Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af music samples. ?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Oct 10
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer.. håber der er nogen herinde der har lidt forstand på musik branchen. 

Mig og nogle kammerater har her det seneste års tid sat og samplede lyde til såkaldte sample packs. nu vil vi gerne starte en webshop hvor vi kan sælge dem ala. producerloops.com men er der noget vi skal være opmærksom på, muligheden for at vi har samplet en lyd som andre også har samplet eksistere jo, hvordan undgår vi at de så tror vi har "bøffet" den fra dem eller vil det slet ikke komme så vidt :) håber der er nogle der har forstand på det der kan komme med lidt input :)

Tilmeldt 27. Sep 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa, det lyder sindssygt spændende. Jeg er selv musik mongol i min fritid. Sample packs? Er det bla loops, kicks, hats osv? Eller er det melodiske bidder i har klippet sammen?

Det er jo svært. Det kan jo gå hen og blive et problem hvis dem der mener i har "bøffet" noget har copyright på deres ting. Ellers kan i jo sige at det er dem der har "bøffet" det fra jer:) 

Tilmeldt 9. Oct 10
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

hej :) 

det er både sample packs indeholdene kicks, claps,snares, hats you name it :)
så har vi også lavet en del midi packs :)

ja, men har forhørt mig hos en pro, og han siger at så længe der er snak om korte lyde som kicks og claps og sådan er der ikke noget at komme efter :) 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)