Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Php server til test

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)
Tilmeldt 20. Jan 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle folk :)

 

Jeg går på teknisk skole, og arbejder med PHP i hverdagen.

Der hvor jeg arbejder sidder jeg og laver 100% php kodning, og roder derfor ikke med webserveren.

Kunne godt tænke mig at have en server at sidde og lege og teste på. Installere php, phpmyadmin og sql, og derved have en bedre forståelse med, hvad der sker på selve serveren.

 

Da jeg ikke er 100% inde i det må i ikke hænge mig op på noget, men mine krav er:

Skal kunne bruge php, phpmyadmin og sql

Være muligt at smide en form for cache på (tænker varnish)

Da vi bruger linux på arbejdet, ville det også være fedt hvis det var muligt med en linux server

 

Så spørgsmålet er:

Er der nogle steder jeg kan finde sådan en til en ordentlig pris? Da jeg er studerende er det ikke fordi jeg har det største rådighedsbeløb, og det er jo ikke fordi den skal bruges til andet end at lege med.

 

Nogle som har forslag eller gode råd til, hvad jeg skal kigge efter?

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Feb 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hos one.com kan du få sådan et webhotel smidt i nakken nærmest - :)

(http://one.com) 

Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det du søger er en VPS altså en virtuel server.

Mvh.

Jesper

Fra København
Tilmeldt 25. Feb 09
Indlæg ialt: 175
Fra  BitMasch Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Jesper nævner er det en VPS (Virtual Private Server) du skal have fat i, en udbyder jeg har været glad for gennem flere år er linode, deres mindste server (512MB RAM, 20GB disk, 200GB/md) koster ~115kr/md.

Softwareudvikler med speciale indenfor skalerbare webløsninger. PHP, MySQL, Puppet, Python, Apache, nginx, HTML5, m.m.
http://bitmasch.com/

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan også overveje at bruge XAMPP, der er en hurtig måde at få Apache med PHP, MySQL og phpMyAdmin op at køre. Det er stort set 1-click installer til det hele med alt opsætning.

Tager 5 minutter at installere, og så er du igang og kan udvikle PHP på din egen computer.

Du kan også købe et af de billige webhoteller hos meebox.net, hvor du har fuld kontrol over domæner, mails, dns og alt hvad du kan drømme om, hvis du får lyst til at lege lidt mere med opsætning af serveren (dog får du ikke SSH-adgang o.lign., men deres cPanel kan rigtig meget).

Fra London
Tilmeldt 11. Dec 07
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Overvej også lige om du må smide dit arbejdes kode og muligvis også database på et ekstern system.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har flere forskellige muligheder.

Enten kan du bruge XAMPP, WAMP hvis du er windows bruger, MAMP hvis du er mac, du kan også installere virtualBox og køre en server version af en form for Linux. Disse løsninger er billige, faktisk gratis for dig.

Du kan som nogle af de andre også siger, købe en VPS, hvis du vil have muligheden for at tilgå systemet - dette er ikke altid du har med et webhotel, hvor hvis man har, er det oftest meget limiteret.

Ved os kan du købe VPS'er ned til 95kr om måneden, og du kan både installere mysql, phpmyadmin, php, varnish, nginx f.eks. Så du kan helt selv bestemme hvad du sætter op, og giver dig rig mulighed for at lære!

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 20. Jan 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Ah kan mærke jeg er blevet misforstået...

Jeg bruger skam xampp. Målet er ikke at have mulighed for at skrive php kode lokalt, men derimod at sætte en fysisk server op. Det er ikke meningen den skal have en høj oppetid, men derimod at den bare virker når jeg sætter strøm til.

Fra Tylstrup
Tilmeldt 20. Apr 11
Indlæg ialt: 122
Fra  Batteri Service Nord Skrevet kl. 08:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Så du vil købe en dedikeret server?

jeg har en gammel hund du kan købe hvis det er.

Jeg hedder Dan Jensen, og jeg er awesome!

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 08:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Patrick.hh:

Ah kan mærke jeg er blevet misforstået...

Jeg bruger skam xampp. Målet er ikke at have mulighed for at skrive php kode lokalt, men derimod at sætte en fysisk server op. Det er ikke meningen den skal have en høj oppetid, men derimod at den bare virker når jeg sætter strøm til.

Så kan jeg enten anbefale enten dedikeret server eller VPS. - Baseret på hvor mange timer din dedikeret server kommer til at køre - (Kan være en god idé at regne på). Fordi det løber hurtigt op i en god slat penge for strøm.

Venlig Hilsen
Lucas R 

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)