Hej Mathias,
Jeg ved meget lidt om sociale medier, men det jeg tror jeg ville betale for når det kommer til sådan en service, ville være et fuldpakke-produkt, som du så kan graduere efter hvor mange services der skal være tilknyttet.
Lille pakke kunne være Twitter og Facebook
Mellem pakke Twitter, Facebook, LinkedIn, Google+
osv. osv.
Dernæst, så ville jeg betale for at du lagde en strategi (lyder meget fint) for min virksomheds sociale "online presence", og for mig ville strategien ikke behøves at være mere langhåret end "vi går efter at nå x antal followers til 1/1 2013", eller "vi skal have forbedret vores kundeservice via sociale medier med x antal %" eller hvad det nu kunne være.
Sådan som jeg kunne forestille mig det kunne foregå, var ved at du havde nogle forskellige pre-baked "byggesten" som du kunne tilbyde dine kunder, såsom konkurrencer, events, nyhedsbreve, føljetoner mv. således at du allerede fra start af ville kunne sammensætte en pakke til mig der for eksempel lød: I oktober lancerer vi den her konkurrence som så kører månedligt 3 måneder frem, i december lancerer vi nogle events hvor du kan vinde julegaver, og vi udsender dernæst 5 spændende nyheder i denne periode om dit firma.. Eller noget..
Således skal jeg som firma ikke hverken ud og snage i hvad andre gør eller opfinde den dybe tallerken selv, men i stedet betale dig for at sammensætte hvad der for mig virker som et skræddersyet koncept til min virksomhed.
Dernæst ville det også være attraktivt for mig, som en anden skrev, at du streamliner mine sociale profiler som det første. Dvs. for eksempel at jeg giver dig mit logo og du sætter dette op samt mine oplysninger på tværs af mine profiler så de alle ser godt ud, men vigtigst af alt, så der er en rød tråd imellem dem.
En "social medie ekspert" vil muligvis tage sig til hovedet og bede om en Treo når de læser ovenstående, men det er den slags som jeg selv synes er 1) svært at få struktureret på tværs af mine sociale profiler (som endda er få), 2) Som jeg har svært ved at tage mig sammen til at få gjort, (ikke dovenskab, men måske mere bare en usikkerhed overfor hvordan jeg skal gøre det).
Mvh. Lars