Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holder min idé ?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle amino folk!

Jeg har fundet en forretnings idé som jeg tænker kunne være spændene at starte op, men jeg er i tvivl om den holder vand? Så derfor beder jeg om jeres hjælp.

Idéen:

At hjælpe virksomheder med at markedsføre deres forretning på Facebook og andre sociale medier.

Jeg står for at oprette virksomheden på det sociale medie (hvis de ikke er oprettet i forvejen) og jeg står for at administrere siden, ved at de sender en mail til mig med de billeder, kampanger og tilbud de vil have op på deres side.

Hvad skulle en sådan service koste? Og er folk ”dovne” nok til at købe den.

På forhånd tak.



Mvh.

Matias L. Nymand


Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Matias.

Jeg er ret sikker på der allerede findes sådanne virksomheder, men det er også en god idé.
Pris kan jeg ikke hjælpe med desværre, men tror ikke så meget det handler om dovenskab men mere om at mange ikke har kompetencerne eller bare gerne vil have gjort det ordentlig og så kan det som regel bedre svarer sig at få en til det, der ved noget om det :-)

Selvfølgelig er der altid nogen der syntes det er hyggeligt, selv at nusse med det.

Men det tror jeg sagtens du kan få en forretning op og stå på den idé :-) 

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 10
Indlæg ialt: 338
Fra  Jivana Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Matias Nymand:
Jeg står for at oprette virksomheden på det sociale medie (hvis de ikke er oprettet i forvejen) og jeg står for at administrere siden, ved at de sender en mail til mig med de billeder, kampanger og tilbud de vil have op på deres side.

hmmmm .... at smide mere eller mindre tilfældig info ind på fanside kan de fleste efterhånden klare - så der skal nok lidt mere til.

Det er mere den rigtige brug af sociale medier der er forretning i ....

Du vil være oppe mod typer som  http://www.kb-marketing.dk/ (som iøvrigt også er ret unge - men støt og rolig ser ud til at få skabt sig en forretning) og f.eks http://thomasbigum.dk/ 

Glad indehaver af Jivana webshop - vi sælger Økologisk kosmetik og makeup - tjek os ud!

Fra Glostrup
Tilmeldt 29. Aug 12
Indlæg ialt: 101
Fra  BIG Sportspræmier Skrevet kl. 07:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er sikker på at hvis du kommer med en fornuftig hjælpepakke. Til en fast pris pr måned, så kan du godt få kunder.

Jeg tror ikke at folk er dovne, men der er efterhånden så mange ting og steder, man skal holde sig opdateret på. At det kan være svært at følge med, hvis man også skal passe sine kunder.

Så hvis du tog den et skridt videre, og også tilbyder at opdater div firma registre.
Der er en del steder hvor jeg som firma kan blive gratis medlem, ex gulex(tror jeg nok den hedder) både på .dk og .se og jeg har brugt mange timer på at oprette mig, med billeder osv. Men jeg har ikke haft tid til at gøre det færdigt.

Du skal måske ligge en pris efter at du bruger en time om ugen pr. Kunde, og så lave nogen pakker der tilbyder lidt forskellige løsninger.
Jeg er sikker på der er mange som ikke ved, hvor mange steder man kan blive oprettet gratis.

BIG Sportspræmier. Når kvalitet og service skal gå op i en højere enhed

Fra Helsingør
Tilmeldt 11. Jun 12
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mathias,

Jeg ved meget lidt om sociale medier, men det jeg tror jeg ville betale for når det kommer til sådan en service, ville være et fuldpakke-produkt, som du så kan graduere efter hvor mange services der skal være tilknyttet.

Lille pakke kunne være Twitter og Facebook

Mellem pakke Twitter, Facebook, LinkedIn, Google+

osv. osv.

Dernæst, så ville jeg betale for at du lagde en strategi (lyder meget fint) for min virksomheds sociale "online presence", og for mig ville strategien ikke behøves at være mere langhåret end "vi går efter at nå x antal followers til 1/1 2013", eller "vi skal have forbedret vores kundeservice via sociale medier med x antal %" eller hvad det nu kunne være.

Sådan som jeg kunne forestille mig det kunne foregå, var ved at du havde nogle forskellige pre-baked "byggesten" som du kunne tilbyde dine kunder, såsom konkurrencer, events, nyhedsbreve, føljetoner mv. således at du allerede fra start af ville kunne sammensætte en pakke til mig der for eksempel lød: I oktober lancerer vi den her konkurrence som så kører månedligt 3 måneder frem, i december lancerer vi nogle events hvor du kan vinde julegaver, og vi udsender dernæst 5 spændende nyheder i denne periode om dit firma.. Eller noget..

Således skal jeg som firma ikke hverken ud og snage i hvad andre gør eller opfinde den dybe tallerken selv, men i stedet betale dig for at sammensætte hvad der for mig virker som et skræddersyet koncept til min virksomhed.

Dernæst ville det også være attraktivt for mig, som en anden skrev, at du streamliner mine sociale profiler som det første. Dvs. for eksempel at jeg giver dig mit logo og du sætter dette op samt mine oplysninger på tværs af mine profiler så de alle ser godt ud, men vigtigst af alt, så der er en rød tråd imellem dem.

En "social medie ekspert" vil muligvis tage sig til hovedet og bede om en Treo når de læser ovenstående, men det er den slags som jeg selv synes er 1) svært at få struktureret på tværs af mine sociale profiler (som endda er få), 2) Som jeg har svært ved at tage mig sammen til at få gjort, (ikke dovenskab, men måske mere bare en usikkerhed overfor hvordan jeg skal gøre det).

Mvh. Lars

Mvh. Lars

Fra Ejby
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder da som en rigtig god ide, ikke fordi jeg er "doven" ´Men den slags interessere mig bare ikke. Så hvis man kunne for et fast beløb, eller et beløb pr. opgave få andre til det, ville det passe mig rigtig godt.

Jeg bruger også freelance sælgere, da det heller ikke er der mine kompetenser ligger.

Mvh Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak alle sammen ! jeg er blevet en del klogere på området og mere ivrig efter at komme igang :)

Så tusind tak og ha' en god dag 

Mvh

Matias L. Nymand

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)