Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Procedure omkring forsendelse af "farligt gods" til Illinois

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg Ø
Tilmeldt 27. Nov 06
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :
 

Godaften Aminoer,

 

Jeg har på grundlag af en opfindelse; Variatoren, som nu er færdigudviklet, fået

kontakt til Illinois-firmaet DECA Vibrator Inc, www.decavibrator.com . Vi har aftalt

at jeg sender et prøveeksemlar til dem så de kan udføre forsøg med Variatoren- de betaler

og arrangerer transporten og jeg har også sikret mig en Non-disclosure Agreement med

dem så de ikke kan fremstille og sælge Variatorer uden det sker med aftale med mig/mit

firma: INNOACTIVE www.innoactive.dk .

Da Variatoren kører i olie bliver den betragtet som "Farligt Gods"- transporten med

luftfragt varetages af Schenker/BAX Global - jeg kunne godt tænke mig at vide om der

er nogle i dette forum, der ved hvilke dokumenter, der skal udfærdiges når der som nævnt

er tale om "Farligt gods" og hvordan procedurene iøvrigt er ? Variatoren vejer 40 kg og

kan være i en kasse med indvendige mål; længde 400 mm-bredde 250 mm- højde 350mm

 

Med venlig hilsen : Jesper Boesen Nielsen

Tilmeldt 29. Jun 07
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

 

Så vidt jeg husker er det kun farligt gods , hvis flammepunktet er under 60 grader eller hvis det er på en speciel IMO liste over farlige produkter og hvis det er smørerolie der er i produktet" så ligger flammepunktet vel en del højere.

Ville den nemme løsning ikke være at tappe olien af og så lade modtager firmaet fylde nyt på.

 

Ved godt at jeg ikke svarer på dit spørgsmål.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 01:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gør det let for dig selv, spørg hos Schenker Bax, de har en "Farligt Gods Ansvarlig", han skal oplyse hvad han skal bruge for at transportere dine vare. Spørg evt også din modtager om der skal være specielle papirer til brug ved indfortoldning, da der er trådt nye konventioner i kraft i forbindelse med terror bekæmpelse. Fornemmer dog ikke de store problemer for dit produkt.

Du er så ansvarlig for at fremskaffe de nødvendige papirer (Farligt Gods Kort og evt. special udstyr) det får du ved forskellige konsulenter, jeg skaffer lige navnet til en god en til senere idag hedder det vist...

Vær opmærksom ved Olier, gasser Syrer og derfor også ved evt. batterier, men lad Schenker melde ud.

I luft- og Søfragt er der meget specielle regler for faregods, f.eks bliver varer som i andre transportformer er alm. vare faregods. f.eks Bordtennis bolde pga af gassen der er indvendigt udvider sig ved flytransport, Rå bomuld i baller er faregods ved søtransport, hvis der skulle brænde kan det ikke slukkes med vand da det vil frisætte mere ilt og brænde mere (cirkaforklaring...er ikke kemiker ).... skidt når mand er på vandet





Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Ups, fik placeret det lovede link i en forkert tråd, her kommer det så som lovet....

Her er så det lovede link http://www.trotters.dk/ kender dem kun som kompetente og hjælpsomme.

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)