Vi har jo primært salg til erhverv, men jeg har lige lavet en facebookgruppe http://www.facebook.com/home.php#!/JakodanAs Vores nyhedsbrev handler kun om praktiske ting, fx nye varer, tilbudsvarer, hvornår vi har ferielukket osv. Jeg tænker at en facebookgruppe kunne være om det lidt mere "useriøse" - fx har jeg lige lagt et foto ind af vores nye hjemmeside, og skrevet at vi gerne høre fra kunderne, hvis de har forslag til siden. Jeg kunne også finde på at lægge ind hvis vi fx har lavet noget specielt, og skrive fx hvornår det nye katalog er klar og lign. Vi har rigtigt mange webshops og små virksomheder som kunder, og jeg tænker at nogle kunder måske også kunne "finde hinanden" i gruppen og aftale at købe ind sammen, hvis de bor tæt på hinanden og vil spare på fragten eller få mængderabat. Men er det den rigtige måde at bruge en facebookgruppe på? Eller virker det useriøst? Og gider folk overhovedet like en side som har forbindelse til deres arbejde, eller bruger de mere facebook til private formål når de har fri? |
En anden mulighed var at give super kunde service via facebook-siden. I skal finde noget der bringer kunden værdi, og gerne indenfor et område hvor platformen facebook hjælper jer. :-)
Ordkløveren: I har en facebook-side, ikke en facebook gruppe.
- Alexander Larsen