Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rygeforbud og opsigelse af lejekontrakt

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra helsingør
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg har nu i over 3 år lejet et erhvervs lokale til en køreskole hos Helsingør Boligselskab. I alle beboelses ejendomme er der rygeforbud og dette gælder helt klart også der hvor jeg har lokale. Jeg er selv ikke ryger og jeg påpeger at der ikke må ryges i lokalet (dette bliver respekteret). Der er dog nogle af dem som ryger i opgangen. Jeg har tidligere modtaget et anonymt brev om at det er forbudt at ryge og at det skal påpeges til dem. Det blev gjort. Jeg snakkede med bestyrelse formanden i området om det og inviterede hende og naboerne til at komme hos mig og mine elever for at sige det. Formanden kom, men naboerne udeblev. Jeg videresendte det anonyme brev, samt mit svar til alle naboer til Boligselskabet, hvor jeg fik at vide at jeg bare skal fortsætte med at sige det. Nu 5-6 måneder senere sker det igen. Nogle af mine elever stod og røg i opgangen og en bestyrelsesmedlem gik forbi dem uden at sige et ord. Der blev herefter med det samme ringet til mig for at fortælle mig at de ryger i opgangen. Ingen strøm på tlf, så der blev lagt besked på min tlf svarer, som jeg så først fik hørt 10 timer senere. Jeg ringer til bestyrelsesformanden med det samme og der får jeg så at vide hvad tid det er sket. Der får jeg så at vide at det var da jeg kom på parkeringspladsen, så jeg har ikke set dem ryge. Tidligere har jeg selv opsat rygning forbudt skilte, som blev fjernet af beboerne. Nu siger bestyrelsesformand at hvis jeg ikke får styr på dem og deres rygning så vil naboerne kræve en opsigelse af lejekontrakten. Så jeg ville høre om de må? Må de opsige min lejekontrakt pga det? Man kan ikke være over dem hele tiden og de fleste er fyldt 18 og voksne. Der bliver ikke røget i lokalet. Vi larmer ikke. Huseje bliver betalt hver eneste måned. Og jeg kan ikke konstant holde øje med alle dem som ryger.

med venlig hilsen

Marko

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad står der i din leje kontrakt.

1. der må ikke ryge i det lejet lokale

2. personale ikke må ryge i ejendommens lokaler

3. Du er ansvarlig for hvad dine kunder overholder udlejers regler for ikke rygning.

Har du fået skriftlig advarsel

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra helsingør
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.

Ingen skriftlig advarsel. Der bliver ikke røget i mit lokale. De bliver sendt udenfor for at ryge.

Uden for blokken og ikke i opgangen. Der er opsat rygning forbudt fra boligselskabets side, Jeg har opsat skilte om det samme (dette blev fjernet af naboerne).

I leje kontrakten står der intet om rygning.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Marko:
Nu siger bestyrelsesformand at hvis jeg ikke får styr på dem og deres rygning så vil naboerne kræve en opsigelse af lejekontrakten

Formanden har ingen magt i det henseende. Skriv til Boligselskabet eller kontakt eventuelt en advokat. Formænd er i 8 ud af 10 tilfælde egenhændige små konger med hang til alkohol og magt de aldrig får.

Gå aldrig i dialog med bestyrelsen med mindre det er skriftligt.

 

Køb ren argan olie her

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Jan siger, tag den direkte med boligselskabet, alt andet kan gå galt

Fra helsingør
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er også det jeg har tænkt mig at gøre.

jeg synes bare at det er utroligt at gå forbi dem som ryger uden at sige noget som helst, men ringe til mig som dårligt nok var kommet ud af bilen på det tidspunkt. jeg så ikke engang om der var nogen foran blokken eller i opgangen da jeg kom.

Fra København
Tilmeldt 16. Aug 12
Indlæg ialt: 712
Fra  Ecig-Online.dk Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person
Hej Marko,


Jeg bliver så irriteret over sådan noget... Forstår ikke hvorfor folk ikke kan forstå/respektere at man bare ikke må ryge der... :/


Også går det ud over dig på denne måde her...


De burde droppe de der cigaretter, og købe en e cigaret fra mig :D


Spøg til side, så er du såvidt muligt nød til at få alt ned på skrift, så det kan dokumenteres/bevises hvis det bliver nødvendigt :)


Held og lykke med det...


Vh. Mehmet

E-Cigaret - Prøv med en ecigaret fra eCig-Online.dk hvis du overvejer et Rygestop - Se mere her.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Marko:
jeg synes bare at det er utroligt at gå forbi dem som ryger uden at sige noget som helst, men ringe til mig som dårligt nok var kommet ud af bilen på det tidspunkt. jeg så ikke engang om der var nogen foran blokken eller i opgangen da jeg kom.

Det er meget normalt i dag, rygerne er der fri jagt på i øjeblikket,

Bed formanden om at sætte klagen på skrift evt. på mail og en cc: til boligselskabet, så tror jeg den er død der.

Fra helsingør
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i gang med at skrive et brev til boligselskabets direktør

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)