeldt 21. Oct 12
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Tak for dit svar. 

Jeg tænker at mange (i hvertfald i opstartsfasen) ringer ind og får løst problemet direkte via. tlf samt fjernstyring. Vil det være nok at lave en webside med en række formularer hvor vedkommende går ind og skriver navn, adresse, mail, tlfnummer osv. før servicen påbegyndes?

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 347
Fra  Art-tek Ingeniør Rådgivning ApS Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil umiddelbart mene ja, hvis der er et sted hvor kunden kan krydse af, ar han / hun acceptere tilbuddet

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Oct 12
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vedr. regnskab sørg da for at samle alle bilag i et ringbind (hvis nogle af bilagene kun findes elektronisk, så print disse). Over for SKAT skal man have en god dokumentation, men hvis alle indtægter og udgifter i første omgang er dokumenteret i form af bilag i et ringbind, så er det ikke så svært senere at udarbejde et regnskab.

Skulle du have behov for hjælp når året er omme til at udarbejde det første regnskab, så driver jeg en lille virksomhed der kan klare det ud fra bilagene samlet i det omtalte ringbind.

Min virksomhed hedder ØkonomiEksperten.dk

Venlig hilsen

ØkonomiEksperten

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)