Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan sikrer jeg min ide, samtidig med jeg indblander 3. parter i projektet?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Dragor
Tilmeldt 28. Oct 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en idé som jeg af gode grunde ikke vil definere 100% her.

Men projektet går i grove træk ud på en webbaseret portal, som formidler og skaber kontakt ml. bruger der betaler hinanden for en ydelse jeg ikke kan komme ind på. Ordet "ydelse" klinger lidt pikant, men det er skam en ganske fredelig ydelse som brugerne betaler hinanden for, og som jeg tager et gebyr for kontakten. 

Jeg har ingen erfaring i start af virksomhed. Kan et internetfirma "holde på en hemmelighed", og hvordan får jeg investorer uden de selv hugger ideen, eller sender ideen videre til en stor kanon med mere erfaring?

Er meget spændt på jeres forslag.

Mange hilsner

Jacob Mouritzen

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Tja, det kommer vel an på hvem du går til, men som udgangspunkt går jeg ud fra andre webbureauer også har fuld fortrolighed, når det handler om kunders projekter. Jeg tror de færreste vil overleve særlig længe i branchen, hvis de hugger kunders ideer.

Professionelle investorer skal du nok ikke frygte hugger din idé - de lever trods alt af investeringer og ikke af at hugge ideer.



Fra Dragor
Tilmeldt 28. Oct 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret- Ja det var også det jeg tænkte mht webfirmaerne. Har du nogen forslag til hvem og hvordan man tager kontakt til investoere?

Fra Århus n
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 165
Fra  TheCocktailCompany Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil foreslå du laver en NDA (du kan google det for en langt bedre forklaring end jeg kan give).
men i bund og grund sikrer den dig mod at dem du præsenterer din ide for stikker af med ideen og laver en aftale med andre.  

Cocktailcatering og bartenderudlejning i højeste kvalitet - www.thecocktailcompany.dk
lej en bartender hos The Cocktail Company

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Denne type indlæg kommer konstant på Amino, og jeg synes det er på tide at det besvares en gang for alle.

Ideér er overvurderede. Groft overvurderede.

Hvis du snakker med potentielle investorer, så hedder de investorer af en grund. De vil investere i en god forretningsmodel og altså ikke interesseret i bare at starte noget selv, eller som du selv siger...sende ideer videre.

Ideér er overalt, og du kan spørge de første 5 aminoer for ideer og jeg vil vædde med at de hurtigt kan slynge en masse ud af ærmet. Jeg ved at jeg selv får ideer konstant.

SELV hvis du gik hele hemmelighedsvejen og skrev NDA'er med dine investorer og fik udviklet det i hemmelighed, så skal du jo ud med det på et tidspunkt. Du kan jo ikke drive en webportal hvor alle brugere skal underskrive hemmelighedserklæringer for at bruge den.

Det vil altså sige at skulle din idé være VERDENS bedste og REVOLUTIONERENDE ide så vil du jo STADIG have risiko for konkurrence når du er launchet. Og der vil det også være dygtigere personer, med måske dybere lommer - hvem ved.

I stedet for at bekymre dig om hemmelighed, så bekymr dig om at skabe det bedste koncept som potentielle brugere vil se. Værdien i et koncept er ikke i ideen, men i udførslen.

Eksempler:

Google (adskillige søgemaskiner eksisterede allerede)

Facebook (adskillige sociale netværk eksisterede allerede)

UNDTAGELSE

Den ENESTE undtagelse i min verden er hvis din idé beror på noget som kan patenteres. Altså det vil typisk være en opfindelse i form af et fysisk eller softwareprodukt. Her kan det være farligt, idet en konkurrent kan registrere patentet og give dig store problemer.

Men med hjemmesider, webportaler, apps og så videre, hvor du ikke kan patentere - bare giv lods, fortæl alle om dit koncept og forsøg at gøre det til det bedste i verden.

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

JMouritzen:
Tak for svaret- Ja det var også det jeg tænkte mht webfirmaerne. Har du nogen forslag til hvem og hvordan man tager kontakt til investoere?


Jeg har med flere firmaer været igennem investeringsrunder og fået kapital, så har en del erfaring på det område. Du er nødt til at få udarbejdet en professionel forretningsplan, hvis du skal gøre dig håb om bare at få lov til at tale med investorer. En idé er langt fra nok - de er dybest set bedøvende med din idé, hvis du ikke har gennemarbejdet dit projekt.

Fra Dragor
Tilmeldt 28. Oct 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du fortælle mere konkret hvem jeg bør kontakte, og om jeg selv kan lave en forretningsplan, eller har du en bestemt i tankerne når skriver professionel?¨

Tak for givende svar

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

JMouritzen:
Kan du fortælle mere konkret hvem jeg bør kontakte, og om jeg selv kan lave en forretningsplan, eller har du en bestemt i tankerne når skriver professionel?¨


Kontakte vedr. hvad?

Hvis du ikke har erfaring med en professionel forretningsplan til potentielle investorer, så er du nødt til at betale dig fra det - det er ikke noget man lige laver. Ligeledes skal du have styr på dit marked.

Fra Dragor
Tilmeldt 28. Oct 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan godt høre jeg har noget arbejde foran mig. Mere hvilke firmaer der investerer i den slags projekter?

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ikke har de kontakter, så har du bare endnu mere arbejde foran dig :)

Du kan evt. kigge på Amino Kapital - ikke at jeg har erfaring med det område her, de investorer jeg har fået igennem tiden har været ved opsøgende arbejde og igennem mit netværk.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)