Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogle der er stærk i Købeloven og forbrugerrettigheder?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 24. Feb 12
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Har svært ved at finde information om købernes ret til annullering eller ombytning af en vare, efter at det er taget i brug. Der er tale om køb af et produkt der slet ikke kan bruges til det, som sælgeren har fortalt at produktet kan. Kan ikke lige finde mit svar i Købelovens 87 forskellige paragraffer. Nogen der kan hjælpe?

Hilsen Nicki. 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du skriver forbrugerrettigheder har jeg så forstået dig ret at du er en alm. forbruger og sælger er erhvervsdrivende indenfor området og sælger disse produkter professionelt?

Hvis ja, så synes jeg ikke du skal bryde din hjerne med juraen, - men i stedet anmode om at handlen går tilbage med denne begrundelse, - og hvis anmodningen ikke imødekommes, - lade sagen prøve hos Forbrugerstyrelsen.

Fra København
Tilmeldt 24. Feb 12
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen, tak for dit svar :-)

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

men det vil jo trods alt afhænge lidt af hvad det er du mener sælger har sagt det kunne bruges til og om du kan bevise det trods alt.

Hvis feks. du har købt en bærbar computer til 4.500 kr og sælger har sagt den kunne fungere som hovedserver i en større virksomhed, ja så er det nok meget nødvendigt, at du kan bevise, at han faktisk har sagt det med serveren for ellers vil selv forbrugerstyrelsen jo nok mene, at det er tvivlsomt om den skal retur - så  der skal lidt beviser til formentlig - med mindre det er en internethandel, hvor du jo har 14 dage returret uden begrundelse - 

Har sælger løjet om hvad den kunne og du kan vise det, så står du naturligvis stærkt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Nicki

Som forbruger har du 2 års reklamationsret fra købsdato.

Har du købt via fx nettet har du 14 dages ret til at annullere købet.

Det er dig der skal bevise, at sælgeren har oplyst dig om at det solgte har de og de egenskaber, som kan anvendes til dit og dat eller det af omstændighederne er klart,at du kun har købt det solgte, fordi du fik at vide hvad det kunne.

Hvad det solgtes kan bruges ti,l står som regel i brugsvejledning m.v.der ligger som indstik i emballagen og det der står der, er vigtigt for om du får medhold ved Forbrugerklagenævnet.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)