Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Muligheder naar man ikke har tid at udfoere opgaven?

Side 2 ud af 4 (37 indlæg)
Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 607
Fra  Offpiste Skrevet kl. 01:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,3 stjerner givet af 3 person

Det er ekstremt foruroligende, at de hidtidige svar (næsten) kun omhandler mulighederne for at komme ud af det, der lader til at være en klar aftale.

Er det helt almindelig praksis, at man bare løber fra sit ansvar, hvis aftalepartneren har været dum nok til ikke at få noget på skrift?

Selvom trådstarters kunde lader til at være både ufleksibel og usympatisk, kan det i min verden aldrig nogensinde komme på tale ikke at opfylde sin del af aftalen.

Trådstarter: Tag ansvar for dine handlinger og hyr en freelancer, der færdiggør projektet for dig.

Tilmeldt 3. Oct 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 01:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak.
Vedr. mails, saa er det en beskrivelse af projektet og en deadline, hvor jeg har sagt til moedet, at det kunne lade sig goere, men hvor jeg ogsaa sagde, at jeg samtidigt gerne ville have det hele paa sort og hvidt, foer jeg bekraeftede endeligt.
Men jeg har vel saadan set bekraeftet det, da jeg gik med paa at fortsaette samarbejdet, da deadlinen foerste gang blev overskredet? Vi har ikke saa megen mail korrespondance. Det er for det meste foregaaet over telefon.

Som du har sagt, saa er jeg nok noedsaget til at snakke med en advokat om det hele. 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 282
Fra  J. Møller Skrevet kl. 01:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Jørgensen:
Men det vil en erstatning jo også.

Meget rigtigt, men hvis ikke der er defineret en ansvarsfordeling og kontrakt, bliver det meget svært for modparten at bevise godtgørelsen for erstatning. 

Ligeledes har "studenten" forsøgt at mægle forlig med anden partner, hvilket ikke har været accepteret fra modparten. Jeg mener derfor modparten har en yderst tynd kop te.

Jeg ved ikke, hvad der konkret er af økonomi i sagen, men hvis trådstarter studere, bor vedkommende i/ eller i nærheden af en større by. Her er sikkert en lokal erhvervsudviklingskontor, som giver en times rådgivning gratis. Så tag fat i en advokat gennem dem og forhør helt nøjagtig. 

Så ved du helt præcis, hvordan du er stillet. 

Tilmeldt 3. Oct 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 01:08
Hvor mange stjerner giver du? :

#Jacob Bank

Jeg er helt enig. Jeg bryder mig ikke om at bare bakke ud.
Derfor gav jeg ham ogsaa de muligheder, hvor jeg tilboed mig selv gratis som guide sammen med projektet.

 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 282
Fra  J. Møller Skrevet kl. 01:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jakob Bank:
Er det helt almindelig praksis, at man bare løber fra sit ansvar, hvis aftalepartneren har været dum nok til ikke at få noget på skrift?

Øhhh - læser vi den samme tråd??? Synes trådstarter i den grad har givet udtryk for at ville løse opgaven! Men uanset hvad, så er denne mødt mod en mur hos den anden aftalepart! Så er der ikke meget andet at gøre, end at afbryde. 

Ellers er jeg enig med dig! Man holder sine aftaler.. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er jo korrekt, som anden skrev, at du skal overholde det du aftalte - uanset bevis. Hvis du - uden skriftlig aftale - helt enkelt ved, at du ikke KAN løse opgaven, så holder det ikke at sige du skal.

Selvom du måtte ha en moralsk forpligtelse, skal du ikke som student or whatever ligge søvnløs med et millionkrav over hovedet på grund af mails - det er skudt over målet.

Den som engagerer dig må jo selvsagt også tage et ansvar for, at han finder en god mand og får en aftale der holder, hvis der er millioner på spil (han skal, hvis ikke han har betalt dig en masse, bevise tabet som udgangspunkt og det er ikke helt let)

Er du en personlig virksomhed, så skal du via en advokat HVIS de fastholder kravet - men smid ikke gode penge efter dårlige - og er du en almindelig CPR person, så kontakt den gratis advokattjeneste din kommune har, advokatvagten, som du kan blive henvist til via borgerservice

Uanset, du selvklart skal leve op til aftaler, så kan der være ting man ikke kan overskue som ung, og en arbejdsgiver kan ikke bare på basis af mails frem og tilbage - specielt hvor du skriver du vil ha en skriftlig aftale, kræve millioner. Det er helt i skoven i mine øjne

Det du risikerer, er nok, at du må tilbagebetale det du evt har fået - og det er ikke engang sikkert - sov nu roligt, og hvis du er CVR, tal evt med en advokat - få gratis råd først, det er der mange der giver, og er du CPR person i forholdet, kontakt advokatvagten, men det her løser sig. Skulle han gå så langt at sagsøge dig (og det gør han ikke) så kan du altid til den tid sætte betalt advokat på - som jeg tror din "modstander" ender med at hænge på. Brug ikke penge på det her og nu, sov roligt

Lad lige høre om du er CPR = alm person - eller om du har indgået aftalen via et selskab og i så fald i hvilken form for selskab  - hvor mange timer har du arbejdet på projektet til nu - OG hvad har du fået betalt til dato

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Oct 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 01:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange takker for alle jeres svar. Har vaeret til meget stor hjaelp.
Vil proeve at tage kontakt til en advokat. Er det muligt at goere det via internet / mail?

#Cookie. Jeg er en ganske alm. borger med CPR. Intet privat firma, alm. firma, selskab etc.

Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 607
Fra  Offpiste Skrevet kl. 01:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Man kan naturligvis ikke fritage sig selv for forpligtelser blot ved at foreslå at ændre en aftale - det kræver selvfølgelig, at modparten accepterer ændringerne.

Ja, modparten har været ufleksibel, og han og trådstarter havde givetvis begge stået i en bedre situation, hvis han havde været villig til at finde en alternativ løsning.

Men siden det ikke er sket, hænger trådstarter altså pinedød bare på den - uanset om du så mener, det er synd for ham.

Det giver desuden ingen mening, at du afslutter dit indlæg med "Man holder sine aftaler", når man tydeligvis efter din mening selv vurderer, om man skal overholde en konkret aftale eller ej.

Det svarer lidt til at sige "Man er aldrig utro - men man kan godt kan være det, hvis kæresten har været lidt sur på det sidste".

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Studenten2:

Mange takker for alle jeres svar. Har vaeret til meget stor hjaelp.
Vil proeve at tage kontakt til en advokat. Er det muligt at goere det via internet / mail?

#Cookie. Jeg er en ganske alm. borger med CPR. Intet privat firma, alm. firma, selskab etc.

Nix du kontakter borgerservice og beder om advokatvagtens tider - og nævner kun dig selv som alm privat borger - og tager den derfra hvis du behøver det. OM du gør, synes jeg afhænger lidt af om din opdragshaver virkeligt lægger en sag an, ofte gør folk værre end de bider.

Du har aftalt noget per email - og det står uklart hvad helt præcist. Det bør du som udgangspunkt overholde, men din opdragsgiver må da for pokker vide, at med en privat person kan det gå alle mulige veje, og et krav om erstatning for noget der ligner et milliontab vil jeg bedømme som længere ud i skoven end sherriffen fra Norwich nogen sinde kom.

Du svarede ikke på om du var blevet betalt spor til dato?

Der vil være masser af ballade i sådan en sag - VAR du overhovedet en person der var ansvarlig for at levere, eller burde du ha været ansat?? Skulle du ha haft opsigelsesvarsel - forsikring o.s.v - ikke til at vide ud fra det beskrevne, men at han - uden skriftlig aftale - ud fra mail korrespondance skulle kunne kræve en stor erstatning af dig som CPR lyder meget lidt sandsynligt. Jeg tror IKKE han lægger sag an, og gør han tror jeg du står med alle de gode kort - Men det ændrer jo ikke ved, at du har stillet noget i udsigt du ikke levede op til, og bør hjælpe

Har du været betalt til nu?

Er modparten et stort selskab eller taler vi om et enkeltmandsfirma eller lignende som bare kører på dig?

Du kommer ikke til at tabe en masse her - Hjælp der du kan og klarer, og tag det som CPR person helt roligt - der er nok at stresse over i øvrigt du

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jakob Bank:
Er det helt almindelig praksis, at man bare løber fra sit ansvar, hvis aftalepartneren har været dum nok til ikke at få noget på skrift?
Nej det er da ej, men her er en -formentlig ung fyr - som CPR  - ikke virksomhed - ude i at halv-love noget via emails - og dog bede om en aftale på skrift som aldrig kom - og så skal arbejdsgiver - som måske slet ikke skulle ha ansat som selvstændig her, men burde lønne og følge betingelser som ansat - da ikke kræve millioner i erstatning.

Man løber ikke fra sit ansvar, men som arbejdsgiver Uanset AP Møller eller nyt selskab) har man da pligt til at vise fornuft, ansætte - eller udlicitere opgaver med fornuft og god kontrol, og ikke bare finde en ung der hopper på et eller andet. Det skal den unge ikke lade sig ødelægge af (sagt af en arbejdsgiver gennem 40 år og nu 62 år gammel - men for pokker da Smile)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 4 (37 indlæg)