Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rådgivning til, eller oprettelse af, pengeinstitut

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Helsingør
Tilmeldt 24. Sep 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløjsa Aminoer

Jeg har i længere tid ønsket at starte virksomhed, dog uden at have fundet mit kald!

Nu fik jeg så en idé til bankverdenen som jeg synes er noget nær perfekt, uden at have nogen anelse om hvordan jeg skal få den ført ud i livet.

Jeg har overvejet at tage kontakt til diverse banker og prøve at 'sælge idéen', men hvordan foregår det egentlig?
Der er jo mulighed for, at de groft sagt bare kan stjæle den og ved heller ikke hvordan en eventuel dialog skal startes.

Den bedst benyttede metode for at bringe idéen til livs, er dog opstart af en spritny bank. Der mødes jeg dog også af en del problemer:

1. Rejsning af kapital
Kræver at selvskabet skal stiftes som A/S da der vidst nok skal rejses 60 mio (information fra en anden tråd herinde).
Der skal findes aktionærer og bankverdenen er ikke populær for tiden...

2. Indflydelse
Hvis selvskabet stiftes som A/S, så mister jeg vel den indflydelse jeg ønsker at have?
Eller kan det undgås ved at man ved stiftelsen opretter A og B aktier?
Jeg vil i hvert fald ikke 'miste' min egen idé og dermed stå udenfor hele forretningen efter opstartsfasen...

3. Opstart samt alle de andre småting!
Skulle de første ting så lykkes, så er der alle de ting, som jeg ikke har NOGEN som helst viden indenfor, vedrørende bankverdenen:
Produktion og sikkerhed af kreditkort
Reglementer indenfor bankverdenen.
Hvis opstarten går for langsomt, kan idéerne muligvis nå at blive implementeret af andre banker, og dermed går 'forspringet' tabt.

ALLE råd er velkomne, selvom de ikke nødvendigvis er positive :)
Og tak hvis i har læst alt dette igennem og endnu mere tak for hvis i giver jer tid til at svare!

Med venlige hilsener

Alex Karlsson



Side 1 ud af 1 (1 indlæg)