Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konkurrent har købt domænenavn

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg sidder med et problem, da en konkurrent har købt et domæne som jeg bestemt ikke mener at vedkommende har ret til at have, da dette sår tvivl om hvem der er hvem. 

Selv ejer jeg: 

lejenspand.dk

lejenspand.eu

En konkurrent har så valgt at registrere lejenspand.com for at genere og trække besøgende til sin virksomhed, hvor af den nærmeste afdeling ligger i århus, hvor jeg ligger i Aalborg.

Hvad gør jeg lige her?

Jeg kan desværre se på deres kunders udtalelser at der også er meget få tilfredse kunder hos dem, så de er nok ikke meget for at følge spille reglerne 

http://www.trustpilot.dk/review/www.lejetlig.dk?r=2745364&ref=tp-up

Øv en skod dag! Sad

Fra Horsens
Tilmeldt 3. Feb 09
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg kan forstå din frustration og vil enorm gerne hjælpe.

Scannet er hvor de har deres hjemmeside, så som det første ville jeg prøve at tage kontakt til dem.

Har du Lejenspand som registeret trademark ?

Icann er dem som håndtere .com domæner ligesom DKhostmasters håndtere .dk dæmoner. 


Før man kan gøre krav på sit domæne skal man, mig bekendt, være ejer af navnet så det håber jeg du er. Ellers kan det blive en meget svær sag at vinde.


Du skal hyre en advokat og køre en sag med lej et lig om retten til dit domæne, når afgørelsen så er faldet til din fordel, skal Icann enten overdrage domænet til dig eller lukke det hos lej et lig.

Jeg er lidt i tvivl om domæne klagenævnet behandler sager vedrørende .com navne.

http://www.domaeneklager.dk/

Jeg håber mit indlæg kan være til nogen hjælp og alt held og lykke i fremtiden.

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hvis du ikke kan skrive til dem og få dem til at overdrage domænet - og den bro tror jeg du har brændt med din Trustpilot-anmeldelse - skal du have gang i en domæneklagesag.

Selvom du ikke har registreret navnet som et trademark, er det mit bedste bud, at du har rigtigt gode chancer for at overtage domænet. Markedsføringslovens §§ 1 og 18 er bl.a. muligheder i en eventuel klage. Det koster 500kr at klage og tager et halvt til et helt år, men jeg ser ikke rigtigt andre muligheder, med mindre I kan nå til enighed. :-)

Læs mere: http://www.juf.dk/domaeneklage-overtag-dk-domaene-i-praksis/ 

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej igen,

Tak for jeres svar.

Der er en smule at gå i gang med nu :)

Jeg har selvfølgelig haft kontaktet dem for at finde en løsning først, inden jeg offentligt skrev min oplevelse med dem på TP. Jeg har desuden også haft vores fælles forsikrings agent på sagen uden held. 

De har tilbudt at jeg kan komme med et bud på siden, men jeg vil under ingen omstændigheder belønne dem for deres manglende kreativitet. 

Fra Søborg
Tilmeldt 22. Nov 10
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Dk-Hostmaster har intet med .com domæner at gøre. Du skal ind over ICANN og WIPO.

Har selv prøvet det, men det er nogle år siden. Med mindre tingene har ændret sig, skal hele din argumentation og bevismateriale forberedes på engelsk, og der skal derudover forudbetales processgebyr. Vi var nødsaget til at hyre en amerikansk advokat.

Mit umiddelbare gæt er, at det måske er nemmere (og billigere) at lægge juridisk pres på dem i Danmark ift markedsføringsloven, end at gå ICANN/WIPO ruten. Men uanset hvad du gør, skal du ha' fat i noget juridisk bistand.

Held og lykke.

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvad med alle de andre ledige lejenspand domæner ?

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Troels:
Dk-Hostmaster har intet med .com domæner at gøre. Du skal ind over ICANN og WIPO.

Vel spottet, jeg sover her til morgen. Så blev det først en rigtigt ærgerlig sag. 5 stjerner til dig for et godt svar.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var nok lidt nemmere hvis det var omvendt - hvilket jeg har været udsat for. Jeg har i hvert fald været med til at få et .dk-domæne inddraget, hvor vi havde .com-domænet. Det var før DK-Hostmaster fik lavet en billig klageprocedure. Det endte i retten og blev en dyr sag selvom vi vandt og han gratis måtte overføre domænet til os. 

DK-Hostmaster henviser til den her når det gælder typosquatting af .com domæner:
http://www.wipo.int/amc/en/domains/gtld/udrp/index.html

Jeg tror dog det ville ligge mest for at gå efter Markedsføringsloven som Halfdan allerede har nævnt. En konkurrent må vel ikke bare misbruge dit firmanavn på den måde. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Søborg
Tilmeldt 22. Nov 10
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael_N:
Hvad med alle de andre ledige lejenspand domæner ?

Ja lige præcis. De kan sådan set hoppe rundt i al uendelighed på diverse TLD's. Så de skal ha' et rap over nallerne for vildledende markedsføring i DK (eller hvad man nu kalder det, når men laver sådan noget guerilla marketing), så de ikke bare kan gøre det samme på andre domæner som lejenspand.nu osv.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Uanset irritationen, så fremstår du utrolig usympatisk, når du misbruger din konkurrents' Trustpilot-side...  Føj!

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)