Har svært ved at finde information om købernes ret til annullering eller ombytning af en vare, efter at det er taget i brug. Der er tale om køb af et produkt der slet ikke kan bruges til det, som sælgeren har fortalt at produktet kan. Kan ikke lige finde mit svar i Købelovens 87 forskellige paragraffer. Nogen der kan hjælpe?
Når du skriver forbrugerrettigheder har jeg så forstået dig ret at du er en alm. forbruger og sælger er erhvervsdrivende indenfor området og sælger disse produkter professionelt?
Hvis ja, så synes jeg ikke du skal bryde din hjerne med juraen, - men i stedet anmode om at handlen går tilbage med denne begrundelse, - og hvis anmodningen ikke imødekommes, - lade sagen prøve hos Forbrugerstyrelsen.
men det vil jo trods alt afhænge lidt af hvad det er du mener sælger har sagt det kunne bruges til og om du kan bevise det trods alt.
Hvis feks. du har købt en bærbar computer til 4.500 kr og sælger har sagt den kunne fungere som hovedserver i en større virksomhed, ja så er det nok meget nødvendigt, at du kan bevise, at han faktisk har sagt det med serveren for ellers vil selv forbrugerstyrelsen jo nok mene, at det er tvivlsomt om den skal retur - så der skal lidt beviser til formentlig - med mindre det er en internethandel, hvor du jo har 14 dage returret uden begrundelse -
Har sælger løjet om hvad den kunne og du kan vise det, så står du naturligvis stærkt
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Som forbruger har du 2 års reklamationsret fra købsdato.
Har du købt via fx nettet har du 14 dages ret til at annullere købet.
Det er dig der skal bevise, at sælgeren har oplyst dig om at det solgte har de og de egenskaber, som kan anvendes til dit og dat eller det af omstændighederne er klart,at du kun har købt det solgte, fordi du fik at vide hvad det kunne.
Hvad det solgtes kan bruges ti,l står som regel i brugsvejledning m.v.der ligger som indstik i emballagen og det der står der, er vigtigt for om du får medhold ved Forbrugerklagenævnet.