Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domænenavn taget af en anden. Hjælp søges!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Ivanovic
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 08:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino :)

Jeg har et webside tilknyttet et domain-navn, på websitet kan man tydeligt se domain navnet flere gange og endda også på logoet.

Men, Dk-Hostmaster har valgt at lukke mit domain hos dem grundet manglende betaling, i mellem tiden er der en gut fra Esbjerg der har købt mit domain, er der noget jeg kan gøre for at kræve det tilbage eller hvordan?

På forhånd tak :)

Ivano.

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Tag det som en lærestreg. Hvis du har ignoreret DK Hostmaster i over 3 måneder, fortjener du måske egentlig også at miste domænet?

Dine chancer for at få domænet tilbage er meget lille.

Fra Ivanovic
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har nok ret, så må jeg bare skifte navn :)

Heldigvis var jeg ikke gået igang med markedtings delen endnu.

Tak for svar!

Fra Næstved
Tilmeldt 11. Feb 08
Indlæg ialt: 1859
Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med dig.

Jeg tror desværre ikke der er noget af gøre, da du ikke har betalt for dit .dk 

så har DK master rart til at sælge .dk til en anden kunde. Er dog ikke sikker i min sag, men kunne ikke forstille mig andet. 

Tilmeldt 3. May 11
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilket domæne er der tale om? Fordi du kan gøre krav på det, hvis du har et registeret firma/varermærke osv. :-) Da man jo kun "låner" domæner i Danmark. :-) Du kan da altid prøve? Hvis du mener du har krav på navnet. Bare google, hvordan du gør? :-)

Har 1000 ideer, men for lidt tid til at fører dem ud livet, grundet uddannelse og arbejde. Håber en dag, at få tid til at leve 100% af mine egne projekter.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren:

Heldigvis var jeg ikke gået igang med markedtings delen endnu.

Det er nok netop hér, at det springende punkt ligger.

Hvis der var tale om et gammelt firmanavn, som du havde haft markedsført, og dermed opnået rettighed til, så kunne du sagtens få domænet igen.

Men når der er tale om et navn, som du endnu ikke har markedsført, så kræver det nok, at du har registreret et varemærke, og selv da kræver det en god argumentation fra dig, hvis du skal have det tilbage.

 

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det må du tage som en lærestreg.

Som sagt "ejer" man ikke domæner i Danmark - man "låner" dem.

Når du skal forny et domæne sender DK-Hostmaster en faktura til dig. Hvis den ikke betales, så deaktiverer de domænet. Efter domænet er deaktiveret kan det ikke tilgås, og ligger så "standby" i 3 måneder, hvor du kan få lukket op for det igen.

Altså har du ikke reageret i 3 måneder, og så er det bare at tage det som en lærestreg, og huske at holde øje med DK-Hostmaster, ELLER tilmelde sig betalingsservice på sine domæner (det kan du inde fra din DK-Hostmaster profil). Smile

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)