Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af virksomhed - Spørgsmål?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Sep 12
Indlæg ialt: 38
Fra  Design by Lucas Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg har i tankerne at starte mit første rigtige firma op, og har derfor en del spørgsmål, som jeg håber nogle af jer har nogle fornuftige svar på.

Well, det jeg har tænkt mig er at få startet en webshop op, hvor der kan købes det meste elektroniske, såsom computerdele, tilbehør osv.
Alt det grafiske, samt hjemmeside designet, er allerede lavet. Jeg har valgt at bruge CMS systemet, OpenCart.
Firmaet skal foregå via Dropshipping, har kigget lidt på ALSO Actebis, pga. deres store udvalg af producenter.

 - Nu hvor jeg endnu ikke er myndig, og kun er 14. Er det så på nogen tænkelig måde muligt for mig, at få anskaffet mig et CVR nummer?

 - Hvis det ikke er muligt at få anskaffet sig et CVR nummer som 14 årig, er der så nogle troværdige distributøre som ikke kræver CVR nummer?

 -  Er der i det hele taget penge i at have en dropshipping webshop kørende? Forventer selvfølgelig ikke en særlig høj indkomst.

Venlig hilsen,
Lucas.

Fra Ejstrupholm
Tilmeldt 13. Aug 12
Indlæg ialt: 103
Fra  Cartella Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lucas.

Jeg mener du kan få CVR-nummer som 15 årig efter at statamtet har godkendt dig.

Ellers kan dine forældre i mellemtiden hjælpe dig med CVR-nummer. Altså, de kan hverve sig et nummer i deres navn.

Mvh.
Kristoffer G. Andersen 

www.cartella.dk - Etuier til 7 tommer tablets.
^Find vores forhandlere inde på sitet.

Tilmeldt 24. Sep 12
Indlæg ialt: 38
Fra  Design by Lucas Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er jeg indforstået med.
Men, hvis firmaet blev registreret i deres navn, ville jeg så ikke blive udsat for en masse skat, som jeg kunne have undgået pga. min alder?
Eller tager jeg fejl? 

Kristoffer Andersen - Cartella:

Hej Lucas.

Jeg mener du kan få CVR-nummer som 15 årig efter at statamtet har godkendt dig.

Ellers kan dine forældre i mellemtiden hjælpe dig med CVR-nummer. Altså, de kan hverve sig et nummer i deres navn.

Mvh.
Kristoffer G. Andersen 

Fra Ejstrupholm
Tilmeldt 13. Aug 12
Indlæg ialt: 103
Fra  Cartella Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil tro du bare skal betale virksomhedsskat (25%) og så kan du nok trække det du hæver fra i person fradrag. En eller anden, ret mig hvis jeg er helt galt på det :-D Håber det hjalp dig lidt Lucas :-)

Mvh.
Kristoffer G. Andersen 

www.cartella.dk - Etuier til 7 tommer tablets.
^Find vores forhandlere inde på sitet.

Fra Kolding
Tilmeldt 12. May 12
Indlæg ialt: 312
Fra  LabSec - timepris: 200 kr. Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, du kan godt få en CVR nr. når du er under 18, det er bare en lang træls proces. da jeg skulle starte mit firma (er 17) skulle mine forældres selvangivelser fra de sidste 2 år indsendes og de skulle hæfte for al min aktivitet gennem firmaet ved evt. konkurs, så det skræmte dem lidt væk, så jeg gik sammen med min storebror som er en aktiv del af firmaet, så det står bare i hans navn hvor jeg reelt styrer det. 

Tilmeldt 24. Sep 12
Indlæg ialt: 38
Fra  Design by Lucas Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, det lyder fornuftigt nok jo.

Tak for hjælpen begge to, og forsat god aften :-)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)