Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Direktør i ApS

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Er der nogen der kan sige mig, om der mon er nogle problemer i at lade min kone tegne et ApS som direktør hvor jeg ejer 50% af anparterne. Ejeren af de øvrige 50% vil ligeledes fungere som direktør.

Jeg vil på et senere tidspunkt overtage rollen, men har grundet mit nuværende ansøttelsesforhold ikke mulighed for at tage aktivt del i den daglige ledelse af selskabet de første måneder.

Med venlig hilsen

Rasmus

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

I behøver jo ikke to direktører - men kan lave anpartsejeraftale om hvad direktøren må og ikke må - bruge af penge osv, men enhver kan udnævnes som direktør i et ApS, og får derved det ansvar - og MÅSKE - problem med A kasse hvis hun bliver arbejdsløs og de ser hende som selvstændig, selv om hun jo bare er gift med 50% ejeren af et ApS- A kasser reagerer lidt individuelt, men man kan høre dem.

Hvis det ansættelsesforhold der forhindrer dig i at være aktiv, ser, at du har selvstændig ApS med din kone som direktør og I bliver uenige, kan man jo ikke med sikkerhed sige de ikke vil kunne gå efter det stadigt, men det ved du mere om selv

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus:

Er der nogen der kan sige mig, om der mon er nogle problemer i at lade min kone tegne et ApS som direktør hvor jeg ejer 50% af anparterne.

Ikke umiddelbart nogen problemer rent lovmæssigt, da I som ejere af selskabet har frit valg til at udnævne en hvilken som helst direktør(er) for selskabet I ønsker.

Det er kun eventuelle ægteskabsmæssige problemer, der evt. kunne opstå.... Big Smile

 

Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar.

Min kone er studerende, så dagpenge er ikke så aktuelt for hende (det ville nærmere være mig, der kunne få ørene i maskinen der).

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)