Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er dette lovligt?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Oct 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Jeg har lige et spørgsmål som jeg håber en jura kyndig kan svare på.

Vi overvejer i øjeblikket en ny model til vores forretning som skal "sikre" brugerne. Her er udfordringen:

Vi vil gerne sikre vores brugers penge ved at agere "mellemmand" imellem en udbetaling. Dvs. at den ene part indbetaler et beløb til vores konto, hvorefter "sælger" for at vide at pengene er hos os, de udfører så handlen, og når handlen er accepteret af begge parter, så sender vi pengene videre til sælger. På den måde sikre man ligesom begge 2 imod fusk, og den kan foretage handlen uden "penge". Vi vil så opkrævet et gebyr på f.eks 6-8% af beløbet der bliver deponeret hos os. Pengene vil måske være hos os i et par dage.

Spørgsmålene er så: Kræver ovenstående en bank garanti? Er det lovligt at agere mellemmand på den måde? Hvad med forsikringer osv.

Jeg ser meget frem til at høre fra nogen som måske ved noget om det. I er meget velkomne til at smide en privat besked, så kan vi også tage den pr. tlf.

Mvh

Kristian

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 438
Fra  ePay A/S Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hold fast vi får det spørgsmål tit, så beklager hvis det bliver lidt et standardsvar:

Det er desværre ikke noget der er muligt eller lovligt at gøre ved modtagelse af betalinger med kreditkort, da man ikke må modtage penge på vegne af 3. mand. 

Med venlig hilsen

Thomas Pedersen  - www.ePay.dk    

Interesseret i mobilbetaling?  Læs mere her

Tilmeldt 9. Oct 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Jeg beklager jeg måske ikke har undersøgt det nok. 

Men jeg tænker måske også mere på kontant overførelser via bank. Ved du om dette er ok?

Tilmeldt 9. Oct 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der ingen der kender reglerne på ovenstående udfordring?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)