Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konkurrent har købt domænenavn

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,8 stjerner givet af 5 person

Tak for alle jeres svar. 

Jeg har i samarbejde med en ven fået lagt en slagplan for hvordan vi kommer det her problem til livs.

Planen er at der vil blive udsendt en pressemeddelelse omkring deres metoder, hvad de tidligere er kendt for i medierne og hvad deres egne kunder siger om dem på trustpilot

Dette ligger forhåbentligt et dejligt pres på dem, i og med at de medier som vælger at trykke historien, vil få udført søgeoptimering efterfølgende, så der dukker en masse dejlige artikler op om firmaet ved søgning på deres navn :) 

Jo før de får overdraget det domæne, jo mindre optimering vil der foregå :)

Hvis de vil benytte feje triks for at få kunder, så må de også være klar på at få igen på den træls måde, som kunne have været undgået hvis man havde en ærlig virksomhed :)

Men igen tak for råd og vejledning i den her kedelige sag Yes

Tilmeldt 5. Aug 12
Indlæg ialt: 40
Fra  Revisionsfirmaet Jørgen Poulsen ApS Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Michael N skriver hvad med de resterende domæner.

Du har jo lavet en klar fejl ved ikke at hjemtage de domæner der er med lejenspand, så nu skal der jo nødig opstå et nyt problem fordi du ikke har afdækket de resterende domæner. Det irriterer dig jo øjensynligt, hvilket jeg kan godt kan forstå, så få nu dækket de sidste af.

Held og lykke!

Jørgen

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er opmærksom på problematikken og jeg får indkøbt de resterende domæner i dag :)

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

For mig at se må du have fat i en advokat, som kan køre en sag om varemærkekrænkelse med henblik på at få nedlagt fogedforbud mod, at de markedsfører sig under dit varemærke.

Derefter er det lidt ligegyldigt, at de ejer domænet, for de må ikke bruge det.

Hans 

Fra Rødovre
Tilmeldt 3. Dec 11
Indlæg ialt: 176
Fra  SnakWEB Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Nu har jeg hverken butik eller forretning på den måde, MEN 

Jeg synes du skal passe på med hvad du siger og eller skriver omkring din konkurrent, uanset hvor unfair han spiller. 

Det er aldrig godt for en forretningsdrivende at kaste med mudder på sine konkurrenter. 

Men håber du finder en god løsning. 

TVvalg.dk - Din guide til billige TV PAKKER

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Aalborg Biludlejning:

Jeg har i samarbejde med en ven fået lagt en slagplan for hvordan vi kommer det her problem til livs.

Planen er at der vil blive udsendt en pressemeddelelse omkring deres metoder, hvad de tidligere er kendt for i medierne og hvad deres egne kunder siger om dem på trustpilot. 

Dette ligger forhåbentligt et dejligt pres på dem, i og med at de medier som vælger at trykke historien, vil få udført søgeoptimering efterfølgende, så der dukker en masse dejlige artikler op om firmaet ved søgning på deres navn :) 

Prøv lige at læse markedsføringsloven, inden du går i gang med dit projekt:
http://www.markedsforingsloven.dk/markedsforingsjura/love/markedsforingsloven.html

 

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

En pressemeddelelse, der handler om, at din konkurrent er en svindler? Den får du forhåbentlig ikke en eneste seriøs journalist til at skrive eller trykke - personligt ville jeg i hvert fald arkivere den lodret!

Et eneste kig på afsenderes af sådan en pressemeddelelse, og så er al troværdighed blæst væk. Jeg tror oprigtigt, at I skal i gang med en plan B - eller også skal i bare vise lidt overskud og gøre lidt ekstra ud af at markedsføre jeres .dk domæne.

 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Aalborg Biludlejning:
Planen er at der vil blive udsendt en pressemeddelelse omkring deres metoder, hvad de tidligere er kendt for i medierne og hvad deres egne kunder siger om dem på trustpilot. 

Som journalist ville sådan en pressemeddelelse højst få mig til at grave i afsenderes sager.
Og næsten uanset hvor dygtige I er, så vil I en gang imellem begå en fejl, som kan blæses op i et medie.
Måske ville jeres pressemeddelelse komme til at indgå i en serie om beskidte markedsføringstricks.

Kør hellere rent efter bogen og lad modparten om at bruge de grimme tricks.

Hans 

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke umiddelbart se i markedsføringsloven, at det ikke skulle være tilladt at udgive frit tilgængelige offentlig oplysninger, som alle selv kan finde uden større teknisk viden. 

Der vil i vores presse meddelelse selvfølgelig ikke blive skrevet injurierende oplysninger, men kun ren rå fakta som alle kan læse i forvejen, inden denne bringes. 

Det bør komme frem i lyset hvordan andre virksomheder behandler deres kunder og vælger at markedsføre sig, på bekostning af andres velkendte og og gode omdømme. 

Det er jo heller ikke førte gang, at denne virksomhed har været i mediernes søgelys, grundet flere mindre positive ting

Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Nu kender jeg ikke nogle af firmaerne, men hvorfor skulle du have mere ret til lejenspand.com bare fordi du har lejenspand.dk

Lej en spand er jo almindelige ord, så det da være meget svært at tilkendt retten til det.

Fordi lejenspand.com i følge TP ikke gør det godt nok, betyder vel ikke at du skal ha' det.

Jeg er sikker på at du kan hyre en advokat ( ved ikke hvorfor du har fået en forsikringsagent til at kigge på det - hvad skulle det hjælpe ) men det kommer til at blive dyrt for dig, så kan det nok bedre betale sig at købe det fra start.

Så kig dig selv i spejlet og indse at du har lavet en fejl ved ikke at registrere lejenspand.com i 2009 - måske fordi du ville spare lidt penge. Men at komme bagefter og råbe op om at det er dit domæne og lave presseudsendelser osv.  det klæder dig ikke - og i øvrigt hvem har overhovedet interesse i at læse om det ?

Som sagt det er ikke for at fornærme dig, men man må også bare erkende at når man laver en fejl som du har gjort ved ikke at få fat i .com domæne

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)