Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sammenkædning af AdWords og Analytics

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 10. Jan 12
Indlæg ialt: 18
Fra  SESLEF Designlamper Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg arbejder med AdWords og vil gerne have den hængt sammen med min Analytics konto. Kan det ikke lade sig gøre? Jeg synes jeg har fulgt diverse guides, men der kommer ingen data på min Analytics-side, på trods af jeg kan se, at der er aktivitet(klik) på AdWords forsiden. 

Er der nogen der kan oplyse mig lidt, eller guide mig til et sted, hvor jeg evt. selv kan læse om det. 

På forhånd tak. Mvh

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Odense
Tilmeldt 10. Jan 12
Indlæg ialt: 18
Fra  SESLEF Designlamper Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det gør jeg, har endda oprettet analytics inde fra AdWords, men jeg ser ingen data i Analytics?(Det er samme google ID). Er der en indstilling jeg kan have pillet ved. Det er ret nyt for mig og synes det er meget uoverskueligt, med mange profiler, med underprofiler :-S

Fra Odense
Tilmeldt 10. Jan 12
Indlæg ialt: 18
Fra  SESLEF Designlamper Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Automatisk tagging er for øvrigt slået til. 

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske du ikke har slået sporing af adwords til i analytics (under administration) ?

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Odense
Tilmeldt 10. Jan 12
Indlæg ialt: 18
Fra  SESLEF Designlamper Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fik det frem ved et tilfælde, ved at vælge "klik" ved grafen under Explorer fanen, i stedet for "Webstedsanvendelse". Men her får jeg ikke mere info end jeg får i AdWords vinduet. Kan man ikke spore geografi og lign. på adwords annoncer? 

Fra Rødovre
Tilmeldt 2. Sep 09
Indlæg ialt: 55
Fra  Beruf Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Søren

Her er lige nogle ting du kan tjekke i forbindelse med at linke Analytics og AdWords:

1) Link de to konti korrekt, hvilket gøres via AdWords -> Værktøj og Analyse -> Google Analytics -> Administrator -> Datakilder
Tjek også "AdWords kampagner" af i Analytics under 'Sporingskode'.

2) Tjek at automatisk tagging er aktiveret via AdWords -> Min konto -> Præferencer

3) Test om tagging virker på din hjemmeside. Prøv eksempelvis med www.din-side.dk/?gclid=test og se om siden åbner. Hvis den ikke gør eller tagget forsvinder, skal din server nok konfigureres til at acceptere tags.

Når dine AdWords trafikdata spores korrekt i Analytics, kan du finde alle de informationer du ønsker om geografi, adfærd etc. Brug blot det avancerede segment 'Betalt søgetrafik'.

VH Andreas
Fra Køge
Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 64
Fra  Poda Hegn A/S Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas Solgaard:
3) Test om tagging virker på din hjemmeside. Prøv eksempelvis med www.din-side.dk/?gclid=test og se om siden åbner. Hvis den ikke gør eller tagget forsvinder, skal din server nok konfigureres til at acceptere tags.

Hvordan ser jeg om det virker? Når jeg indsætter /?gclid=test efter mit domæne vises siden korrekt...?

Hjemmesidevedligeholdelsesafdelingen hos Poda Hegn

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Bliver der ved med at stå  /?gclid=test i URL'en når du har testet det?

Fra Køge
Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 64
Fra  Poda Hegn A/S Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeps...

http://www.poda.dk/?gclid=test

Hjemmesidevedligeholdelsesafdelingen hos Poda Hegn

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)