Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personlig gæld til SKAT - starte virksomhed?

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en kammerat der stillede mig et spørgsmål som jeg ikke kan svarer på, så det ryger videre her til eksperterne.

A skylder lad os sige 70.000 DKK til SKAT indrivelsescenter. Pengene er for sagsomkostninger, bøder, for meget udbetalt SU, for meget udbetalt kontanthjælp mv.

hver gang A skal have udbetalt penge fra SKAT (f.eks. overskydende SKAT), så går indrivelsescentret ind og får pengene i stedet, og de bliver trukket fra hans gæld.

Hvis A registrere en enkeltmandsvirksomhed, og får et negativt resultat 1. år, så er det jo fradragsberettiget, vil det så sige at A dermed får nedsat sin gæld?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja SKAT går ind og modregner dette

Så hvis A skulle have 10,000 tilbage i moms, tager de dem ind

Har selv personlig gæld til SKAT og er der hvert år, også gammel gæld

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Det påvirker da ikke gælden hvis han får underskud - det kan betyde, at der ikke er så meget skat der skal betales og dermed ikke så meget at holde penge tilbage i, men så har han jo underskuddet at skulle dække og har stadigt gælden som vel ikke nedsættes. Iøvrigt tror jeg ikke han lige får lov at starte hvis han har gæld til skat og den type - så det er vist bare at tjene penge nok til at få høvlet den gæld væk, det offentlige er nok noget nær de værste kreditorer man kan have

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

er det negativt burde der jo skulle være moms som A skulle have tilbage fra SKAT..

Jeg har en stor gæld til skat(desværre) men kunne sagtens åbne mit moms nummer igen..

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølige forudsat han har købt vare ind :)

Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det er ikke normalen du kan åbne et firma, du kan også få problemer hvis du er direktør i et selvskab og har stor gæld til det offentlige. Har du ikke betalt skat kan du jo ikke få skat tilbage, det kan du først når du tjener penge

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel og Sarah:

er det negativt burde der jo skulle være moms som A skulle have tilbage fra SKAT..

Jeg har en stor gæld til skat(desværre) men kunne sagtens åbne mit moms nummer igen..

Ja se det er jo fint - og fortjent for dig ud fra de ting jeg har kunne læse - tag for klarhed -

Den med moms retur hjælper sikkert ikke, for hvis de modregner i skat og hvad ved jeg, så kan det vel tænkes de også gør det i momsen + vor ven jo faktisk vil ha betalt den moms han skal ha retur - ud over underskuddet på de der 50.000 kr - så han vil nok bare stadigt stå og skulle finde de 50.000 kr et eller andet sted, og måske slet ikke få moms retur - og hvis han gør, stadigt ha al sin gæld til myndighederne

Det kunne være godt at vide, om skat i jeres fald har modregnet jeres gæld til dem i f.eks. moms retur - hvis det har været aktuelt?

Jeg tror I har nogenlunde samme erfaring Mikkel og Sarah - gæld til skat og myndigheder er ikke lige til at slippe af med - ved ret meget andet end at få den hakket af.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Jeg har skulle have moms tilbage fra SKAT og dem beholdte SKAT istedet. Når jeg så har tjent penge på alm job og skulle have skattepenge tilbage har de også beholdt dem.

Når jeg igen en dag skal snakke med skat om min virksomhed skal fortsætte eller ej er det dog dem der bestemmer hvad mit afdrag så bliver og kan jeg ikke betale hvad de forlanger skal jeg lukke og slukke..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarerne : Så havde jeg ret i min formodning.. Men lad os lige en gang for alle få det skåret ud i pap

Lad os sige at A starter virksomhed

Eksempel:

A køber en masse varer ind som skal sælges. A køber for 100 tkr varer (+moms)

A køber også diverse ting for at kunne drive sin virksomhed, f.eks. 100 tkr bil (på pappegøjeplader)

mobiltelefon 5 tkr, computer 15 tkr, printer 5 tkr... = 25 tkr

Da året er ved at være omme, og varerne stadig er på lager, og A gerne vil gøre sin virksomhed kendt laver han et tilbud han rent faktisk taber penge på.. Så han sælger ud og får lad os sige 60 tkr (+ moms) for hele varelageret.

Dvs. alene på varelageret har han tabt 40 tkr - det har A jo fradrag på da virksomheden er registreret som enkeltmandsvirksomhed:

spg 1) vil de 40 tkr så blive trukket fra hans gæld? spg 2) Eller en procentdel blive trukket fra hans gæld?

spg 3) Eller er det kun den negative moms som han skal have tilbage fra SKAT, som vil blive fratrukket gælden? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

" ... Iøvrigt tror jeg ikke han lige får lov at starte hvis han har gæld til skat og den type ..."

Den kritiske grænse er en gæld til SKAT på mere end 50.000 kr. for gæld der kan henføres til deres forretningsområde.

Kun i dette tilfælde sker der en risikovurdering hos SKAT, hvor det i allerværste tilfælde kan komme på tale at nægte registrering (sker ikke ofte).

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)