I går ringede en telefonsælger til mig og fortalte mig om et sponsorprodukt, som indeholdt sponsorat af den lokale fodboldklub. Jeg sagde til ham at vi muligvis er interesseret i et eventuelt samarbejde og ønsker at få tilsendt yderligere information på mail. Han tilbød mig at få tilsendt et brev med info.
I dag åbner jeg så postkassen og finder et brev fra hans firma, hvori der er en faktura, nogle fodboldbilletter og et brev hvori der står at jeg er blevet sponsor for dette her hold.
Hvad gør man i sådan en situation? Jeg har ikke sagt ja til dette her såkaldte "samarbejde" ?
Jeg har en ven som blev "sponsor" af et fodboldhold igennem en telefonsælger. Han betalte, men nu er firmaet væk/lukket og klubben har aldrig fået penge/spilledragter.
Ang. din sag.
Ring til dem på mandag og forklar at du ikke har sagt ja til deres tilbud.
Så må du se hvad de siger. Det er dem der skal bevise at du har sagt ja.
Send det retur med besked om at du ikke har indgået en aftale med dem, hvis de bliver ved, så må det være op til dem at bevise at i har indgået en aftale. Og det kan jo være svært når i ikke har.
nu tør jeg ikke lige brilliere på B2B reglerne, men havde du været forbruger, så havde du under alle omstændigheder haft 14 dages fortrydelsesret, da der er tale om fjernsalg. Men ellers er det bedste bare at skrive/ringe til sælgeren hurtigst muligt, og forklare ham du ikke er interesseret, eller at du har brug for mere tid til at tænke over det. Jeg vil også mene at, hvis du tydeligt over telefon har gjort opmærksom på at du skulle tænke over det, og han så alligevel opretter dig som sponsor, så ville jeg være betænkelig ved at benytte ham.
Jeg synes at, hvis du har vil sponsere dit lokale fodboldhold, så tag kontakt direkte til dem, så er du sikker på rene linjer, ligesom der ikke går et beløb fra til betaling af kommision, som jeg formoder sælgeren skal have.
Hvis de intet har på skrift med din underskrift eller en mail, hvor du accepterer de betingelser som et sponsorat giver og hvis de ikke har en båndet telefonsamtale med dig og sælgeren, hvor du siger "Ja - det vil jeg gerne, send mig en regning". Hvis dette ikke er tilfældet, så har du ingen aftale med dem og du kan enten lade vær med at reagere på den regning eller du kan ringe til dem og sige, at du ingen aftale har med dem.
Synes desuden det er virkelig dårlig stil, at de bare sender en regning - hvis det er som du siger, at du blot har bedt om yderligere information! Så du har intet at frygte her og du skal heller ikke betale nogen penge til dem, heller ikke hvis du fremadrettet bliver interesseret. Ingen grund til at støtte nogen som på den måde driver forretning.
Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.
... og lad for guds skyld være med at være imødekommende og sige, at du har fortrudt, eller at du ikke har pengene alligevel - det kan tolkes som en accept af, at I har en aftale.
Hold fast i, at du aldrig nogensinde har bestilt noget, og bed dem sende en frankeret returkuvert, hvis de vil have deres billetter tilbage.
... og lad for guds skyld være med at være imødekommende og sige, at du har fortrudt, eller at du ikke har pengene alligevel - det kan tolkes som en accept af, at I har en aftale.
Hold fast i, at du aldrig nogensinde har bestilt noget, og bed dem sende en frankeret returkuvert, hvis de vil have deres billetter tilbage.
Tusind tak for svarene allesammen. I har været til stor hjælp. Jeg sendte dem en mail, som de svarede ved at ringe mig op og undskylde. Jeg har ydermere sendt billeterne retur :)