Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsfradrag på privat brug af bil på papegøjeplader

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 28. Sep 12
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej med jer,

Jeg har købt en varevogn på papegøjeplader, der dog er indregistreret med mig som ejer, og ikke mit firma.

I et andet forum kunne jeg læse, at man har fuldt momsfradrag for bilens drift. Gælder dette momsfradrag for HELE driften (altså også de kilometer, der bliver kørt privat), således at jeg kan fradrage al moms fra brændstof, værkstedsregninger og lign.?

Mvh
Jacob
Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Det gælder vil kun i de tilfælde du bruger bilen erhvervsmæssigt, men der er sikkert nogen herinde der ved mere om det.

SEO tilbydes. Eks. på reference: Nem og hurtig inkasso med inkasso service online.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jacobkbhs:

Gælder dette momsfradrag for HELE driften (altså også de kilometer, der bliver kørt privat), således at jeg kan fradrage al moms fra brændstof, værkstedsregninger og lign.?

Ja!

Du kan fradrage moms på hele driften af bilen, også den private andel.

Der er ikke krav om, at du kører et antal minimumskilometer i firmaet, men der er krav om, at bilen ikke må have en totalvægt på over 3000 kg, og du skal have omsætning for mere end 50.000 kr. i dit firma.

Læs mere om reglerne her:
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=96078

 

Tilmeldt 28. Sep 12
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svar! :-)
Tilmeldt 21. Jan 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

jacobkbhs:
Hej med jer,

Jeg har købt en varevogn på papegøjeplader, der dog er indregistreret med mig som ejer, og ikke mit firma.

I et andet forum kunne jeg læse, at man har fuldt momsfradrag for bilens drift. Gælder dette momsfradrag for HELE driften (altså også de kilometer, der bliver kørt privat), således at jeg kan fradrage al moms fra brændstof, værkstedsregninger og lign.?

Mvh
Jacob

jacobkbhs:
Hej med jer,

Jeg har købt en varevogn på papegøjeplader, der dog er indregistreret med mig som ejer, og ikke mit firma.

I et andet forum kunne jeg læse, at man har fuldt momsfradrag for bilens drift. Gælder dette momsfradrag for HELE driften (altså også de kilometer, der bliver kørt privat), således at jeg kan fradrage al moms fra brændstof, værkstedsregninger og lign.?

Mvh
Jacob

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 8. Jun 13
Indlæg ialt: 346
Fra  Parfume-S Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er jeg forvirret...

Har selv varevogn på papegøjeplader med mig som privat ejer og ikke mit firma. Troede ikke man kunne få fradrag for hele driften da den som sagt står som privat og ikke virksomheden.

Jeg kører dog så med kørebog og skelner mellem privat og erhvervskørsel.

Men kunne da være dejligt at få fradrag på brændstof, værkstedregninger osv
Men det kan jeg godt så?

Men det er så vel på bekostning af statens takster

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark | Parfume-S:

Nu er jeg forvirret...

Har selv varevogn på papegøjeplader med mig som privat ejer og ikke mit firma. Troede ikke man kunne få fradrag for hele driften da den som sagt står som privat og ikke virksomheden.

Jeg kører dog så med kørebog og skelner mellem privat og erhvervskørsel.

Men kunne da være dejligt at få fradrag på brændstof, værkstedregninger osv
Men det kan jeg godt så?

Men det er så vel på bekostning af statens takster

Læs linket til SKAT tidligere i tråden.

Du kan få fradrag i dit momsregnskab for den moms, som relaterer sig til dine omkostninger på varevognen. Du får ikke fradrag for selve omkostningen,

Gælder kun hvis varevognen ikke vejer over 3.000 kg og du omsætter for minimum kr. 50.000

Ja, der kan udbetales skattefri kørselsgodtgørelse samtidig.

Tonny

Tilføjelse: Reglen blev indført som en kompensation for, at anskaffelsen af varevognen er sket uden at foretage momsfradrag, som det er gældende for gulpladebiler.

Tilmeldt 7. Aug 12
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad hvis man er nystartet og endnu ikke (eller måske ikke det 1. år) får en momspligtig omsætning på 50.000? Jeg er igang med at starte personlig ejet virksomhed, og har en (privat-købt) bil på papegøjeplader inkl. moms på under 3 ton totalvægt. Dog vil virksomheden blive startet op stille og roligt ved siden af mit faste job, indtil jeg kan vurdere potentialet og mulighed for arbejde. Men i og med min virksomhed (forhåbentligt) kommer til at benytte kørsel meget i min private bil, er jeg meget interesseret i at høre hvordan jeg står stillet hvis jeg ikke ved om en omsætning på 50.000 nåes.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

LowDog:

Hvad hvis man er nystartet og endnu ikke (eller måske ikke det 1. år) får en momspligtig omsætning på 50.000? Jeg er igang med at starte personlig ejet virksomhed, og har en (privat-købt) bil på papegøjeplader inkl. moms på under 3 ton totalvægt. Dog vil virksomheden blive startet op stille og roligt ved siden af mit faste job, indtil jeg kan vurdere potentialet og mulighed for arbejde. Men i og med min virksomhed (forhåbentligt) kommer til at benytte kørsel meget i min private bil, er jeg meget interesseret i at høre hvordan jeg står stillet hvis jeg ikke ved om en omsætning på 50.000 nåes.

Det er desværre et ufravigeligt krav, at den momspligtige omsætning for året skal overstige kr. 50.000

Tonny

Tilmeldt 7. Aug 12
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Så jeg skal have tjent det, inden jeg kan gøre brug af det?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)