Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Midlertidig indførsel af kameraudstyr til Færøerne

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 87
Fra  Create Copenhagen Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen,

Min virksomhed har en større optagelse på Færøerne i slutningen af Oktober, og i den sammenhæng skal vi have en del udstyr med derop.

Jeg har hørt at der kan være problemer med indførsel af større mængder udstyr, så jeg høre om det er noget som nogen af jer kender til?

Udstyret skal naturligvis ikke sælges eller lignende, men bare benyttes til optagelse.

Vi vil bare sikre os at vi ikke kommer i problemer med toldmyndighederne.

Mange tak på forhånd.

/ Dan

Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Er de ikke en del af danmark ?

Så er der vel ingen told

Mvh.

Jesper

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg mener færøerne og grønland har told og moms regler der gør dem til en type 3 lande - men Ravn herindefra har i anden tråd anbefalet at ringe hertil og høre - de kan hjælpe. Ellers ville man normalt til 3. lande sikre et carnet - et dokument er definerer varen og fungerer som varens "pas" og viser at det skal ud af landet og ind igen. (bruges ex af modeindustrien når de har kollektioner ud på modemesser f.eks) Det kan en del shipping selskaber sikkert hjælpe med - her Ravns tidligere link

UDENRIGSMINISTERIET

EKSPORTRÅDET * THE TRADE COUNCIL

EKSPORTRÅDGIVER / HANDELSPOLITISK KONTOR (HP)

TLF. (+45) 3392 0000

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 87
Fra  Create Copenhagen Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for svaret!

Tilmeldt 20. Feb 10
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 00:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dan!

Jeg har ikke et klap forstand på transport til og fra Færøerne, men jeg ved dog at man, når man sender udstyr til lande udenfor EU kan benytte sig af noget man kalder et "Carnet".

Det er en erklæring man bruger hvor man udfører sine varer af DK og ind i et andet land udenfor EU - og her garanterer man at udstyret hverkan skal sælges eller på anden måde blive i landet når man smutter igen.

Du skal lave en "pakkeliste" over alle dine ting (Det er en god ide uanset hvad!) og denne skal vedhæftes carnet-dokumentet.

Tolden KAN inspicere dit udstyr og kontrollere at udstyret svarer til det der står på listen - så vær grundig med dette og skriv alt på listen nedtil den mindste elastik du har med...

Der er nogen omkostninger forbundet med sådan et carnet-dokument til bl.a. toldbehandling mv. men det er ikke flere tusinde det drejer sig om...

Som sagt ved jeg ikke et klap om indførsel af udstyr på Færøerne, men eftersom de ikke er med i EU vil jeg tro at det er Carnet vejen du skal gå...

Se evt. mere here:

http://www.danskerhverv.dk/coc/Sider/Carnet.aspx

HUSK: Pakkeliste og at alt det du indfører skal stå på denne samt skal med ud af landet igen - ellers KAN der blive ballade Smile

God fornøjelse Wink

Martin Brandt

Brandt Logistics.

Dan Nielsen:

Jeg har hørt at der kan være problemer med indførsel af større mængder udstyr, så jeg høre om det er noget som nogen af jer kender til?

Udstyret skal naturligvis ikke sælges eller lignende, men bare benyttes til optagelse.

Brandt Logistics - Skindergade 15 - 1159 København K - Tel: (+45) 7199 0315 - Fax: (+45) 5555 0325 - info@brandt-logistics.net - www.brandt-logistics.net

Fra København
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 87
Fra  Create Copenhagen Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for et rigtig godt svar!

Jeg er i dialog (eller forsøger) at snakke med den færøske repræsentation, for at få endeligt svar på dette spørgsmål. Når jeg har det poster jeg det her inde.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)