Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indeksering af andres apps

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Oct 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Mit første indlæg herinde, håber der kommer flere i fremtiden.

Vi er et par stykker, som er ved at lave en iPhone og Android app, som er et slags indeks over nogle bestemte slags iPhone og Android apps. Når man klikker på appen i vores indeks, så ryger man automatisk over til App Store.

Mit spørgsmål er, om det er lovligt at vi tager deres app icon, app navn, udgiver osv. (dog ikke beskrivelse, den skriver vi selv)? Og at app icon er hostet på VORES server?

Der bliver dog mulighed for at man kan trykke "Dette er mig" under udgiveren af appen, så det firma som ejer appen selv kan klikke der og efterfølgende ændre beskrivelse, icon, navn og evt. slette deres app.

Hvad er reglerne her? Det er ikke specifikt Danmark, da appen er engelsk og rummer internationale apps. Der var fx. chomp.com som lavede en "kopi" af App Store, for at lave en bedre søgealgoritme og indeksering. Men ved dog ikke om app icons var hostet på deres egen server, eller hentet fra App Store via. et API.

Men hvad er reglerne? Må vi godt have app icons liggende på vores server, og selv oprette apps i vores app indeks, dog med den mulighed at udgiveren let kan få den fjernet eller ændret?

Mvh. Pelle Andersen

Fra Fredericia
Tilmeldt 3. May 12
Indlæg ialt: 117
Fra  mitAPP.dk Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor ikke bare bruge apple's api? Så slipper du for selv at hoste og du har altid det nyeste :)

iOS-udvikler
Søg i App Store: Dinsen.biz

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)