Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af PDF filer online, metoder og teknologi

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 6. Aug 12
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg overvejer at sælge nogle mini bøger på min hjemmeside som PDF filer.

Jeg tænkte på om nogen ved hvilken metode der egner sig bedst til at sælge PDF filer? Jeg tænker det må være sådan at når folk har betalt online, via PayPal eller lign (nogle bedre alternativer?), så får de adgang til PDF filen. Er der en smart metode eller teknologi man kan bruge til den proces.

Så når folk har betalt unlocker de PDF'en.

Herudover er der da mulighed for at man kan begrænse piratkopiering af sine PDF'er?

Takker
Philip

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg oplever ikke at uretmæssig kopiering af ebøger/PDF'er er et stort nok problem til at begynde at benytte(mere eller mindre) avancerede passwordløsninger. Så fokusér på at sælge så mange ebøger og at gøre det hurtigst muligt. Det vil du tjene flere penge på, end ved at bruge kræfter på de få der kopierer.

Nogle betalingsløsninger, du kan komme i gang med hurtigt, er danske Ewire eller Paypal. Begge tilbyder Dankortbetaling. Paypal er nok den letteste at komme i gang med at bruge for begyndere.

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

I vores shopsystem kan der sælges digitale produkter -  det kan være PDF-filer eller andre filtyper. Det fungerer ganske enkelt på den måde, at når kunden har betalt for sit digitale produkt fremsendes det pr. mail.

Vi er netop nu i gang med en kunde, der sælger e-bøger og her er fokus heller ikke på om folk laver piratkopiering. Det er som Bjarke skriver, vigtigere at få salg end at have fokus på kopiering.

En anden mulighed ud over PDF er at bruge e-pub-formatet, der kan give DRM-protection.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 6. Aug 12
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Mange tak for jeres svar.

Jeg tror især Shopify vil være noget jeg kigger nærmere på. Og udmærket pointe at fokusere på salget, fremfor piratkopieringen. Det kan jo ikke undgås uanset hvad.

Vh
Philip 

Fra Hillerød
Tilmeldt 1. Nov 07
Indlæg ialt: 60
Fra  Stepnote, Lauenborg Coaching Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Philip

Lyder som et godt projekt.

Jeg vil blot lige indskyde at drm beskyttelse kan blive nødvendigt da der fx er en del forlag der kræver drm beskyttelse af deres ebøger..

Men det afhænger selvfølgelig af hvad det er du påtænker at sælge. Skal man ud i drm beskyttelse skal man finde en host eller andet dee kører med fx Adobe content server løsning. Jeg er selv i gang med at researche på området så tænkte jeg lige ville dele det her.

Pøj pøj
Bh
Bo

Venlig hilsen
Bo Lauenborg

www.stepnote.dk

Tilmeldt 6. Aug 12
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 08:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bo

Tak for svar.

Jeg pønser på at udgive mini bøger på 5-20 sider, som jeg selv skriver. Og have min egen hjemmeside til det formål, sådan at jeg selv kan distribuere og styre det hele.

Det jeg vil skrive om er opstarts hjælp/vejledning til fx

- iværksættere om hvordan man eksempelvis skaber den gode idé, eller hvilke redskaber man skal bruge for at planlægge sin tid, osv.

- Hvordan man bliver gladere i sit liv. Hvilke redskaber man kan bruge osv.

Mini bøgerne skal give et mere visuelt udtryk end hvad jeg tror der findes idag. En mini bog skal så koste 10-20 kr.

Eventuelt skal hver minibog formes som en arbejdsbog, et redskab man anvender dagligt.

Jeg kunne godt tænke mig at konceptet udbygges til en abonnementsordning, så kunderne kommer tilbage.

Hvad synes I umiddelbart om ideen?
Har I set lignende koncept på markedet? 

Vh
Philip

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 08:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Bjarke Klüwer:

Jeg oplever ikke at uretmæssig kopiering af ebøger/PDF'er er et stort nok problem til at begynde at benytte(mere eller mindre) avancerede passwordløsninger. Så fokusér på at sælge så mange ebøger og at gøre det hurtigst muligt. Det vil du tjene flere penge på, end ved at bruge kræfter på de få der kopierer.

Nogle betalingsløsninger, du kan komme i gang med hurtigt, er danske Ewire eller Paypal. Begge tilbyder Dankortbetaling. Paypal er nok den letteste at komme i gang med at bruge for begyndere.

Paypal understøtter kun Visa-Dankort - ikke direkte Dankort :D

Venlig Hilsen,
Lucas Rolff 

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Lucas - Hosting4Real:

Paypal understøtter kun Visa-Dankort - ikke direkte Dankort :D

Venlig Hilsen,
Lucas Rolff 

Det er rigtigt. Det var mig der huskede forkert.

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)