Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Julegaver med skatte fradrag?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes det er lidt for enkelt at sige repræsentation sådan generelt (og det er jo så også med en masse forskellige takster over for externe og personale hvis vi her tager repræsentation som bespisning på restaurant - eller i virksomheden osv)

Det er gaver der her er tale om (Jule gave til udvalgte (revisor))  - og til eksterne er der 0% moms fradrag og 25% fradrag af omkostningen skattemæssigt

skattemæssigt   Bestod repræsentation af bespisning på restaurant ville man ha 25% moms fradrag - og bespisning i virksomheden 100% momsfradrag, så det er ikke ensartet for repræsentation - 0% momsfradrag gaver til eksterne desværre.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København SV
Tilmeldt 24. Jul 12
Indlæg ialt: 116
Fra  Mediaflex ApS Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

skattemæssigt   Bestod repræsentation af bespisning på restaurant ville man ha 25% moms fradrag - og bespisning i virksomheden 100% momsfradrag, så det er ikke ensartet for repræsentation - 0% momsfradrag gaver til eksterne desværre.

Mange tak for det. Det var også utrolig vigtigt at vide! Tak! 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus Møller:

Så er det nok bedre at lade ham fakturere en time ekstra................ Stick out tongue

Yes Ja, det ville begge parter få mere ud af!

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin E. Jensen:

Claus Møller:

Så er det nok bedre at lade ham fakturere en time ekstra................ Stick out tongue

Yes Ja, det ville begge parter få mere ud af!

Eller ville det ikke gå mindst lige op. Gavegiver ville få en faktura på 500 kr og kunne trække den fra hele vejen - og efter moms ville det koste hende 400 kr at give gaven som giver hende ca 100 kr i firmaskatterabat og koster hende ca 300 kroner (en flaske vin havde kostet hende 150 kroner)

Hvis revisor får 400 kr efter moms - så skal han af med 25% firmaskat og så sin egen personlige skat for at gå ud og købe en flaske rødvin, og så tror jeg ikke han har 150 kr tilbage til vinen så mindre end en time a 500 kr skulle han ikke op med - skattesystemet er ret "smart" indrettet - det er ikke sådan lige til at rykke rundt og slippe for skatStick out tongueBig Smile

Og - så er det jo ikke værre - hvis man har 10 mand som man synes man skal gi en jule gave til 150 kr hver - så overlever man nok at man ikke får de der fradrag fuldt ud

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København SV
Tilmeldt 24. Jul 12
Indlæg ialt: 116
Fra  Mediaflex ApS Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for alle jeres svar

Da vi har en fast årlig pris aftalt med vores revisor, vil der ikke være den store fidus med en faktura med 500 kroner ekstra på. Det ville være smart hvis der blev afregnet hver måned, eller lignende, men nu ville vi jo gerne have at han rent faktisk fik gaven til jul.

Jeg tror at vi "æder" at vi ikke kan trække den fra, og så går det nok alt sammen alligevel :) 

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)