Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Php server til test

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 18. May 12
Indlæg ialt: 127
Fra  VPS Pro VPS Pro Support Skrevet kl. 08:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Vores VPS'er er noget større end gennemsnittet hos andre leverandører - så vi starter ved 133 + moms for 1(2) GB RAM(Dynamisk) og 50 GB HDD.

Hvis du kun skal bruge en server til at lege med - så kan du måske også overveje at installere en virtuel server på din PC med Oracles VirtualBox https://www.virtualbox.org/.

Rettelse: Jeg kender ikke gennemsnittet så det er nok en lidt frisk formulering, pointen er at vi ikke har de helt små VPSer med 512 MB RAM.

https://www.vpspro.dk/ - Billige virtuelle servere. 

Tilmeldt 10. Sep 12
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil anbefale WampServer (googl det).

Når den er sat op, kan du tilgå http://localhost/ 

Når jeg tester, gør jeg det at jeg redigerer %windir%\system32\drivers\etc\hosts, og indsætter testdomain.dk 127.0.0.1

Det gør, at du i din browser kan gå til testdomain.dk, og du kører så kun lokalt.

Ofte når man udvikler, er det nemlig rart at det er på samme domæne, og ikke et eller andet testdomæne - for eksempel WordPress kan jo godt lide at indsætte fulde url'er - og med min metode, skal du ikke til at søg-og-erstat når du er færdig.

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Som du selv siger så er du Studerende og pengene er begrænset. 

Som jeg forstår det så skal den kun bruges når de selv vil sætte strøm til den.

Hvis din computer er at bare lidt nyere model, så har den med stor sansynlighed en processor som understøtter noget VT Teknologi.

I så fald, er mit bedste råd til dig vil helt klart være at installere VirtualBox som også kan installeres på en Linux maskine Link og så koster det gratis

Her i installere du en Ubuntu Server, og når du skal bruge den, starter du VirtualBox og starter din server.

Skal du lave nogle kritiske ændringer på din server så kan du tage en kopi af OS'et først og så lege med din server, fucker du den op, så kopierer du bare OS'et tilbage igen, og starter forfra.

Hvis du har nogle spg, så sender du bare en PB så skal jeg nok give dig lidt vejledning.

 

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Syns altså du skal gå på Meebox cloud

Har 5 servere ved Meebox der kører Linux og trækker en del CPU, Trafik og så videre - til en pris af 15-20kr om dagen.

Du ville sandsynligvis kunne klare dig med 5kr om dagen - eller 150kr om måneden ex moms.

Fra Gistrup
Tilmeldt 3. Sep 09
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det blot er til at have en mindre test maskine hvor du fysisk har adgang til hhv. komponenter samt drev og generel opsætning af din egen service af læringsårsager ser jeg ingen grund til at du skal investere penge og tid i en faktisk servercomputer.

Som de fleste må du næsten have en gammel brugt bærbar computer derhjemme. Installer en Ubuntu server på den og benyt da den med et Patch(Lan) kabel i numsen.

Har du ikke en, har jeg en god stabil gammel bærbar som jeg selv har brugt til følgende, uden problemer. Den må du gerne få for en lille 500 krone seddel (Her er fragt self. regnet med ind :-) )

Siden linux generelt er ret fedt, kan du derefter installere en fuld LAMP ( Linux, Apache, MySql, Php) service på den ved simpelthen at gøre følgende

I din terminal skriver du

Sudo apt-get install tasksel

Når denne er hentet og installeret skriver du blot

Sudo tasksel

Der kommer da en menu op hvor du vælger LAMP server, og ba da dim! Du har din egen php server med alle dine krav.

 

Håber det hjælper.

Mvh.

Jonas Mersholm

Fra København
Tilmeldt 15. Sep 08
Indlæg ialt: 62
Fra  Relation House ApS Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kunne godt tænke mig at understrege at der for 133,- + moms pr. måned ikke er andre udgifter forbundet med vores VPS'er. Vi har fri trafik og ingen yderligere omkostninger uanset hvordan man bruger din VPS hos os.

Men for spørgeren i denne tråd kan en helt gratis løsning med en bærbar PC eller VirtualBox eller lign. som er nævnt her sagtens være den bedste løsning.

Jeg mener desuden at det er lidt letsindigt at anbefale en nybegynder at handle med cloud-løsninger hvor der er variable omkostninger - for selvom det kan være billigere - så kan det jo også løbe løbsk - især hvis man ikke har styr på hvad det er der gør at det koster ekstra. Det kræver i hvert fald noget ekstra vejledning.

Fra Gistrup
Tilmeldt 3. Sep 09
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jon Hauge:
Jeg mener desuden at det er lidt letsindigt at anbefale en nybegynder at handle med cloud-løsninger hvor der er variable omkostninger - for selvom det kan være billigere - så kan det jo også løbe løbsk - især hvis man ikke har styr på hvad det er der gør at det koster ekstra. Det kræver i hvert fald noget ekstra vejledning.

+1. Helt enig med dig. Generelt mener jeg at en generel hosting plan er mere end vores kære trådstarter ønsker. Godt du fik sat dette på plads.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jon Hauge:

Jeg kunne godt tænke mig at understrege at der for 133,- + moms pr. måned ikke er andre udgifter forbundet med vores VPS'er. Vi har fri trafik og ingen yderligere omkostninger uanset hvordan man bruger din VPS hos os.

Men for spørgeren i denne tråd kan en helt gratis løsning med en bærbar PC eller VirtualBox eller lign. som er nævnt her sagtens være den bedste løsning.

Jeg mener desuden at det er lidt letsindigt at anbefale en nybegynder at handle med cloud-løsninger hvor der er variable omkostninger - for selvom det kan være billigere - så kan det jo også løbe løbsk - især hvis man ikke har styr på hvad det er der gør at det koster ekstra. Det kræver i hvert fald noget ekstra vejledning.

Så vidt jeg ved, er det da de fleste VPS løsninger der er fast pris? - Meget få steder jeg har set, hvor du faktisk skal betale ekstra omkostninger for VPS'er, udover det du har betalt i forvejen.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Patrick.hh:
Kunne godt tænke mig at have en server at sidde og lege og teste på. Installere php, phpmyadmin og sql, og derved have en bedre forståelse med, hvad der sker på selve serveren.

Hvis du er rigtigt smart og kan klare dig med et webhotel skulle du overveje webhosting.dk, eneste sted hvor du har alle versioner af php på samme tid (4.3,5.2,5.3 og 5.4) og ligeledes med mysql (4.0, 4.1, 5.0, 5.1, 5.5 og 6.0, og vist også snart 5.6 siger de), var da værd at prøve hvis man vil lege med kode som det lader til du vil. Koster ikke mere end ca 200-300 om året.

 

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg finder det morsomt at folk konstant bliver ved med at foreslå Patrick at købe et webhotel.

Læser i overhovedet ikke hans indlæg? eller har i bare glemt hvad han spurgte efter da I skulle igang med at svare??? 

Han vil gerne have en server, han kan sidde og lege med, så han kan få en bedre forståelse for hvad der sker bag efter php, mysql, phpmyadmin og de andre ting på serveren.

Hva pokker skal han så bruge et webhotel til??? Arhh come on...

Patrick.hh:
Kunne godt tænke mig at have en server at sidde og lege og teste på. Installere php, phpmyadmin og sql, og derved have en bedre forståelse med, hvad der sker på selve serveren.

 

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)