Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad kan trækkes fra - type udgifter i I/S ???

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Oct 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er ...Big Smile

jeg vil starte et lille I/S firma der skal sælge warhammer ting og sager, men hvad kan jeg trække fra ?

her tænker jeg på mobilregning, abejdsbord, abejdsstol, støbeforme , værktøj m.m hvad kan jeg trække fra ??

håber der er nogle derude der vil hjælpe mig ...

på forhånd mange tak.

Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 300
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt hvad der har med driften af din virksomhed at gøre kan du trække fra..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Mobilregning vil så medføre beskatning af fri telefon - men ellers ja - hvis det er ting der har at gøre rent med at få indtægt i firmaet, så kan du trække dem fra fra = de er udgifter som trækkes fra indtægterne i firmaet - hvilket giver resultatet som så er det I betale skat af.

Der er en lang række momsregler, hvor ikke alt kan trækkes fra, telefonen skal momsmæssigt deles i privatbrug og firmabrug (f.eks 50/50) og repræsentation osv har også egne regler I må sætte jer ind i

I/S betyder jo at I er to som kører det og jeg råder stærkt til at få en jurist ind over, så i får lavet aftale om hvem bestemmer hvad, hvem må bruge hvilke penge og hvor mange OG hvordan kommer den ene ude af det/deling af selskabet, hvis den ene kører træt. Det er let at lave aftalen medens alt er godt, og umuligt hvis først der er problemer. Husk et Et interessentskab er en virksomhed, hvor alle deltagerne hæfter personligt, solidarisk og uden begrænsning for virksomhedens forpligtelser så kreditorer kan i første omgang hente ALT fra den ene af jer, som så skal slås med den anden - så klare aftaler - så blir det godt

God vind med det

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Oct 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

mange tak ... ;-)

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Overvej også om et I/S er den rigtige form for jer.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)