Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af PDF filer online, metoder og teknologi

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det lyder som et spændende projekt. Lige en praktisk detalje, hvis du vil sælge abonnementer på noget - sørg for at have et website samt en betalingsløsning der understøtter abonnementsbetaling. Ellers kan du ende med temmelig meget manuelt arbejde.

Jeg ville nok også holde fokus på målgruppen -  hvis du laver bøger til iværksættere, så hold dig til det område istedet for at brede dig for meget i hvert fald i starten. Og der er mange gode områder på iværksætterområdet, du kan tage fat på.

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

piopakk:

Jeg pønser på at udgive mini bøger på 5-20 sider, som jeg selv skriver. Og have min egen hjemmeside til det formål, sådan at jeg selv kan distribuere og styre det hele.

Det jeg vil skrive om er opstarts hjælp/vejledning til fx

- iværksættere om hvordan man eksempelvis skaber den gode idé, eller hvilke redskaber man skal bruge for at planlægge sin tid, osv.

- Hvordan man bliver gladere i sit liv. Hvilke redskaber man kan bruge osv.

Mini bøgerne skal give et mere visuelt udtryk end hvad jeg tror der findes idag. En mini bog skal så koste 10-20 kr.

Eventuelt skal hver minibog formes som en arbejdsbog, et redskab man anvender dagligt.

Jeg kunne godt tænke mig at konceptet udbygges til en abonnementsordning, så kunderne kommer tilbage.

Hvad synes I umiddelbart om ideen?
Har I set lignende koncept på markedet? 

Vh
Philip

Hvis du gerne vil have en abonnementsordning, vil jeg anbefale dig at lave en medlemsside i stedet for ebøger. Det er lettere at sælge den slags abonnementer.

Hvis du ikke vil starte op med en indløsningsaftale via Nets, kan du bruge Paypal til at indkræve abonnementsbetalinger med. Ewire understøtter det desværre ikke (De har dog sat det på "ønskesedlen", men der er ingen tidshorisont for det endnu).

Du kan også overveje at tage abonnementsbetaling via overtakserede SMS'er, som har nogle andre fordele og ulemper:

Fordele

Ulemper

  • Ca. 15% har spærret for overtakserede SMS'er
  • Højt gebyr på 25-40%

Husk også at finde ud af hvad dit marked efterspørger. Ellers kan du let komme til at bruge tid på at skrive ebøger/lave moduler til din medlemsside, hvor det viser sig, at ingen har interesse i at læse dem.

 

Ud fra dine ovenstående idéer og min understregning af hvor vigtigt det er, at finde ud af om der er noget marked for et bestemt emne, vil jeg gerne give dig lidt konstruktivt feedback.

"Hvordan man skaber den gode idé". Det bliver vist op ad bakke, at sælge den til iværksættere. Føler de fleste ikke at de har en fantastisk idé (berettiget eller ej) og arbejder på at at få den udført?

"Hvilke redskaber man skal bruge for at planlægge sin tid". Dette er meget bedre. For mange iværksættere kan tænkes at have brug for at administrere de 24 timer der findes i døgnet.

"Hvordan man bliver gladere i sit liv". Meget diffust emne. Er der nogen der aktivt søger efter "at blive gladere som iværksætter"? Jeg tror det ikke.

Fra Tarm
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 256
Fra  Inmobile ApS Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Bjarke Klüwer:

Ulemper

  • Ca. 85% har spærret for overtakserede SMS'er
  • Højt gebyr på 25-40%



Hej Bjarke,

Interessant påstand. Har du nogle kilder til dette: "85% har spærret for overtakserede SMS'er"?


Med venlig hilsen
Søren Larsen

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

SørenLarsen:
Interessant påstand. Har du nogle kilder til dette: "85% har spærret for overtakserede SMS'er"?

Ups. Der skulle selvfølgelig stå "15%" (som jeg har rettet mit indlæg til). 85% er dem der har adgang til overtakserede SMS'er (Ud fra min erfaring). Tak for at du bemærkede det.

Tilmeldt 6. Aug 12
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 08:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar alle sammen og for input!

Tak for tips mht. abonnementsløsning og paypal.

Specielt tak til dig Bjarke for din konstruktive feedback.

Har overvejet en medlemsside, hvor folk er tvunget til at blive oprettet som medlem for at få adgang materialet. Tænker du da at materialet skal være tilgængeligt direkte på hjemmesiden, når man har logget ind, eller skal de da herefter have mulighed for at downloade e-bøgerne?

Mht. e-bogs indholdet, så var det hensigten at brede det ud så der ikke kun er læsning for iværksættere omkring ide og koncept udvikling, men også for folk som ikke er glade nok i deres liv.. e-bøger om forskellige former for selvhjælp :)

Men jo kan være jeg skulle indsnævre målgruppen til at starte med.

Vh
Philip 

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 08:23
Hvor mange stjerner giver du? :

piopakk:
abonnementsløsning
Personligt ville jeg ikke vælge abonnements løsningen - hvordan vil du styre hvor meget adgang de skal have - eller skal man kun kunne vælge en abonnements form - den tror jeg ikke tiltrækker den "brede" masse.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

piopakk:
Har overvejet en medlemsside, hvor folk er tvunget til at blive oprettet som medlem for at få adgang materialet. Tænker du da at materialet skal være tilgængeligt direkte på hjemmesiden, når man har logget ind, eller skal de da herefter have mulighed for at downloade e-bøgerne?

Det er ikke nogen dum idé, at gøre det muligt at holde kontakten med kunderne ved lige. På den måde har du mulighed for at give "gamle" kunder opdateringer, invitere til interaktion (forslag til forbedringer etc.) og evt. adgang til et privat forum der kan højne værdien af din ebog/medlemsside.

Jeg har skrevet nogle artikler om salg af informationsprodukter og kopibeskyttelse, og oprettet en Facebook-side med flere tips til informationsprodukter som måske kan have din interesse og give dig inspiration.

Tilmeldt 20. Mar 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Philip. Hvad fandt du af? Hvad bruger du så nu til salget af PDF filer?

Tilmeldt 6. Aug 12
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg er desværre ikke kommet videre end idé fasen på det projekt her. Så det er sparket til hjørne foreløbigt.

Fra Viborg
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 737
Fra  Webdesign, Niels Madsen Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Philip Rohrhuber:
Jeg er desværre ikke kommet videre end idé fasen på det projekt her. Så det er sparket til hjørne foreløbigt.

 

Hej Phillip.

Jeg kan hjælpe dig med en komplet løsning på salg ad download produkter.

Med Wordpress plus Woocommerce shop, med betalingsløsning med Ewire,

som tager ren dankort og andre kreditkort, så produktet kun kan downloades en gang direkte efter betaling.

Du kan se løsningen på denne side, som jeg har lavet for en kunde: http://goteachme.dk/

Mvh. Niels

Webdesign

https://itwebsite.dk

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)