Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Muligheder naar man ikke har tid at udfoere opgaven?

Side 1 ud af 4 (37 indlæg)
Tilmeldt 3. Oct 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle her

(Beklager, men jeg har engelsk tastatur).

Jeg er kommet ind i et stort dilemma, og jeg ved ikke, hvilke muligeder jeg har. Er nok svaert at vurdere situationen, men vil saette stor pris paa, hvis nogle kan hjaelpe mig. 

Det er saadan, at jeg har arbejdet paa et projekt for en fyr de sidste mange maaneder. Men jeg har ikke tid til at fortsaette arbejdet, da jeg har for travlt paa studiet og kan ikke overskue det. Saaden vil det vaere de naeste mange maaneder. 

Vi har ikke skrevet nogen kontrakt, men jeg har sagt, at jeg gerne vil goere projektet. Jeg har allerede overskreden deadlinen 1 gang paa grund af et uheld (dengang advarede jeg, at jeg med ret stor sikkerhed ikke kunne faerdiggoere projektet), men der blev sagt, at jeg skulle tage ansvar for mine handlinger. Foelte mig derfor presset til at fortsaette, men nu er uheldet hellere ikke hans skyld.

Jeg er nu naaet til det punkt, hvor jeg er saa udmattet og stresset, at jeg virkelig ikke ved, hvad jeg skal goere.

Jeg har foer proevet at snakke om, om det er muligt at faa en anden gut til at overtage projektet, hvor jeg saa ku' guide den anden gut. Men det kunne slet ikke komme paa tale.

Hvad muligheder har jeg? Er det en kaempe erstatning til fyren, skal der bides haardere i det sure aeble eller er der andre veje?

Mvh. Den anonyme

Fra Vejle
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 466
Fra  MBJ Trading Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis der ingen kontrakt er, er der ingen aftale.
Mund/Mund aftaler holder ikke nogen steder, da det i sidste ende er påstand/påstand så.

Men hvis du er stresset så stop med at arbejde, det hjælper ikke noget at kører sig selv ned.
Jeg har selv lige fået diagnosen som kommer efter stress, og det er bestemt ikke rart, og jeg
er jo også kun de 19 år ;-)

Så mit råd er, hvis du ikke kan fuldføre det, sig det og stop. ;-)

Martin Jensen 
http://Startline.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er nødt til at forklare præcis hvad i har aftalt og hvordan - også selv om det ikke er skriftligt - OG om du er enig i at det er sådan i har aftalt det

Det er klart du hænger på en kontrakt, men hvor hårdt eller ikke - må afhænge af hvad der står.Du kan ha behov for at tage en advokat ind - men lad os nu først høre, HVAD har du skrevet under på at gøre - og har du fået betaling for det - som kontrakten foreskriver

OG bevar roen - Har i ikke nogen skriftlig kontrakt, så står den anden da utroligt svagt, specielt hvis han ikke har betalt dig for noget du endnu ikke har leveret, men hvad han han batalt, og hvad har du leveret?  

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Jul 12
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ikke har skrevet under på en kontrakt, så har du intet ansvar, derudover vil han også kunne skide dig et stykke, når arbejdet muligvis er blevet færdig(afhænger af projekt).

Har selv prøvet at køre mig selv ned og det er vigtigere med studiet, aner ikke hvad du studere, men husk at hvis du skal forlænge dit studie med et halvt år pågrund af denne opgave, så vil det koste dig fx ½ år af din slutløn, dvs. vil du ende med at tjene 50.000 om måneden er det 300.000 du mister før skat.

Hvis du ikke har en virksomhed og dit personlige ry ikke er på spil, så ville jeg forklare situationen, og sige at han kan finde en anden til opgaven. Jeg ville så overveje, hvor meget har du fået lavet af opgaven ? er det omkring 40 %, så ville jeg sige at han kunne få det udleveret til 20 % af prisen og give det videre til den anden, som skal på tage sig opgaven, så går han jo også mere eller mindre tilfreds afsted :)

Tilmeldt 3. Oct 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de hurtige tilbagemeldinger.

#Martin
Sandt nok. Men hvad saa med e-mails?
Dog er jeg ked af det paa dine veje. Haaber, at du snarest vil faa det bedre :)

  

#Cookie
Jeg har ikke underskrevet nogen kontrakter. Aftalen var, at jeg ville bekraefte samarbejdet, naar jeg modtog det hele sort paa hvidt. Men der blev aldrig sendt en kontrakt.
Jeg har intet beloeb modtaget. Naegtede at modtage noget, da intet er paa sort og hvidt, og jeg derfor ville vente til projektet var overstaaet. (Hvilket ikke er det smartest, naar man arbejder saa lang tid).
Takker for tippet.

#jvk
Sandt nok. Proevet det foer.
Havde jeg ikke lige taenkt paa. Er ikke lige den bedste ide, naar man putter saadan en sammenligning op.

Da jeg foerste gang fortalte om problemstillingen, ville han hverken have mig som guide til en anden programmoer (gratis) eller projektet (endda gratis).
Han siger, at han mister millioner paa grund af det.

Fra Vejle
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 466
Fra  MBJ Trading Skrevet kl. 00:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Studenten2:

Tak for de hurtige tilbagemeldinger.

#Martin
Sandt nok. Men hvad saa med e-mails?
Dog er jeg ked af det paa dine veje. Haaber, at du snarest vil faa det bedre :)

  

#Cookie
Jeg har ikke underskrevet nogen kontrakter. Aftalen var, at jeg ville bekraefte samarbejdet, naar jeg modtog det hele sort paa hvidt. Men der blev aldrig sendt en kontrakt.
Jeg har intet beloeb modtaget. Naegtede at modtage noget, da intet er paa sort og hvidt, og jeg derfor ville vente til projektet var overstaaet. (Hvilket ikke er det smartest, naar man arbejder saa lang tid).
Takker for tippet.

#jvk
Sandt nok. Proevet det foer.
Havde jeg ikke lige taenkt paa. Er ikke lige den bedste ide, naar man putter saadan en sammenligning op.

Da jeg foerste gang fortalte om problemstillingen, ville han hverken have mig som guide til en anden programmoer (gratis) eller projektet (endda gratis).
Han siger, at han mister millioner paa grund af det.

Jo tak, jo tak ;-)

Men ligefrem millioner, hvis jeg havde millioner ude og stå i et projekt, som jeg satte en studerende til
uden kontrakt eller noget som helst anden end en e-mail samtale. Ville jeg da have skudt mig selv.
Så er man ikke den skarpeste kniv i skuffet, hvis du ingen sikkerhed har eller lignende!

Så mon ikke det er fordi han bare vil have det færdig og ikke magter at skulle til at skifte programmør osv ;-)

Martin Jensen 
http://Startline.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke lige tolke den der - "hva så med emails" - teoretisk set kan de selvklart være en form for bevis for en aftale - MEN - I har ikke som du beskriver det indgået en aftale, og skal du ha råd, må du ud med præcis hvad I har aftalt - uanset det er emails eller breve eller andet skriftligt bevis.

At han har tabt millioner på sagen, ville jeg ikke tage så tungt - det skal han, ud over han skal bevise jeres aftale, og at du har været helt med på den, bevise, og herre jemini, hvis der er noget der er svært, er det juridisk at bevise tab i sådanne sager - så sov helt roligt du så længe han intet har betalt dig endnu og i ikke har en egentlig skriftlig aftale

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Oct 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 00:52
Hvor mange stjerner giver du? :

#Martin

Sandt nok. Er ikke lige den bedste fremgangsmetode for hans omdoemme og firma.
Men han har med sikkerhed mistet en del, da han kom med i et meget kendt magasin her i EU

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 00:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Studenten2:
Hvad muligheder har jeg? Er det en kaempe erstatning til fyren, skal der bides haardere i det sure aeble eller er der andre veje?

Jeg ville overveje at tage en partner ind i projektet, som du står for.

Det er muligt at aftageren af projektet ikke er enig i den løsning, men den må i det lange løb, da være en bedre løsning for begge parter på lang sigt.
Det kommer så til at koste dig nogle penge. Men det vil en erstatning jo også.

At stoppe arbejdet og holde dig til at det er en "mund til mund" aftale, vil være en ualmindelig dårlig beslutning - bestemt ikke en måde man kommer frem i verden på. Men at du tager ansvar for dine handlinger og finder en fornuftig løsning, giver respekt.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 282
Fra  J. Møller Skrevet kl. 00:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Studenten2:
Sandt nok. Men hvad saa med e-mails?

En aftale skal nødvendigvis ikke være underskrevet for at være gældende, så jeg håber ikke du har lovet for meget over mail.

Kontrakter er jo egentlig til for at holde nogle op mod en aftale, såfremt denne skulle blive misligholdt, og da du intet kontraktmæssigt burde have modtaget omkring misligholdelse og konsekvensen heraf, kan jeg ikke se nogle problemstilling i, at takke nej til videre samarbejde. 

Studenten2:
Jeg har intet beloeb modtaget

Denne sætning af vigtig! Din modpart har endnu ikke betalt for noget - og da ingen kontrakt forelægger - her kan denne ikke gøre krav mod dig! (Dog kommer det an på, hvad du har "lovet" over email?

Studenten2:
Han siger, at han mister millioner paa grund af det.

Et typisk træk fra en modpart, der enten selv er presset eller bare prøver at presse dig! Du er ikke kontraktbunden i forhold til modpartens risiko. Denne udmelding kan du derfor tage stille og rolig.

Alt afhænger derfor af dine emails. Hvis ikke du konkret har lovet noget, så har du fuld ret til at bakke ud. Du kan i værste fald være så flabet ikke at frigive dit arbejde med mindre han betaler for det, da formodentligt intet er aftalt om immaterielle rettigheder.

Pøj, pøj herfra. 

Side 1 ud af 4 (37 indlæg)