Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mini MBA

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 26. Sep 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:43 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogle som har erfaring med Mini MBA?

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 16:17 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes hellere, at du skal tage en rigtig MBA, hvis du alligevel starter, og hvis en Mini MBA ikke giver merit til en MBA (det ved jeg ikke).

Jeg læste engang merkonom - for over 20 år siden - og ok, jeg lærte da lidt, så ok, du kan selvfølgelig også lære lidt af En Mini MBA.

Min smule Merkonom førte da også til et regnskabsjob i en stor ungdomsorganisation, og senere førte det til en mindre regnskabsjob i Thailand pga. min reference, og jeg har vundet to store skattesager i Thailand, så lidt værktøjer har da altid sin ret.

Men hvorfor ikke gå efter det hele, fremfor det halve (hvis du ikke får merit).

Hilsen, Robert

Fra København
Tilmeldt 14. Jun 05
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:14 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Har kun hørt gode ting om Mini-MBA'en. Selvfølgelig kan det ikke sammenlignes med en fuld 2 års MBA, men som videreuddanelse og opkvalificering er det et fint værktøj. Desuden kan det være en fin måde at vurdere om det kan være noget for en senere at tage en fuld MBA da niveauet er på samme niveau, men til en brøkdel af prisen. En Mini-MBA koster i omegnen af 35.000-40.000 kr. hvor en fuld MBA vel starter fra 250.000 kr.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:47 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Syns heller du skal bruge tiden på at spare pengene op til en rigtig MBA og få en masse arbejdserfaringer samtidig.

Hvis du var chef for Mærsk og skulle ansætte to, hvor de lignede hinanden meget, men forskellen var at den ene havde en fuld MBA på et ordenligt sted og den anden havde bare en Mini-MBA, så ved du godt hvad det naturlig valg ville være :p 

Fra København
Tilmeldt 14. Jun 05
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:22 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Et ordentligt sted?? Harvard??

Tror det handler lidt om at have proportionerne i orden og lige forstå hvad tingene handler om. En Mini-MBA er jo ikke at sammenligne med en rigtig MBA!

En Mini-MBA er et online selvstudie med et par enkelte kursusdage over en periode på 6-10 måneder. En diplomleder-uddannelse hvor du opkvalificere dig på forskellige ledelsesmæssige punkter. Enhver chef, i f.eks. A.P. Møller ved sådan noget, og det er velsagtens altid en fordel at vise at man dygtiggøre sig -selvom det ikke lige er med en traditionel MBA. Husk endvidere at en rigtig MBA er som minimum en deltids-beskæftigelse, for nogen en fuldtid, og dette kan være besværligt hvis man også har et arbejde og familie -dette forudsat at man overhovedet bliver optaget på en given skole som udbyder en MBA, og at din arbejdsplads giver dig tid og plads til at tage MBA'en!

I USA er mange udbydere gået væk fra at kalde deres kurser "Mini-MBA'er", simpelthen fordi folk misforstår titlen. Det er ikke en MBA, men en diplomleder-uddannelse på MBA-niveau!

Bemærk at A.P. Møller i øvrigt videreuddanner nogle af deres chefer med Mini-MBA'en!

Tilmeldt 26. Sep 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:25 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil selvfølgelig gerne gennemføre en rigtig MBA.... Men for mig drejer det sig i første omgang om jeg kan bruge de værktøjer, som jeg får ved en "mini MBA".

Jeg har et godt job med 50-60 timer i ugen, små børn og en kone som skal passes. Har ikke gået i skole de sidste 10-15 år og er selvfølgelig bange for at en MBA er for stor en mundfuld til at starte med. Og at en mini MBA ikke kan bruges.

Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:02 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg står selv i samme situation. Rigtig godt job, med rigtig mange timer og forretningsrejser. Kone og 3 halvstore børn som også vil have en bid af kagen.

Jeg har hørt om hvor meget det kræver at gå igang med en MBA og at det er en skilsmisse uddannelse. Derfor søger jeg niveauet lige under.

Her kommer Mini MBAen til sin ret.

Kunne godt tænke mig at høre fra andre der har taget mini MBA hvor meget tid man skal forvente at bruge på det om ugen?

mvh

Lars

Fra Nærum
Tilmeldt 28. Aug 12
Indlæg ialt: 34
Fra  Connection Management A/S Skrevet kl. 09:17 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kheegaard

Jeg vil varmt anbefale dig at tage en Mini MBA , hvis du gerne vil opkvalifisere dig og ikke gøre det på en fuldtidsuddannelse.

Der findes mange Mini MBA'er og jeg skal ikke gøre mig klog på fordele og ulemper men dog informere om at det er vigtigt at den giver dig de kompetencer du søger, er internatinalt anerkendt eller er sammensat af uddannelsen som er det, og at den altid afsluttes med en eksamen.

Vi hos Connection Management A/S har sammensat en MiniMBA af 1 internationalt anerkendte uddannelser i henholdsvis "Ledelse i Praksis" og Forandringsledelse, dertil er der tilsat, noget coaching, en management audit, et ledelsesspil og så er det alt sammen pakket ind i vores konsulentshus fantastiske omgivelser :-)

Hvis du er interesseret afholder vi informationsmøde den 29. januar 2013 kl. 15.00 Se hele invitationen her: http://goo.gl/BYSWZ 

Derudover kan man få merit på noget af AVT's fulde MBA uddannelse.

Håber at se dig her ude på Egebækgård og hvis du har spørgsmål omkring uddannelsen kan du selvfølgelig bare kommentere :-)

De bedste hilsener og rigtig god dag.

Michall Helmbæk

Marketingansvarlig

Connection Management A/S

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:05 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Det kan helt klart anbefales at kigge nærmere på Mini MBAen. Der er flere, som kalder deres uddannelser, men der er kun en original, og det er den, som annonceres bredt af virksomheden Probana, den kan findes her http://www.probana.com/akursuskatalog.asp

Tilmeldt 16. Apr 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:00 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan anbefale Probana's mini MBA, hvis du har en lederstilling. Du får meget for pengene sammenlignet med et tre-fire dags kursus som ofte koster det samme.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)