Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

youtube video i annonce på facebook

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 27. Oct 10
Indlæg ialt: 161
Fra  Skov Rejser Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har et mindre problem. Er der nogen der kan fortælle mig hvordan man laver en annonce med en youtubevideo på facebook, som starter automatisk i annoncen og som ikke åbner youtubes hjemmeside?

Venlig hilsen

Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Odense
Tilmeldt 27. Oct 10
Indlæg ialt: 161
Fra  Skov Rejser Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aarhus
Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 579
Fra  bSocial ApS Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Skov:
Det virker som om at linket udelukkende er til youtube videoer på tidslinjen?

Det har du ret i - videoer i annoncer er en helt anden sag. Du har nok set video-annoncer og lignende på Facebook før - f.eks. i forbindelse med valgkampen, hvor SF gik amok med disse. Det er dog ikke noget, at "almindelige annoncører" som udgangspunkt har mulighed for - denne feature er kun for virksomheder, som bruger MANGE penge på Facebook annoncering (60.000+ om måneden).

Der er dog en måde hvorpå, at man kan komme uden om denne begrænsning. Nemlig ved at lave et opslag på din Facebook Side, hvori du inkluderer videoen - Gerne ved at uploade den direkte til Facebook. 

Herefter opretter du så en annonce, som promoverer netop dét opslag fra din Facebook Side til den ønskede målgruppe. Annoncen vil så ikke ligne en almindelig FB annonce, men derimod et uddrag af det Facebook opslag, hvori videoen indgår. 

Jeg kører i øjeblikket selv med denne teknik på eksperimentelt niveau. Se hvordan KB-Marketings Facebook annonce m. video ser ud:

 

Held og lykke med din Facebook annoncering :)

Du er meget velkommen til at stille fremtidige Facebook-spørgsmål på KB-Marketings Facebook Side.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)