Hej. I forbindelse med hjemtransport af vare fra Marokko skulle jeg have lavet en forsikring. Jeg sender nogle oplysninger til tryg og får som det sidste fra dem denne mail:
"Hej.
Tak for det fremsendte.
Jeg sender det videre til police.
I hører fra mig, når jeg får tilbud/ police i hænde.
God dag. "
Jeg høre ikk fra dem i et par uger, og her får jeg tilbudt forsikring af vores speditør som jeg takker ja til.
Men nu er sagen den, at uden at have vendt tilbage til os som der stod i mailen at de ville, har de sendt en forsikring og girokort. Uden at jeg egentlig synes vi har haft en aftale.
Har sagt til dem at jeg vil have forsikring annuleret, men det nægter de.
Hvad gør jeg ved dette? Og Hvad synes i, har jeg ret til at få den annuleret eller ej?
Altså, uden at komme ind på juraen i det. Så har jeg lige købt en forsikring fra tryg, og her fik jeg at vide at så længe jeg ikke betalte var det bare et tilbud. Men at hvis jeg betalte, så blev forsikringen aktiveret.
Har du handlet som privatperson eller firma?
Derudover er jeg også ved at være lidt træt af tryg, jeg skal afsted på lørdag i fire måneder, men har endnu ikke modtaget en plastik rejseforsikringskort, selvom jeg har ringet og rykket for det og betalt for over en måned siden.
Jeg vil også mene at så længe du ikke har betalt eller accepteret en aftale, så bør du kunne annulere det uden problemer. Har du skrevet til dem eller ringet og brokket dig? Jeg ville prøve at ringe til dem og forklare dem situationen som du oplever det.
Lyder som rigtigt dårlig kundeservice og/eller et kommunikationsbrist. Jeg kender desværre ikke juraen i forhold til hvor du står - og det kræver sikkert også et lidt større kendskab til jeres korrespondance for at nogen kan give dig et endeligt svar på hvor du står. Men umiddelbart kan jeg ikke se at de bare må sende en regning, hvis du ikke har accepteret deres tilbud.
Jeg har oplevet præcis det samme med dem. De lover at ringe tilbage med et tilbud, og sender et girokort bagefter.. Sidste gang på 55.000 for 9 dages forsikring. Ha ha.
Men du har 14 dages fortrydelsesret hos dem, så fra de sender girokortet ringer du bare til dem og siger du gerne vil benytte dig af din fortrydelsesret og annullere hele policen, og fortæl dem at du desuden er utilfreds med de ikke vender tilbage med en pris men bare sender girokort.
Jeg har god erfaring med en Hugo Lund, og han kan kontaktes på hugo.lund@tryg.dk eller hvis du ringer ind og beder om at blive stillet over til ham. Du må gerne hilse fra mig. Det bliver du ihvertfald ikke behandlet dårligere af.
Jeg er lidt bange for ting som RKI hvis jeg nægter at betale dem..
Så længe du ikke ignorere breve fra dem, og gør indsigelse mod at skylde dem beløbet må de ikke sende dig i RKI / Inkasso - det eneste de kan gøre er at sende det til alm. retssag hvor det først skal afgøres om du rent faktisk skylder beløbet.
Du står stærkt og skal gøre klart at du har bedt om tilbud du aldrig fik, og du har ikke betalt og vil ikke betale. De kan ikke gøre noget i forhold til RKI men de kan trække dig i retten, hvad jeg ikke tror de gør. Du kan også benytte forsikringsankenævnet vil jeg tro, men hvis den mail du henviser til er deres sidste inden de nægtede at annullere står de svagt. Vi mangler at se hele kortespondancen, om du har bekræftet en endelig forsikring f.eks men, jeg ville stå fast på annulering ud fra det oplyste Vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER