Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan sikrer jeg min ide, samtidig med jeg indblander 3. parter i projektet?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld mig, men har du læst mit indlæg?

Og derudover, hvad er det du skal bruge investering til? Det lyder som om du bare skal have en simpelt hjemmeside op - er det til markedsføring du skal bruge investering eller hvad?

Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 11
Indlæg ialt: 192
Fra  Kamikaze Software Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristoffer Broholm:

Denne type indlæg kommer konstant på Amino, og jeg synes det er på tide at det besvares en gang for alle.

Ideér er overvurderede. Groft overvurderede.

Der burde være en FAQ side om "Jeg har en ide - hvad gør jeg nu" hvor det her står. Ideen er blot en lille faktor af det samlede produkt. Alle har ideer og de fleste programmøre har ideer nok til flere livstider af kodning, så man skal ikke være alt for bange for at folk stjæler ens ide. Derudover spiller udførslen en meget større del end selve ideen. Du kan for eksempel kigge på nettet hvor mange af den samme slags service der ligger derude bare med forskellig udførsel. Og de holder alle kørende.

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads:

Kristoffer Broholm:

Denne type indlæg kommer konstant på Amino, og jeg synes det er på tide at det besvares en gang for alle.

Ideér er overvurderede. Groft overvurderede.

Der burde være en FAQ side om "Jeg har en ide - hvad gør jeg nu" hvor det her står. Ideen er blot en lille faktor af det samlede produkt. Alle har ideer og de fleste programmøre har ideer nok til flere livstider af kodning, så man skal ikke være alt for bange for at folk stjæler ens ide. Derudover spiller udførslen en meget større del end selve ideen. Du kan for eksempel kigge på nettet hvor mange af den samme slags service der ligger derude bare med forskellig udførsel. Og de holder alle kørende.

Præcis! Ideer er i min verden ikke fem flade øre værd :) Det er først når man kombinerer en god idé med en endnu bedre udførsel at man får success.

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er temmelig meget "stating the obvious" - og man må da håbe, de fleste godt er klar over det er udførslen det handler om såvel som ideen.

Trådstarter spurgte ikke om, hvordan han skulle føre sin idé ud i livet - spørgsmålet gik på sikring af koncept og hvordan der skaffes investorer. Det kan være derfor, han ikke har ønsket at bruge tid på de "råd", der ellers er kommet.

Fra Dragor
Tilmeldt 28. Oct 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Præcis Thomas.
Jeg er klar over den rigtige idé er afhængig af den rigtige udførsel. Jeg er klassisk musikstuderendw og har ikke 5 flade øre forstand på hvilket "set of rules" iværksættere og deres partnere spiller under. Lige som mange lærer på den hårde måde at en slutseddel ved et bilkøb er en rigtig god ide, ville jeg sikre mig at jeg er på forkant med sådanne forholdsregler inden jeg tager de alleførste skridt. Men tak for jeres indlæg.
@Kristoffer.
Jeg er på SU og selvom jeg har en egenkapital har jeg stadig brug for indskud. Websitet skal have et ret avanceret setup og et komplekst betalingsystem, til det kommer udarbejdelse af betingelser samt markedsføring som jo er bekosteligt. Der findes ingen med samme koncept så finder næppe nogen der kan tilbyde en skabelon til sitets opbygbing.

Flere råd modtages gerne hvis i brænder for det:)
Side 2 ud af 2 (15 indlæg)