Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Direktør bliver fritaget sin pligter som direktør efter af ejeren af virksomhed tømmer bankkonto

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 4. Jul 12
Indlæg ialt: 21
Fra  xxxxxx Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

hej, jeg har brug for akut rådgivning.

Jeg er tegnet som direktør for en aps, og her i fredags blev bankkonto tømmet efter af ejeren aftale med bankdamen om at lave en overførsel til ham. jeg fik det først at vide da overførsel var gjort, og opdagede kommunikationen mellem de 2 via en mail i min privat indbakke. Så skrevet jeg et fælles mail til dem, om at på en side er det er mig der havde det økonomisk ansvar for selskabet, og  på den anden at fordi vi skal afholde en række afdragsbetalinger  vi har aftale med skat.

Bankendame svarer mandag efter, at hun overfører transaktionen tilbage  med det samme, og at det har været en fejl fra hende side, da netop er mig som er tegnet alene som direktør i det selskab

2 timer efter får jeg en mail fra ejeren af selskab, om at jeg er blevet fritaget mine pligter som direktør og at mit adgang til netbank blev lukket derfor med det samme. Han tilbyder mig at fortsætte i virksomheden men nu som restaurantchef i stedet for, og at vi kan mødes på fredag for at aftale de nye vilkår osv. Han vil have mig på mit arbejde efter vagtplanen indtil videre....

jeg har en række spørgsmål:

1)Er dette lovligt fra hans side? Det er mit ansvar at handle i kreditørs interesse. her bliver jeg fritaget fra min stilling efter at han har tømme virksomheds konto og jeg er imod. Netop fordi jeg vil gerne betale penge vi skylder til kreditør. Han bruger bevist kreditører som kassekredit! Både leverandører, skat og medarbejdere.

2)Er jeg så fyret med det samme og så er jeg fristillet til den tid som står i min kontrakt? Det skal siges, at på grund af gentage gange "ballade" med hans trangt om at overføre penge til sig selv og rygter fra leverandører om at jeg skukke passe på, da han er en konkursrytter, såm åbner og lukker et selskab efter en anden...(med netop ny direktør/forpagter osv) havde jeg sendt min opsigelse som direktør den 28 august og da jeg har 3 månedens opsigelse ville min sidste dag være den 28. november

3) jeg skulle fratræde min stilling hos erhverstyrelse med det samme, da efter et samtale med skat "truede" damen at jeg stadigvæk var direktør jf deres system, og derfor ville være mit ansvar hvis der var gæld hos Skat. Jeg følte, ja, mens han tømme konto og jeg intet kan gøre for at stoppe det. Så derfor skyndte jeg mig i at sende alle mulige blanketter til erhvervsstyrelse om at min sidste dag som direktør var den 8. oktober (dagen hvor hans mail blev sendt til mig, og mit adgang til konto blev lukket) Men hvordan står jeg nu? Vil de sige at jeg ikke har ret til mit løn som direktør indtil den 28. november fordi jeg selv har fratrædet min stilling hos selskabstyresle fra den 8. oktober

Please, hjælp :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skal ha en advokat på. Om jeg fatter lidt af det:

Du har sagt din stilling op til fratræden 28/11.

Du har så NU fået mail fra din direktør om, at du er fritaget dine pligter og din netbank adgang er lukket. Når du er fritaget dine forpligtelser er det jo naturligt at du skal frameldes i selskabsstyrelsen og det var så også om jeg forstår det, rådet fra Skat, at du skulle frameldes som direktør for ikke at stå som ansvarlig for skat f.eks.

Det mener jeg ikke direktøren kan bruge til at ændre din opsigelse som har fratræden 28/11 og ordet fritstillet betyder jo egentlig blot, at du fortsat er ansat, men ikke som direktør. Han kan derimod nok godt kræve at du arbejder med noget der ikke er uforenligt med din jobbeskrivelse som direktør - måske restaurantchef i din opsigelsesperiode - men ikke som opvasker

Det er en meget rodet situation, hvor det, hvis man læser alt ret op og ned og tager det for pålydende, virker som om direktøren gør en del fejl og at banken har gjort fejl og også givet dig helt ret - Det gælder nu om at holde alle bilag og papirer i ordensom bevis, og ikke svare på en masse nyt, inden - inden din fagforening - lederne kunne det være - eller en advokat har givet dig råd. 

Bare svar, at du behøver tid til at undersøge sagen - og så fart på med advokat - også selv om det koster 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

april2010:

hej, jeg har brug for akut rådgivning.

Jeg er tegnet som direktør for en aps, og her i fredags blev bankkonto tømmet efter af ejeren aftale med bankdamen om at lave en overførsel til ham. jeg fik det først at vide da overførsel var gjort, og opdagede kommunikationen mellem de 2 via en mail i min privat indbakke. Så skrevet jeg et fælles mail til dem, om at på en side er det er mig der havde det økonomisk ansvar for selskabet, og  på den anden at fordi vi skal afholde en række afdragsbetalinger  vi har aftale med skat.

Bankendame svarer mandag efter, at hun overfører transaktionen tilbage  med det samme, og at det har været en fejl fra hende side, da netop er mig som er tegnet alene som direktør i det selskab

2 timer efter får jeg en mail fra ejeren af selskab, om at jeg er blevet fritaget mine pligter som direktør og at mit adgang til netbank blev lukket derfor med det samme. Han tilbyder mig at fortsætte i virksomheden men nu som restaurantchef i stedet for, og at vi kan mødes på fredag for at aftale de nye vilkår osv. Han vil have mig på mit arbejde efter vagtplanen indtil videre....

jeg har en række spørgsmål:

1)Er dette lovligt fra hans side? Det er mit ansvar at handle i kreditørs interesse. her bliver jeg fritaget fra min stilling efter at han har tømme virksomheds konto og jeg er imod. Netop fordi jeg vil gerne betale penge vi skylder til kreditør. Han bruger bevist kreditører som kassekredit! Både leverandører, skat og medarbejdere.

2)Er jeg så fyret med det samme og så er jeg fristillet til den tid som står i min kontrakt? Det skal siges, at på grund af gentage gange "ballade" med hans trangt om at overføre penge til sig selv og rygter fra leverandører om at jeg skukke passe på, da han er en konkursrytter, såm åbner og lukker et selskab efter en anden...(med netop ny direktør/forpagter osv) havde jeg sendt min opsigelse som direktør den 28 august og da jeg har 3 månedens opsigelse ville min sidste dag være den 28. november

3) jeg skulle fratræde min stilling hos erhverstyrelse med det samme, da efter et samtale med skat "truede" damen at jeg stadigvæk var direktør jf deres system, og derfor ville være mit ansvar hvis der var gæld hos Skat. Jeg følte, ja, mens han tømme konto og jeg intet kan gøre for at stoppe det. Så derfor skyndte jeg mig i at sende alle mulige blanketter til erhvervsstyrelse om at min sidste dag som direktør var den 8. oktober (dagen hvor hans mail blev sendt til mig, og mit adgang til konto blev lukket) Men hvordan står jeg nu? Vil de sige at jeg ikke har ret til mit løn som direktør indtil den 28. november fordi jeg selv har fratrædet min stilling hos selskabstyresle fra den 8. oktober

Please, hjælp :-)

 

1) kontakt din advokat

2) kontakt selskabets revisor

2a - hvis din revisor/advokat anbefaler det: Ring til SØK (politiets afdeling for særlig økonomisk kriminalitet). Lyder til han er igang med at rende med hele lortet og det har jo væsentlig betydning for både din løn+feriepenge for fratrædelsesperioden, samt alle andre ansatte og kreditorer. Det er i højeste grad ansvarspådragende det som ejeren har gang i.

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det er rodet, det du er ude i, men juridisk set er det afgørende om du formelt har modtaget en gyldig boetvisning/opsigelse fra en person, der formelt har kompetence til at bortvise/opsige dig.

Hvis der er en bestyrelse, skal bestyrelsen have afholdt en extraordinær generalforsamling og med et gyldigt flertal have besluttet at bortvise/opsige dig.

Hvis ikke disse data foreligger, er du fortsat direktør med mindre du ved dine handlinger eller

udmeldinger har givet virksomheden/omverdenen det klare indtryk at du selv er bortgået eller har opsagt med suspension.

Hvis du selv har frameldt dig som direktør i Erhvervsstyrelsen, er det en objektiv konstatering af, at du juridisk set er fratrådt. Har du afmeldt dig eller har andre i virksomheden afmeldt dig ?

 

Fra Århus
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Svær situation og fine svar - hold fast i dine sunde værdier.

Det er vigtigt at du får juridisk hjælp til at navigere i din konkrete udfordring. (advokat - evt. advokat hos fagforening med reel ekspertise vedr. direktører og konkurser)
Der er vel 2 veje at gå; komme pænt ud af fordøren eller overveje at overtage driften af firmaet og sende den anden på porten ;o)

At du har stoppet pengeoverførslen er bestemt ikke dumt set op i mod en nylig afgørelse angående skat.
http://www.ditselskab.dk/mere-info/pas-paa-a-skattten?goback=%2Egde_2291902_member_174102277

 

Tilmeldt 4. Jul 12
Indlæg ialt: 21
Fra  xxxxxx Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jakob

Vi har ingen bestyrelse, så det er ejeren af selskabe (aps) som har opsagt mig som direktør.

Jeg talte med SKAT med det samme - da alt er fordi jeg vil betale til skat , og han vil bruge dem som kassekredit. SKAT rådgav mig i at melde mig fra med det samme hos E&S ellers ville jeg juridisk står som ansvar hos dem hvis jeg ikke havde gjort det.

Jeg vil sige, at jeg er er bortvis fra mit arbejde, han tilbød mig en anden stilling med det samme. Det er kun ham der har adgang til penge nu :-) så alle leverandører er gået i panik, da de har "prøvet ham" før, men det er en helt anden historie :-)

 

Tak for jeres råd

 

 

Fra Århus
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Bortvist - hmm...
Du bør straks få fulgt op på at sikre lønnen i din opsigelsesperiode samt feriepenge!

Som direktør er du - som udgangspunkt - ikke dækket af Lønmodtagernes Garantifond!

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Du bør måske lige fjerne Virksomhedsinformation fra din Amino profil.

Det er ikke så pænt, hvis der sker negative associationer til virksomheden, hvis nu du "bare" er en utilfreds, tidligere direktør, der er blevet degraderet til en "almindelig" chef-stilling pga. interne omstændigheder, som vi ikke lige kender til.

Lige pt. har vi jo egentlig kun din version af sagen. Det har før vist sig, at den opfattelse man havde fået fra starten ikke var helt sådan det hang sammen til sidst.

Jeg siger ikke, at det er situationen i dit tilfælde, men alligevel er det ikke pænt at hænge en virksomhed ud, hvis de ikke er dømt i retten.

Held og lykke med det.

Kommer snart...

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der en direktør kontrakt? Står der nogle specielle klausuler i den? 

Tror kokntrakten lige skal granskes af en advokat inden du gør noget andet.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 401
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

april2010:
2 timer efter får jeg en mail fra ejeren af selskab, om at jeg er blevet fritaget mine pligter som direktør og at mit adgang til netbank blev lukket derfor med det samme. Han tilbyder mig at fortsætte i virksomheden men nu som restaurantchef i stedet for, og at vi kan mødes på fredag for at aftale de nye vilkår osv. Han vil have mig på mit arbejde efter vagtplanen indtil videre....

Præcist hvordan formulere han den mail?

Jeg vil mene du ikke har tjenestepligt over for firmaet. Du kan ikke sættes til andet arbejde end Adm. Direktør, uden varslet er med dit opsigelsesvarsel. Derfor kan du nægte at arbejde som restaurantchef.

Du skal have løn frem til 28/11-12

Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)