Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Julegaver med skatte fradrag?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 11. Oct 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Lige et mindre revisionrelateret spørgsmål..

Jeg har et nystartet enkeltmandsselskab, hvor indtil videre KUN JEG er ansat. Er det, når vi når juletiden, tilladt for mig at købe en personalejulegave som jeg trækker fra i skat- Til mig selv?

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Er du rigtig ansat med kontrakt og alt hvad der skal til?

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Tilmeldt 11. Oct 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror jeg har formuleret mig forkert. Jeg er ikke ansat. Jeg er indehaver. Det jeg mener er at jeg foreløbig kun er mig selv i virksomheden.

(Giver det mening :) ? )

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Bob's:

Jeg har et nystartet enkeltmandsselskab, hvor indtil videre KUN JEG er ansat. Er det, når vi når juletiden, tilladt for mig at købe en personalejulegave som jeg trækker fra i skat- Til mig selv?

Hej Bob,

Man er ikke ansat i sin egen enkeltmandsvirksomhed, og du kan derfor heller ikke give dig selv en personalejulegave, og trække den fra i skat.

 

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Det giver mening. Desværre kan du ikke give dig selv en gave uden at blive beskattet.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Fra København SV
Tilmeldt 24. Jul 12
Indlæg ialt: 116
Fra  Mediaflex ApS Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu hvor debatstarter har fået svar har jeg lige et spørgsmål som ligger tæt op af (hvis det er tilladt) :)

Er det tilladt at købe en firmajulegave til sine samarbejdspartnere (som man har samarbejds-kontrakt skrevet med) og som fakturerer os hver måned. Det kunne eksempelvis være ens revisor som har hjulpet én utrolig meget og lignende. Eller er det ikke tilladt at trække sådanne gaver fra? 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Betina Hansen:

Er det tilladt at købe en firmajulegave til sine samarbejdspartnere (som man har samarbejds-kontrakt skrevet med) og som fakturerer os hver måned. Det kunne eksempelvis være ens revisor som har hjulpet én utrolig meget og lignende. Eller er det ikke tilladt at trække sådanne gaver fra? 

Jo, der er i så fald tale om repræsentation.

 

Fra København SV
Tilmeldt 24. Jul 12
Indlæg ialt: 116
Fra  Mediaflex ApS Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin E. Jensen:
Jo, der er i så fald tale om repræsentation.

Fedt, mange tak for svaret :) 

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er det nok bedre at lade ham fakturere en time ekstra................ Stick out tongue

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Fra København SV
Tilmeldt 24. Jul 12
Indlæg ialt: 116
Fra  Mediaflex ApS Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus Møller:
Så er det nok bedre at lade ham fakturere en time ekstra......

Ja, hvis vi blot kunne det, men vi har en fast pris på vores bogføring og revision hvert år, så det er ikke sådan lige at knibe ind :) 

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)