Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konkurs, krav på mine penge

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 1. Jan 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg står i den uheldige situation at en af mine kunder er gået konkurs- hvor jeg har en del til gode.

Efter at advokaten har overtaget konkurs boet var der nogle ting der skulle ændres, og jeg bliver bedt om at ændre dette og fakturere det nye "under konkurs" selskab

Nu står jeg så i den situation at advokat firmaet heller ikke har betalt mig den anden regning.

I dag er der så opstået tekniske problemer med deres system, som de har spurgt mig udbedre - det har jeg sagt nej til indtil at alle faktura er betalt, inkl dem før konkursen.

Det er dog ikke "lovligt" og derfor foreslår jeg at jeg kreditere de gamle faktura og sender dem nye med d.d - ville dette være lovligt?

Mvh.

Mikkel

Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Mener kurator at det ikke er lovligt at du siger nej til at udføre arbejde for konkursboet?

SEO tilbydes. Eks. på reference: Nem og hurtig inkasso med inkasso service online.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Riber:
Det er dog ikke "lovligt" og derfor foreslår jeg at jeg kreditere de gamle faktura og sender dem nye med d.d - ville dette være lovligt?

Nej. DU må regne med at der er en tid før konkursen og nu en efter konkursen. Det fra før konkursen er som kurator nævner ikke lovligt, da der ikke må gøres forskel på folk med tilgodehavender.

At lave arbejde - evt mod netto kontant for konkursboet skulle være sikkert.

/Henrik

Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Mikkel Riber:
Det er dog ikke "lovligt" og derfor foreslår jeg at jeg kreditere de gamle faktura og sender dem nye med d.d - ville dette være lovligt?

Nej. DU må regne med at der er en tid før konkursen og nu en efter konkursen. Det fra før konkursen er som kurator nævner ikke lovligt, da der ikke må gøres forskel på folk med tilgodehavender.

At lave arbejde - evt mod netto kontant for konkursboet skulle være sikkert.

/Henrik

Når et bo er under konkursbehandling skal alle kreditorer stilles lige, da konkurs er universalforfølgning, dvs. kurator må ikke forfordele enkelte kreditorer. Jeg vil så ikke anbefale at man foretager noget arbejde for et konkursbo, da chancen for at man får hele tilgodehavendet normalt er meget lille. Det eneste man skal huske på, er at det er kurator der får dækket sine omkostninger før alle andre.

Man må faktisk godt gøre forskel på kreditorer før en evt. konkurs, dvs. man har fx. lov til at betale skat og moms før man betaler for sin varmeregning.

SEO tilbydes. Eks. på reference: Nem og hurtig inkasso med inkasso service online.

Tilmeldt 1. Jan 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er lidt en ærgelig situation dette.

Hvordan fungere det med moms? For jeg skal jo betale momsen af det jeg har solgt for. Men da jeg ikke har penge til at betale momsen, da jeg ikke har fået pengene fra kunden - så står jeg i den situation at jeg egentligt ikke har råd til at opretholde kravet.

For jeg skal vel opgive momsen selvom jeg ikke har fået pengene, og først når boet er opgjort kan jeg indberette negativ moms.

Hvor meget vil jeg få tilbage i moms. Lad os sige at jeg indberette 1000kr moms, men når boet er opgjort får jeg kun et beløb tilbage som svarede til at jeg egentligt skulle betale 100kr i moms. Får jeg så 900kr tilbage i moms?

Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Riber:

Det er lidt en ærgelig situation dette.

Hvordan fungere det med moms? For jeg skal jo betale momsen af det jeg har solgt for. Men da jeg ikke har penge til at betale momsen, da jeg ikke har fået pengene fra kunden - så står jeg i den situation at jeg egentligt ikke har råd til at opretholde kravet.

For jeg skal vel opgive momsen selvom jeg ikke har fået pengene, og først når boet er opgjort kan jeg indberette negativ moms.

Hvor meget vil jeg få tilbage i moms. Lad os sige at jeg indberette 1000kr moms, men når boet er opgjort får jeg kun et beløb tilbage som svarede til at jeg egentligt skulle betale 100kr i moms. Får jeg så 900kr tilbage i moms?

Du kan kun komme få den indbetalte moms tilbage når/hvis du afskriver tilgodehavendet (dvs. opgiver at få pengene hjem), eller sælger tilgodehavendet videre,

SEO tilbydes. Eks. på reference: Nem og hurtig inkasso med inkasso service online.

Tilmeldt 1. Jan 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Men det er korrekt at jeg skal betale momsen med det samme, ikk?

Og så når konkursboet er opgjort så skal jeg vil afskrive det resterende som et tab, og derved få momsen tilbage.. Men får jeg samme moms tilbage som jeg betalte (selvfølgelig minus det jeg fik fra boet)

Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Riber:

Men det er korrekt at jeg skal betale momsen med det samme, ikk?

Og så når konkursboet er opgjort så skal jeg vil afskrive det resterende som et tab, og derved få momsen tilbage.. Men får jeg samme moms tilbage som jeg betalte (selvfølgelig minus det jeg fik fra boet)

Jeg mener du skal betale momsen med det samme, men jeg er ikke sikker.

Jeg ved dog med sikkerhed at du kan få hele den indbetalte moms tilbage når du afskriver/sælger tilgodehavendet.

SEO tilbydes. Eks. på reference: Nem og hurtig inkasso med inkasso service online.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke sikker på man kan få momsen tilbage bare ved at afskrive tilgodehavendet. Det tror jeg vil kunne ses som, at man ikke har gjort alt for at få pengene ind, og vil moms normalt ikke bare blive refunderet?
Det tror jeg den kurator der er i spil kan beskrive mere om.
Du må ikke blande det fra før konkursen ind i arbejdet for kurator efter konkursen i øvrigt
Ang moms retur kan du også ringe til skat eller bruge kommunikation under skat.dk som indlogget og få mere konkret svar
Vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke sikker på man kan få momsen tilbage bare ved at afskrive tilgodehavendet. Det tror jeg vil kunne ses som, at man ikke har gjort alt for at få pengene ind, og vil moms normalt ikke bare blive refunderet?
Det tror jeg den kurator der er i spil kan beskrive mere om.
Du må ikke blande det fra før konkursen ind i arbejdet for kurator efter konkursen i øvrigt
Ang moms retur kan du også ringe til skat eller bruge kommunikation under skat.dk som indlogget og få mere konkret svar
Vh

Man skal have en ordentlig grund for at kunne afskrive et tilgodehavende, men konkurs må da siges at være en ordentlig grund, for der er da ikke særlig stor chance for at få sit tilgodehavende.

SEO tilbydes. Eks. på reference: Nem og hurtig inkasso med inkasso service online.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)