Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betingelser/Ansvarsfraskrivelse for digital ydelse

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Nov 08
Indlæg ialt: 114
Fra  AnnonceLight.dk Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen,

Jeg er tilbage igen, efter en lang pause.

Men jeg står og skal bruge lidt assistance,

Jeg er ved at skal tilbyde VIP-profil tilbud til mine brugere, som vil give dem klart flere fordele end hvad de kan gøre af ting nu.

Dog vil der ikke ske nogen form for begrænsninger for dem som ikke har betalt. :) På den måde bliver ingen snydt.

Jeg skal have skrevet mig en ansvarsfraskrivelse/handelsbetingelser ved køb af en digital ydelse på min side, altså i form af et månedligt medlemsskab. Alle mine venner jeg har spurgt har bare sagt jeg skulle finde en, fra en anden side, og så bare omskrive den til at den passer min side.

Men jeg har bare på fornemmelsen jeg burde have en advokat indover som kan udforme en som dækker min tjeneste præcist?

Kan i hjælpe mig her? Advokater er alligevel ret mange penge at punge ud fra en hjemmeside som har minimal omsætning lige pt. :)

På forhånd, tak. :)

Vh,

 Mads J.

Fra Viborg
Tilmeldt 28. Oct 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads

Nu er jeg helt ny på siden, så jeg kender dig ikke. Tilmeldte mig efter et super foredrag fra Martin Thorborg i fredags :-)

Men prøv at skrive lidt om hvad det er for en ydelse du vil tilbyde og hvilke risici du ser, så skal jeg se om jeg kan give dig nogle input.

Mvh

Christian Fløe

Jurist

Er selv tidl. advokat, pt. i en anden branche men overvejer at vende tilbage, måske med mit eget... 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Nov 08
Indlæg ialt: 114
Fra  AnnonceLight.dk Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian,

Det er som nævnt i mit oprindelige indlæg, blot en ekstra mulighed for at mine brugere kan få nogen flere funktioner og flere muligheder på mit site, ergo, VIP medlemsskab, samt de får en smule mere eksponering af deres profil ved at have betalt. 

Det er jo en digital ydelse de køber, i form af det er noget som de modtager med det samme at de har betalt, og derfor frafalder de 14 dages returret som man normalt har. 

De risikoer jeg ser, ved at undlade at have handelsbetingelse er at folk kan betale, og så kræve pengene tilbage, og jeg så er tvunget til at betale tilbage, og skal bruge ekstra meget tid på at fjerne dem som VIP og bruge tid på ekstra ting i den forbindelse. Det er ikke meget tid man skal bruge når det kun er 1, men nu har jeg så mange besøgende på min side, og det er desværre ikke alle sammen som har rent mel i posen :(

Derfor, vil jeg gerne have min røv dækket så vidt som muligt i en sådan situation.

Vh,

Mads J.

Fra Viborg
Tilmeldt 28. Oct 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Ok. Jeg forstår godt du gerne vil have nogle betingelser for dine betalende VIP medlemmer.

Først og fremmest vil jeg anbefale at du ikke skriver mere end højst nødvendigt. Det andet er noget rod som blot mudrer det vigtige til. Brug i stedet krudtet på at skrive de ting, du synes er vigtige at gøre opmærksom på. Herunder fx opsigelsesvarslet.

Mht. fortrydelsesretten vil jeg foreslå at du skriver noget i retningen af:

"Første gang du bruger VIP profilen fraskrives 14 dages fortrydelsesret". Du kan evt. tilføje at det er første gang den bruges "til annoncering". 

I så fald vil jeg mene at fraskrivelsen holder. Du kan evt. underbygge det lidt med at skrive noget om, at prisen dækker oprettelse mv.

Held og lykke med det.

/Christian

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)