Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

2mands virksomhed - hvordan

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :
 Hejsa aminoer

 

Vi er 2 knægte der overvejer at oprette en virksomhed, men vi støder ind i nogle problemer. Hvordan deler vi indtægter og ansvar? Skal vi oprette en virksomhed sammen, selvom vores indtægter ikke er over det fornødende.

 - Og i så fald; hvilken bank er bedst/mest flexibel til at at varetage en iværksætters interesser?

 - Kan vi lave en skriftlig samarbejdsaftale, så ingen af os smutter fra vores aftaler? Findes der papirer til dette, eller kan selv gøre dette?

 - Kan vi evt. komme uden om en bank?

Med Venlig Hilsen
Nick Nørgaard

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :
I laveret I/S hvor i begge hæfter lige meget. I det I/S laver i en I/S-kontrakt der beskriver, hvordan i skal dele indtægterne, hvad der sker, hvis en af jer løber fra det hele og i hæfter lige meget hver i et I/S da i hæfter solidarisk begge 2.
Det eneste i skal bruge banken til, er vel til at oprette en firma konto og ellers ikke andet. Men hvis i ikke skal have en firma konto, så kan i sagtens komme uden om banken, men det skal i vel?
Håber det var svar nok ellers spørger du bare igen.

Mvh

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Husk at lave en aftale, der inkluderer så mange eventualiteter som muligt.

 

Et par timers rådgivning hos en advokat/rådgiver ville nok være en god ide.

 

/Peter

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 02:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

 

Jeg vil nu også kontakte en advokat - og få lavet de aftaler, det kommer godt til at koste lidt oprette firmaet - men I sparer mange timers uenighed på at have papirarbejdet i orden.

 

Et I/S ville jeg nu ikke kaste mig over, så risikerer den ene at sidde med hele regningen.

 

Fra Horsens
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 341
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg ville aldrig lave et I/S. Jeg arbejder meget tæt sammen med en kammerat, men vi kører det som to forskellige virkmsomheder. Fakturer hinanden efter aftaler for at få det hele til at passe. Det er lidt ligesom med søskendekærlighed; "den holder lige til man skal i skifteretten".
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 06:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg ville også foreslå to selvstændige virksomheder (personligt indehavet i starten), og så en samarbejdsaftale, der tager udgangspunkt i ”fornuftighed” eksemplificeret: ”den der laver eksempelvis konceptet indehaver dette” (opfordre til at deltage mest muligt). Hvordan deles et salg osv, eksempelvis faktureredes det fra det ene firma og man deler på en mellemregning.
Sekundært er man vel ovre i et Aps. Hvor begge er ansat.
Husk at lave tydelige ansvar og forventninger nedskrevet til hinanden. Det er ofte på forskelligheden i at arbejde, ”den knirker” og "hvem der bestemmer hvad".
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 01:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg mener ikke man kan udtrykke det så generelt. Det afhænger helt af virksomhedens branche. Med hensyn til alle de her indvendinger imod I/S formen så skal man også lige huske at kigge på virksomhedens volumen og risikoprofil. Det her lyder umiddelbart ikke som noget der lugter af mange penge i omløb.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)